Més motor

MOTOR

46è RAL·LI CATALUNYA COSTA DAURADA

Xevi Pons no disputarà el ral·li Catalunya

El pilot de Manlleu reservarà esforços per a Gal·les, on es juga el títol de la categoria S2000

Els trams mixtos d'asfalt i terra centren les expectatives de la cursa de la setmana vinent

Xevi Pons, el pilot català amb més possibilitats d'èxit en el Ral·li Catalunya-Costa Daurada, ha decidit no prendre la sortida per reservar esforços –personals, mecànics i econòmics– i destinar-los a la preparació del Ral·li de Gal·les, la prova que resoldrà el títol de la categoria SWRC (els coneguts S2000). Pons i el seu copilot Àlex Haro hi havien de participar amb el seu Ford Fiesta S2000, però la proximitat de la cursa gal·lesa (del 12 al 14 de novembre) ha fet que prengués aquesta decisió, que implicarà que el millor pilot català del moment no disputi la cita mundialista del seu país per tercer cop consecutiu. L'última participació de Pons va ser el 2007, amb un Subaru Impreza oficial, i va acabar novè.

El Catalunya no puntua per al campionat SWRC, en el qual Pons ha vist com s'ha anat fonent l'avantatge que tenia com a líder. Pons suma 108 punts i a Gal·les es jugarà el títol amb el tercer (el finlandès Jari Ketomaa, 101) i el quart (el suec Patrick Sandell, 99), ja que el segon, el txec Martin Prokop (104), no la disputarà perquè ha esgotat el màxim de participacions permeses (set).

Trams mixtos, la gran novetat.

Ahir es va fer la presentació de la cursa que, després d'uns anys sense innovació per culpa de la rigidesa reglamentària de la FIA, ara torna a agafar el toro per les banyes i planteja un tram d'entrenament –dijous– urbà (al mig de Salou) i mixt (asfalt i terra) i, sobretot, una primera etapa amb tres especials també mixtos, que els pilots hauran d'afrontar amb pneumàtics i suspensions de terra i prometen espectacle fins i tot en la part d'asfalt. En aquest sentit, Sebastià Salvadó, president del RACC, va vaticinar que els ral·lis podrien recuperar la seva «personalitat» gràcies a l'arribada de Jean Todt a la presidència de la FIA. Salvadó també va destacar la incorporació de Movistar i el Circuit de Catalunya com a col·laboradors del ral·li.

Amán Marfull, director del ral·li, va incidir en la innovació que suposa el tram mixt de la Terra Alta: «Serà tota una novetat en el mundial, amb cinc canvis de superfície en 35 quilòmetres.» Dani Sordo (Citroën C4 WRC) també va destacar la importància d'aquesta primera jornada: «Serà més difícil que l'any passat, amb constants canvis de ritme. S'haurà d'estudiar l'estratègia a seguir per conservar els pneumàtics. A més, el fet que hi hagi una part de terra obrirà el ventall de pilots amb possibilitats.»

Un tram en directe.

Una altra de les novetats per a aquesta edició serà la transmissió en directe de la segona passada pel tram de Riudecanyes, pel 33. Serà el dissabte 23, a partir de 2/4 de 4. «Seran com dos somnis fets realitat, perquè a més de transmetre aquest tram en directe, aquell mateix cap de setmana estrenarem el nou canal d'esports, l'Esport 3, en període de proves. Serà un canal que farà olor de benzina», va explicar Josep Maria Farràs, director d'esports de TV3. Santi Faro conduirà la transmissió i per als comentaris tècnics tindrà la col·laboració de Xevi Pons i l'excopilot gallec Luis Moya.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)