El títol s’ha de suar
Räikkönen guanya el GP dels EUA davant de Verstappen i Hamilton, que fa dues aturades i no en fa prou amb el podi per coronar-se
Vettel torna a fer una errada de pilotatge i entra quart rere el seu rival de Mercedes
Lewis Hamilton va tenir el títol a la butxaca durant uns metres en l’antepenúltima volta del GP dels EUA, quan va aprofitar que Max Verstappen, segon, va entrar passat al final de la recta llarga per emparellar-s’hi en la successió de revolts posteriors. Però en la sortida del divuitè revolt va anar llarg i es va haver de conformar amb el tercer lloc sota la bandera de quadres, a tot just 2.3 segons de Kimi Räikkönen –flamant vencedor després de cinc anys i mig de sequera– i a només un de Max.
Tanmateix, en el gir següent Sebastian Vettel va avançar Valtteri Bottas per entrar quart, cosa que obligava Hamilton a guanyar per coronar-se a Texas, quan encara faltaven tres curses per disputar-se. Així doncs, l’avançament a l’holandès de Red Bull hauria estat una victòria pírrica. “Almenys hem pogut córrer de veritat”, va dir Hamilton, que serà campió diumenge amb un setè lloc a Mèxic, encara que guanyi Vettel. I si Sebastian no guanya, Lewis serà campió automàticament.
Remuntada de Max
Tant de bo la cursa a l’autòdrom Hermanos Rodríguez s’assembli a la d’ahir a Texas. Räikkönen va superar Hamilton en la sortida, però el gran cop de teatre es va esdevenir cap al final de la primera volta –el mateix indret del duel final entre Max i Lewis–, quan Sebastian Vettel va atacar Daniel Ricciardo en la recta llarga per col·locar-se quart. El Ferrari, però, va entrar passat, va perdre el lloc i, quan mirava de recuperar-lo, els dos cotxes es van tocar i Vettel va fer una virolla. Era el tercer cop en les últimes cinc curses –i el segon seguit– que cometia un error semblant en un duel cos a cos amb un rival.
Amb el Ferrari número 5 relegat al quinzè lloc, el títol ja semblava una formalitat per a Hamilton, però la cursa encara havia d’oferir un reguitzell d’emocions. La primera variable la va introduir l’avaria de Ricciardo en la novena volta. La cursa es va neutralitzar virtualment per enretirar el Red Bull, i Mercedes va moure fitxa fent parar Hamilton. Semblava una jugada rodona, perquè amb el grup alentit només el va superar el seu company Bottas, que de seguida el va deixar passar perquè recuperés el segon lloc rere Kimi. Quan el finlandès va fer la seva aturada, Hamilton va heretar el cap de la cursa, però la degradació dels pneumàtics el va dur a fer una segona aturada a boxs i el van desbancar Kimi i el sorprenent Verstappen (també Bottas, que el va tornar a deixar passar). L’holandès havia arrencat divuitè, penalitzat per haver hagut de menester una nova caixa de canvis després d’haver trencat la suspensió dissabte. Però això li va permetre començar amb el compost tou i guardar per a la tirada final el supertou, més eficient.
Així doncs, després de fer gala d’una gran gestió de les cobertes en les últimes curses, Mercedes va tornar a patir amb la degradació de les rodes, però això amb prou feines va alterar el camí de Hamilton cap al títol, que ja és només cosa d’esperar uns dies. Els errors de Vettel d’ençà de la victòria a Spa en la represa del curs han pesat més, sobretot ahir, quan Räikkönen va demostrar el que era capaç de fer un Ferrari ben guiat a Austin.
LA DADA
1r | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 1h27:25.181 |
2n | Max Verstappen (Red-Bull-TAG) | a 1.281 |
3r | Lewis Hamilton (Mercedes) | a 2.342 |
4t | Sebastian Vettel (Ferrari) | a 18.222 |
5è | Valtteri Bottas (Mercedes) | a 24.744 |
6è | Nico Hülkenberg (Renault) | a 1:27.210 |
7è | Carlos Sainz (Renault) | a 1:34.994 |
8è | Esteban Ocon (Force India-Merc.) | a 1:39.288 |
9è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | a 1:40.657 |
10è | Sergio Pérez (Force India-Merc.) | a 1:41.080 |
11è | Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda) | a 1 volta |
12è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | a 1 volta |
13è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Ren.) | a 1 volta |
14è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | a 1 volta |
15è | Serguei Sirotkin (Williams-Merc.) | a 1 volta |
16è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | a 2 voltes |
ret. | Charles Leclerc (Sauber-Ferrari) | 31 voltes |
ret. | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG) | 8 voltes |
ret. | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | 2 voltes |
ret. | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | 1 volta |
LÍDERS SUCCESSIUS |
Räikkönen v. 1 a 10, Hamilton v. 11, Räikkönen v. 12 a 21, Hamilton v. 22 a 37, Räikkönen v. 38 a 56 |
VOLTA RÀPIDA |
L. Hamilton (1:37.392, a 203,782 km/h) | v. 40 | ||
CAMPIONAT DE PILOTS |
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 346 |
2n | Sebastian Vettel (Ferrari) | 276 |
3r | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 221 |
4t | Valtteri Bottas (Mercedes) | 217 |
5è | Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer) | 191 |
6è | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer) | 134 |
7è | Nico Hülkenberg (Renault) | 61 |
8è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 55 |
9è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 54 |
10è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 53 |
11è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | 50 |
12è | Carlos Sainz (Renault) | 45 |
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS |
1r | Mercedes | 563 |
2n | Ferrari | 497 |
3r | Red Bull-TAG Heuer | 337 |
4t | Renault | 106 |
5è | Haas-Ferrari | 86 |
6è | McLaren-Renault | 58 |
7è | Force India-Mercedes | 48 |
8è | Toro Rosso-Honda | 30 |
9è | Sauber-Ferrari | 27 |
PRÒXIMA CURSA |
GP de Mèxic, 28 d’octubre | |
Notícies
Dilluns,13 maig 2024