MotoGP

Té el sant de cara però vol tocar de peus a terra

GP de Catalunya. Pecco Bagnaia arriba al Circuit de Barcelona-Catalunya com a gran favorit, per bé que no ha pujat mai al podi a Montmeló

No està pas tot el peix venut, perquè el mundial de MotoGP afronta una segona meitat del curs frenètica –deu curses en tretze caps de setmana–, però el lideratge de Pecco Bagnaia sembla inabastable. En les últimes cinc curses, ha acabat sempre primer o segon. Es deu sentir imparable... “No, sento que m’ho passo bé, que em trobo molt bé amb l’equip i que millorem cada vegada”, va verbalitzar ahir, per mirar d’espolsar-se la pressió del damunt. Però és el gran favorit del GP de Catalunya, que engega avui amb les primeres sessions d’entrenaments de les quatre categories.

Traçat a mida

Per si no fos prou, el Circuit de Barcelona-Catalunya sembla fet a mida de la Ducati, amb una llarga recta i revolts llargs i ràpids, que dibuixen un traçat fluid que fa brillar la Desmosedici. Tanmateix, en deu anys en el mundial el seu millor resultat a Montmeló és un modest sisè lloc. “És un dels meus circuits preferits, però no hi he aconseguit mai un bon resultat. Miraré de redreçar-ho. Si treballem bé, podem ser ràpids i competitius.” Val a dir que l’any passat el van tirar en el primer revolt sense tenir-hi culpa ni pecat.

Entre els pilots catalans, l’alternativa al cap de files de Ducati pot venir de les Aprilia d’Aleix Espargaró i Maverick Viñales. El de Granollers ha girat full de l’error que l’any passat li va costar el segon lloc (va tallar el gas quan encara faltava una volta). No s’ha estat de fer-ne befa, amb una inscripció al casc, en anglès, que li recorda que ha de fer “una volta més”.

Àlex Rins continua de baixa per lesió, però Marc Márquez torna a Montmeló després de ser-hi absent l’any passat. Però no les té totes. “Els revolts llargs, amb tracció i inclinats són el nostre punt dèbil, i el Circuit és així”, reconeix el pluricampió de Honda. A Bagnaia això no l’amoïna gens. A Montmeló té el sant de cara i ho sap, encara que no ho digui.

PROTAGONISTES

He millorat molt. Som vuit pilots amb la mateixa moto i això ens ajuda a entendre-ho tot
Pecco Bagnaia
ducati
Aquí ho puc fer bé. L’objectiu és lluitar per la victòria, tot i que encara hem de polir les sortides
Aleix Espargaró
aprilia

Jordi Torres, líder en MotoE

El GP de Catalunya és la penúltima cita del curs de MotoE, el campionat de motos elèctriques. El líder de la general és el rubinenc Jordi Torres, amb dues victòries en les dotze curses disputades (cada cap de setmana se’n fan dues, el dissabte). “L’objectiu és fer dues bones curses per jugar-nos el títol en l’última cita, a Misano”, deia ahir. No ho tindrà fàcil, perquè els seus rivals són Mattia Casadei i Matteo Ferrari, tots dos italians, que la setmana que ve correran també a casa. Torres, de 36 anys, és dos cops campió de MotoE, però enguany la categoria elèctrica té rang de campionat del món. El pilot català corre en l’equip Aspar, amb el qual va fer les dues primeres curses de Moto2, tot substituint Izan Guevara, lesionat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)