Més motor

Sanz i Arcarons, un gran tàndem per al Dakar

La campiona de trial debuta en la cursa amb l'objectiu d'acabar-la

El vigatà, que torna vuit anys després, farà de mestre i escuder

Laia Sanz i Jordi Arcarons faran una parella ben singular en la pròxima edició del ral·li Dakar. Els dos pilots han unit esforços en un mateix projecte i amb un objectiu clar: introduir Sanz en el món de la navegació i ensenyar-li els tripijocs d'una cursa tan complexa com el Dakar. L'encarregat d'alliçonar la pilot de Corbera de Llobregat serà un dels millors coneixedors de la prova, Jordi Arcarons, que va córrer la seva última edició el 2002 i que ha estat subcampió quatre vegades. D'aleshores ençà no s'ha desvinculat mai del Dakar, però ha estat una vaileta a la qual dobla l'edat (Arcarons té 48 anys i Sanz, 24) la culpable que el vigatà es torni a posar els guants i a enfundar-se la granota.

Ahir, després d'una exhibició a la platja de Sitges, Sanz va explicar que córrer el Dakar és un «somni» que té des de petita i que el seu únic objectiu és «arribar a Buenos Aires», sense donar importància al resultat. La deu vegades campiona del món de trial fa el salt a una disciplina nova en la qual no té experiència, tot i que Arcarons assegura que li va detectar unes «condicions innates» per als raids. Al veterà pilot no li reca gens reconèixer que el seu rol en aquest Dakar serà el d'escuder: «La meva feina és intentar que la Laia faci la millor cursa possible i transmetre-li en un any el que normalment s'aprèn en dos o tres.» De moment, Sanz ja ha pogut rebre uns quants consells del seu mestre, el més valuós dels quals és no voler «córrer» més del compte. Arcarons ho explica: «No s'ha de caure en l'error d'autoeliminar-se intentant córrer més que ningú. L'important és la navegació i m'agrada que hagin posat més dificultats en aquest sentit.»

Ha estat justament la navegació un dels aspectes que Sanz ha hagut de treballar més: «Al principi m'aclaparava, perquè havia de córrer i llegir a la vegada, però ara ja em sento més còmoda.» Ho confirma l'escuder: «En unes proves al Marroc semblava que li sortia fum del cap. Ara se'n surt millor.» L'estratègia de l'equip serà fer junts el cent per cent de la cursa. «Això no vol dir que la fem en paral·lel. Jo aniré darrere seu i preguntaré en els punts de control si la Laia ha passat. També podria ser que ella corri molt i que jo no la pugui atrapar», explica Arcarons.

Sanz assegura que pensa combinar el trial amb el Dakar, si té més ocasions de participar-hi: «Sóc pilot de trial i no ho deixaré. Em queda molt de recorregut i puc guanyar més títols.» L'estructura amb la qual correran és comparable a la d'un equip oficial. La preparació, segons Arcarons, també ha estat la correcta per afrontar un debut en el Dakar, amb gairebé 3.000 quilòmetres d'entrenaments. Abans de marxar cap a l'Argentina, el 27 de desembre, encara faran algun test més al desert del Marroc, tot i que no podrà ser amb les motos oficials, que avui mateix han iniciat el viatge a l'Amèrica del Sud. Unes motos que, per cert, han són del gust d'Arcarons perquè són més petites: «Ara per fi toco amb els peus a terra.»

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)