MotoGP

Se’n va perquè vol

Motor. L’endemà d’anunciar la retirada de MotoGP, Aleix Espargaró bat el rècord del Circuit de Barcelona-Catalunya, en el GP de Catalunya

El cap li deia que encara pot ser competitiu. I tenia raó. El cor li demanava de plegar. I també tenia raó. “Al matí he pujat a la moto tranquil, feliç, conscient que queden moltes curses per divertir-me, però que la decisió havia estat encertada.” L’endemà d’haver anunciat que, quan s’acabi el curs, plegarà com a pilot titular de MotoGP, Aleix Espargaró enlairava l’Aprilia al capdavant en la primera jornada del GP de Catalunya de MotoGP. En gran. El rècord del Circuit de Barcelona-Catalunya torna a ser seu, havent batut el registre que l’any passat va valer la posició preferent a Pecco Bagnaia. En aquesta cursa tan especial per a ell, Aleix du un casc platejat, amb el traçat del Circuit i el lema “brilla a casa”, en català i anglès. En el seu últim GP de Catalunya, ahir va enlluernar.

Igualtat “brutal”

Amb tot, Aleix no llança les campanes al vol. Només era divendres. “Les sensacions són semblants, però m’ha costat una mica més que l’any passat. Penso que llavors teníem més marge. Ara estan més a prop, la igualtat és brutal”, va valorar. De fet, el seu company Maverick Viñales va voltar mig segon més lent i amb prou feines va esgarrapar el desè lloc, l’últim amb pas directe a la Q2. Els germans Àlex (va caure) i Marc Márquez en van quedar fora, i la sorpresa positiva va ser el novè lloc d’Àlex Rins (Yamaha).

Aleix no va sorprendre, perquè és el tercer any seguit que brilla a casa. “Als circuits on pots entrar amb el fre dins del revolt i deixar córrer la moto, l’Aprilia és impressionant”, va raonar. Trobarà a faltar aquestes sensacions, però com més va més segur està de l’encert de la decisió presa.

PROTAGONISTES

No m’esperava fer el rècord. Queden moltes curses encara i ho puc fer bé, tinc una bona moto
Aleix Espargaró
aprilia
Hem fet un canvi dràstic de reglatges, a tot o res. No estem per guanyar, però sí una mica millor
Àlex Rins
yamaha
Moto GP
1r A. Espargaró (Aprilia) 1:38.562
2n B. Binder (KTM) 1:38.634
3r P. Acosta (GasGas) 1:38.665
4t F. Bagnaia (Ducati) 1:38.695
5è J. Miller (KTM) 1:38.702
6è J. Martín (Ducati) 1:38.793
À. Rins (Yamaha) 1:39.043
10è M. Viñales (Aprilia) 1:39.058
11è À. Márquez (Ducati) 1:39.113
12è M. Márquez (Ducati) 1:39.153

Aprilia cerca pilot

Abans que Aleix Espargaró anunciés la retirada i deixés una Aprilia vacant de cara a l’any vinent, el més calent del mercat de pilots de MotoGP era la identitat del segon pilot de l’equip Ducati de fàbrica, al costat de Pecco Bagnaia. Hi aspiren Enea Bastianini, el titular actual; Jorge Martín, el líder de la general, i Marc Márquez, que enguany pilota la Ducati 2023 de l’equip Gresini, al costat del seu germà Àlex. Tots tres tenen una variable més a considerar, l’Aprilia d’Aleix. Què en pensen? Martín ni s’ho planteja, i el mateix Aleix assegura que el seu gran amic madrileny mereix la Ducati vermella i que seria “injust” que no la hi donessin. Marc Márquez pensa que la Ducati és la moto amb més potencial, però reconeix que Aprilia i KTM cada cop s’hi acosten més. Qui s’hi posa més bé és Bastianini, que valora que la progressió d’Aprilia fa que pugui ser una bona alternativa de futur.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)