MotoGP

Molt pocs líders en quatre mundials força ajustats

Motor. Només sis pilots, dos en MotoGP, dos en Moto2 i un en Moto3 i MotoE, han ocupat el primer lloc de la general de la seva categoria en les primeres nou curses del campionat

Només sis pilots poden dir que han estat líders de les classificacions generals de les quatre categories –MotoGP, Moto2, Moto3 i MotoE– del mundial quan s’està a punt d’arribar a la meitat del campionat. S’han completat nou grans premis i en queden onze per disputar; el pròxim, aquest cap de setmana al circuit Red Bull Ring de Spielberg, el GP d’Àustria. En dues categories només un pilot ha estat líder, va guanyar la primera cursa i ningú l’ha apartat del primer lloc, mentre que en les altres dues han estat dos els pilots que s’han anat alternant al capdavant de la taula. Malgrat que han estat pocs els pilots que han liderat les quatre categories, els mundials són força ajustats i la diferència de punts entre el primer i el segon no és gaire àmplia. Va de la més clara en MotoGP de 41 punts fins als només 2 punts de Moto2. L’únic català que ha ocupat, i ocupa, la primera plaça en la classificació general és el rubinenc Jordi Torres en MotoE.

Cosa de dos

En altres temporades en MotoGP hi havia diversos pilots liderant la categoria en les primeres curses, però aquest any només han estat dos els que s’han situat líders en algun moment. I això tenint en compte que en aquesta temporada cada cap de setmana hi ha dues curses, la de l’esprint el dissabte i la cursa llarga de gran premi el diumenge. Més punts en joc i més oportunitats per fer variar la classificació, que no ha estat el cas. El campió mundial, Francesco Bagnaia, va iniciar la temporada 2023 amb una doble victòria en la cursa a l’esprint i la cursa de gran premi, i va ser el primer líder. En la segona cita no va estar bé, va sumar pocs punts en la cursa de dissabte i no va puntuar, setzè, en la de diumenge. Marco Bezzecchi es va situar líder i va estar al capdavant de la taula en dos grans premis.

Francesco Bagnaia va recuperar el primer lloc amb la segona plaça en la cursa a l’esprint i la victòria en la cursa llarga del GP d’Espanya en el circuit de Jerez, i s’ha mantingut al davant. A poc a poc ha anat augmentat la seva diferència i ara té 41 punts de marge sobre el madrileny Jorge Martín. Aleix Espargaró és el català més ben situat en la general, en el sisè lloc amb 107 punts. El seu millor resultat va ser la victòria en el GP de la Gran Bretanya, l’últim que s’ha disputat. També va guanyar una cursa Àlex Rins en el GP de les Amèriques, mentre que Àlex Márquez es va imposar en l’esprint de Silverstone.

Més canvis en Moto2

El murcià Pedro Acosta i l’italià Tony Arbolino en Moto2 han protagonitzat fins ara el duel més intens i amb més canvis en la general d’una categoria. Hi ha hagut quatre canvis en el primer lloc entre els dos pilots. Pedro Acosta ha guanyat quatre curses però en una no va puntuar, mentre que Tony Arbolino només ha aconseguit dues victòries, però ha estat més regular. El murcià va caure en el GP de França i va cedir el lideratge a l’italià, que va guanyar la cursa. Des de llavors Pedro Acosta ha anat retallant punts al seu rival i en l’últim gran premi va tornar al primer lloc.El murcià només te 2 punts d’avantatge sobre Tony Arbolino, un clar reflex de la igualtat i la lluita entre els dos en aquesta primera meitat del mundial. El millor català de la categoria és el gironí Albert Arenas, en la dotzena posició de la general, però el millor resultat el va aconseguir Jeremy Alcoba en ser quart en el GP de les Amèriques.

El mundial de Moto3 ha estat un monòleg de l’alacantí Daniel Holgado pel que fa al lideratge de la categoria. Va guanyar la primera cursa, ha aconseguit tres victòries i sempre s’ha mantingut en el primer lloc de la general. En aquests moments, suma 141 punts i en té 22 d’avantatge respecte al segon classificat, que és el japonès Ayumu Sasaki. Malgrat el domini de Daniel Holgado en el primer lloc, aquesta és la categoria amb més pilots en menys punts de marge en la general, ja que el tercer, el valencià Jaume Masià, està a 32 punts i el quart, el també valencià Ivan Ortolá, està a 34. El millor, i únic català, en la categoria és Xavier Artigas, que ocupa la novena posició de la general. El millor resultat del pilot de Sant Andreu de la Barca va ser la tercera plaça del podi en el GP de les Amèriques.

Regularitat

La categoria de MotoE, la de les motos elèctriques, és diferent de les altres, ja que no disputa els mateixos grans premis. Només competeix en vuit a Europa, però disputa dues curses cada cap de setmana. El català Jordi Torres va guanyar la primera cursa del GP de França, on la categoria va iniciar el mundial, i, malgrat que només ha guanyat una altra cursa, sempre ha estat entre els millors, amb quatre podis més, i en nou de les deu curses ha quedat dels cinc primers, i sempre ha mantingut el primer lloc. L’italià Matteo Ferrari és el segon, ha guanyat tres curses, però no ha estat tan regular i està a 15 punts en la classificació general.

MOTOGP
Líders del mundial
Francesco Bagnaia GP 1
Marco Bezzecchi GP 2 i 3
Francesco Bagnaia GP 4 a 9
Classificació
1r. F. Bagnaia (Ducati) 214
2n. J. Martín (Ducati) 173 (-41)
3r. M. Bezzecchi (Ducati) 167 (-47)
4t. B. Binder (KTM) 131 (-83)
5è. J. Zarco (Ducati) 111 (-103)
6è. A. Espargaró (Aprilia) 107 (-107)
MOTO2
Líders del mundial
Pedro Acosta GP 1
Tony Arbolino GP 2 i 3
Pedro. Acosta GP 4
Tony Arbolino GP 5 a 8
Pedro Acosta GP 9
Classificació
1r. P. Acosta (Kalex) 156
2n. T. Arbolino (Kalex) 154 (-2)
3r. J. Dixon (Kalex) 104 (-52)
4t. A Canet (Kalex) 96 (-60)
5è. A. López (Boscoscuro) 92 (-64)
12è. A. Arenas (Kalex) 43 (-113)
MOTO3
Líders del mundial
Daniel Holgado GP 1 a 9
Classificació
1r. D. Holgado (KTM) 141
2n. A. Sasaki (Husqvarna) 119 (-22)
3r. J. Masià (Honda) 109 (-32)
4t. I. Ortolá (KTM) 107 (-34)
5è. D. Öncü (Kalex) 99 (-42)
9è. X. Artigas (CFMoto) 57 (-84)
MOTOE
Líders del mundial
Jordi Torres GP 1 a 5
Classificació
1r. J. Torres (Ducati) 168
2n. M. Ferrari (Ducati) 153 (-15)
3r. M. Casadei (Ducati) 124 (-44)
4t. R. Krummenacher (Ducati) 123 (-45)
5è. H. Garzó (Ducati) 122 (-46)

LES DIFERÈNCIES

Els marges dels primers són curts i van des dels 2 punts en Moto2 als 41 en MotoGP
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)