Més motor

MOTOR

ESPERIT DE MONTJUÏC

Un museu en viu

L'Esperit de Montjuïc s'estrena demà al Circuit de Catalunya

Aplegarà més de 200 vehicles de competició dels anys 50, 60 i 70

Amb l'entrada al recinte el públic tindrà accés al pàdoc i les tribunes

Dels aficionats al món del motor depèn que aquí a casa nostra es pugui celebrar periòdicament un esdeveniment semblant al festival de Goodwood o el Le Mans Classic. I és que la voluntat dels organitzadors de l'anomenat Esperit de Montjuïc-Catalunya Classic Revival va en aquesta línia i el seu pitjor malson seria que la gent d'aquí es mostrés indiferent respecte del valuós patrimoni que de demà fins diumenge a la tarda ocuparà el pàdoc i la pista del Circuit de Catalunya. En lògica, temor a la indiferència no n'hi hauria d'haver. El precedent més immediat –i gestionat pel mateix organitzador– va ser a l'octubre del 2007 al circuit de Montjuïc. I les desenes de milers de persones que aquell cap de setmana hi van acudir amb el desig de reviure les sensacions de temps passats van certificar l'encert de la idea. «Allà em vaig adonar del que representava Montjuïc», diu Jesús Pozo, màxim responsable d'un esdeveniment que qualifica de «museu de la competició en viu, reunit perquè la gent s'ho passi bé en un cap de setmana diferent».

Activitat constant.

Al Circuit de Catalunya hi haurà tres dies d'activitat constant en la pista; i de màgia i història dins el pàdoc, amb un parell de centenars de vehicles de competició dels anys cinquanta, seixanta i setanta, de múltiples categories –des de fórmula 1 fins a turismes passant per sport-prototips, GT's, Can-Am i motos– i conservats impecablement. I el públic s'hi podrà acostar tant com vulgui perquè l'entrada al recinte dóna accés tant a les tribunes com al pàdoc, on també hi haurà atraccions, botigues, etc. Millor, impossible. I si algú troba a l'armari alguna peça de roba d'anys enrere i se la vol posar, endavant. En aquest cas, el toc retro no serà cap excentricitat; si a Goodwood i Le Mans hi ha qui ho fa, aquí no hi ha per què ser diferents.

Al traçat de Montmeló hi ha programades tretze curses entre la tarda de dissabte i diumenge. Les tres de F-1 puntuaran per al Grand Prix Master, competició europea. I la resta, per a les Master Series.

EL PROGRAMA

Divendres
09.00
Sport Cars
(entrenaments)
09.30
Monoplaces
(entrenaments)
10.00
Grup C
(entrenaments)
10.30
GT i turismes
(entrenaments)
11.25
Sport Cars
(entrenaments)
11.55
Monoplaces
(entrenaments)
12.25
Grup C
(entrenaments)
12.50
«Pit walk»
13.00
Homenatge Esc. Montjuïc
13.50
Sport Cars
(entrenaments)
14.20
Monoplaces
(entrenaments)
14.50
Grup C
(entrenaments)
15.20
GT i turismes
(entrenaments)
16.15
Sport Cars
(entrenaments)
16.45
Monoplaces
(entrenaments)
17.15
Grup C
(entrenaments)
17.45
Motos Clàssiques
(entrenam.)
Dissabte
09.00
F1 clàssica
(qualificació)
09.40
Grup C i Sport prototips
(qual.)
10.20
GT's pre-1966
(qualificació)
11.05
Motos Clàssiques
(qualificació)
11.40
Prototips Le Mans/Gr. 4
(qual.)
12.20
Can-Am/Intersèries.
(qualificació)
12.45
«Pit walk»i exhibicions
13.35
F1 clàssica post-78
(cursa)
14.10
Turismes pre-66
(qualificació)
15.00
F1 clàssica pre-78
(cursa)
15.45
Grup C / Sport prototips
(cursa)
16.45
Motos Clàssiques
(cursa)
17.30
GT's pre-1966
(cursa)
Diumenge
09.00
Turismes pre-66
(cursa)
10.20
Can-Am / Prototips 70
(cursa)
11.05
Prototips Le Mans / Gr. 4
(cursa)
12.20
Grup C / Sport prototips
(cursa)
13.05
«Pit walk» i exhibicions
14.00
F1 clàssica
(cursa)
14.45
GT's pre-1966
(cursa)
15.45
Can-Am / Prototips 70
(cursa)
16.30
Motos Clàssiques
(cursa)
17.05
Exhibicions i mànigues de Motor Clásico Series

Homenatge als pilots de l'Escuderia Montjuïc

L'Escuderia Montjuïc tindrà protagonisme dins els actes d'aquest cap de setmana al Circuit de Catalunya, i els seus pilots rebran un homenatge. Ja era hora que després de tants anys algú hagi decidit fer un reconeixement als que van contribuir a fer d'aquella escuderia una de les més importants d'Europa entre les no oficials d'una marca. La van fundar l'any 1968 José María Juncadella, Enrique Coma-Cros, Joan Fernández i Félix Muñoz i es va dissoldre a final de la temporada de 1979. Al pàdoc de Montmeló hi haurà alguns dels cotxes més representatius entre els que havien competit amb els pilots de l'Escuderia Montjuïc. Sens cap mena de dubte, un dels més emblemàtics és el Ferrari 512M (foto) amb què Juncadella i Nino Vaccarella van arribar a liderar les 24 Hores de Le Mans del 1971.

El Porsche 917 torna a Catalunya després de 40 anys

Només una vegada ha competit el mític Porsche 917 a Catalunya. Va ser als 1.000 km de Barcelona, l'any 1971, al circuit de Montjuïc (foto), on Derek Bell i Gjis van Lennep van acabar segons al volant d'aquell bellíssim prototip. Aquella va ser la penúltima cursa que va disputar el Porsche 917 abans que el canvi de reglamentació del 1972 el deixés fora del campionat del món de marques. Després de 40 anys, la mateixa unitat –xassís número 13– i pintada amb els mateixos colors blau clar i taronja de l'escuderia de John Wyer serà al Circuit de Catalunya. Es diu que el cotxe en qüestió va ser utilitzat en el rodatge de la pel·lícula Le Mans, protagonitzada per Steve McQueen. Durant la filmació, el pilot britànic David Piper va patir un greu accident amb aquesta mateixa unitat, la qual, però, va poder ser reparada.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)