Motociclisme

‘Brothers in arms’

Honda confirma el fitxatge d’Àlex Márquez, que passa a ser el company de Marc en l’equip oficial després de la retirada sobtada de Jorge Lorenzo

El campió de Moto 2 provarà avui a Xest una de les motos japoneses

Els clàssics detalls de totes les negociacions amb esportistes d’elit pel mig van retardar fins ben entrada la tarda l’esperat anunci oficial d’Honda del fitxatge d’Àlex Márquez, campió de Moto 2, per l’equip Repsol, on es trobarà el seu germà Marc, el gran dominador de la categoria en l’última dècada. Sis títols en set anys.

Durant moltes hores Honda no va dir ni piu i la primera filtració va portar a una certa confusió, ja que abans de l’anunci oficial es va conèixer que Àlex faria els tests d’avui a Xest, els primers de la temporada 2020, amb una Honda RC213V de l’equip de Lucio Cechinello (LCR). Mentre els mitjans i els usuaris a la xarxa especulaven, el pilot i Honda negociaven i, de fet, tancaven l’acord a la seu d’HRC. Des que Alberto Puig i el mateix Marc Márquez van citar el nom d’Àlex com aspirant al seient de Lorenzo tots els camins portaven a Cervera. Per a Àlex Márquez (23 anys), que ha signat per una temporada, aquesta no deixa de ser una operació arriscada. Arriba a l’equip més poderós de Moto GP, però ho fa sense experiència en la categoria i sota l’ombra més allargada que hi ha en el campionat. Amb un cognom, a més, que si les coses no van bé, molts poden recordar-li. Jorge Lorenzo, l’últim pilot que va derrotar Marc Márquez a Moto GP, ha viscut un malson en aquest equip.

Àlex Márquez signa per una temporada i acabarà contracte a finals del 2020, igual que el seu germà. El gest d’Honda d’incorporar el cerverí podria facilitar una futura renovació de Marc. Àlex va debutar en el mundial de Moto 3 amb 14 anys precisament amb una Honda, marca amb la qual ja va ser campió del món de la categoria el 2014. A Moto 2, a banda del títol d’aquest any, ha aconseguit vuit victòries i 12 poles.

El petit dels Márquez provarà avui a Xest una les Honda RC213V. Ho farà en el box de l’equip satèl·lit LCR, vestit de negre, encara sense cap publicitat visible. El pilot tenia contracte amb l’Estrella Galicia per al 2020, però amb una clàusula de sortida si hi havia una oferta de Moto GP. Les dues Honda “oficials” del 2020 les provaran a Xest Marc Márquez i l’alemany Stefan Bradl, el provador de l’equip. Els pilots de LCR el 2020 seran l’anglès Carl Crutchlow (34 anys) i el japonès Takaaki Nakagami (27), que va renovar fa uns mesos tot i lesionar-se a l’espatlla i operar-se. Nakagami, que va ser criticat publicament per Cruchlow pel seu baix rendiment, tornarà a la competició en els tests de Sepang al febrer

Zarco, cap a Moto 2

L’altre aspirant a la moto de l’equip Repsol HRC, el francès Johann Zarco (29 anys), quedarà definitivament fora de l’òrbita d’Honda, ja que perdrà el seient de la LRC en benefici de Nakagami i s’ha quedat també sense la seva gran aspiració, ser company de Márquez. Zarco, un pilot que agradava a Alberto Puig, podria baixar a Moto 2 a ocupar el seient que deixa lliure Àlex Márquez. El pilot no té “bona premsa” entre els seus rivals. Diumenge Aleix Espargaró (Aprillia) va assegurar que el francès no mereixia l’Honda oficial per manca de professionalitat, sobretot quan estava a l’equip oficial KTM en el primer tram de la temporada.

La gala

Marc Márquez i Àlex Márquez van rebre diumenge a la nit la medalla de campions de món de motociclisme en les categories de Moto GP i Moto 2, respectivament, igual que l’italià Lorenzo dalla Porta va penjar-se la que l’acredita com a campió del món de Moto 3. Igualment van ser premiats els catalans Maverick Viñales (tercer en Moto GP), Jeremy Alcoba i Xavi Artigas (primer i tercer en el mundial júnior de Moto 3). En la gala també es va fer un reconeixement a Jorge Lorenzo.

10
mundials
són els que han guanyat els dos germans des del seu debut: Marc, 8 i Àlex, 2.

Set pilots catalans

Amb l’arribada d’Àlex Márquez a la graella de Moto GP la temporada vinent hi haurà set pilots catalans en la categoria, igualant el rècord del 2018 que es va trencar per la retirada de Dani Pedrosa, que també estava a l’equip Repsol Honda. A banda dels germans Márquez hi haurà els germans Aleix i Pol Espargaró –a la imatge– en els equips d’Aprilia i KTM; Maverick Viñales a Yamaha; Àlex Rins a Suzuki, i Tito Rabat a l’Avintia Racing (Ducati). El segon país amb més pilots serà Itàlia, amb sis: Iannone, Dovizioso, Petrucci, Bagniana, Rossi i Morbidelli.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)