Motociclisme

MOTO GP

GRAN PREMI DE FRANÇA DE MOTOCICLISME

Domini manifest

Les Honda tornen a governar a Le Mans, amb Casey Stoner fent la seva tercera «pole»

Pedrosa i Aleix Espargaró fan el quart millor temps, mentre que Viñales marca el tercer

Casey Stoner
«No he necessitat mai pilotar al límit, i això sempre és bo»
Dani Pedrosa
«Hem millorat, però ens falta tracció al darrere i una bona adherència. La cursa serà llarga i complicada»
Jorge Lorenzo
«No penso que estiguem molt lluny de Pedrosa i Dovizioso. Intentarem mantenir en nostre ritme en 1:34 per lluitar pel podi»
Toni Elias
«Crec en la posada a punt que tenim aquí. Normalment faig bones sortides i espero fer una bona cursa»
Marc Márquez
«Estic molt satisfet. És important sortir bé, perquè a la xicana de després del primer revolt es pot formar algun aldarull»
Maverick Viñales
«La clau és que hem trobat el ritme molt de pressa. Tenim una posada a punt magnífica i m'he adaptat al circuit de seguida»

El circuit de Bugatti continua sent un bon traçat per a les Yamaha, com ho proven els temps fets ahir per Crutchlow i Edwards, sisè i setè respectivament. El problema per a la moto campiona del món és que enguany tots els circuits semblen fets a mida de les Honda.

Casey Stoner va tornar a encapçalar l'estampida de la factoria de Minato a Le Mans, dominant igual que divendres les sessions d'entrenaments, sense rival. Rere de l'australià –que com bé recordava ja ha fet tres posicions preferents però només té una victòria– va acabar Simoncelli, igual que a Estoril, treballant bé en les jornades prèvies. Per a l'italià la revàlida serà avui en la cursa, després de les dues caigudes consecutives que tragina (Jerez i Estoril). En certa manera això també val per a Stoner, acostumat a fer bones qualificacions a Le Mans però que només té un tercer lloc el 2007 com a millor resultat. Dani Pedrosa, que fins ara havia estat sempre en primera fila, sortirà quart tot i haver resolt en part els problemes al tren posterior de la moto. La resposta de la contractura que té a l'espatlla esquerra en un traçat exigent com aquest també s'haurà de valorar avui. El líder de la competició, el mallorquí Jorge Lorenzo, va vorejar el temps de Pedrosa, però en cap moment ha demostrat tenir el ritme del català ni sobretot de Stoner. En qualsevol cas, la seva capacitat per créixer en cursa el situa en la pugna pel triomf. Cadascú en el seu escenari, un cop més, mal dia per a Rossi i Elias, que va caure al tram final de la qualificació.

En les altres categories, tant Bradl com Terol van tornar a marcar el millor temps –per a tots dos, quarta pole de quatre curses–, amb Aleix Espargaró i Márquez fent voltes que conviden a pensar en positiu en Moto 2 –17 pilots en menys d'un segon–, i amb Viñales al capdavant de la graella de 125 cc.

LA GRAELLA

Moto GP
1r Casey Stoner (Honda)
1:33.153
2n Marco Simoncelli (Honda)
a 0.059
3r Andrea Dovizioso (Honda)
a 0.468
4t Dani Pedrosa (Honda)
a 0.530
5è Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 0.553
6è Cal Crutchlow (Yamaha)
a 0.651
7è Colin Edwards (Yamaha)
a 0.910
8è Ben Spies (Yamaha)
a 1.053
9è Valentino Rossi (Ducati)
a 1.053
10è Nicky Hayden (Ducati)
a 1.124
11è Randy de Puniet (Ducati)
a 1.198
12è Álvaro Bautista (Suzuki)
a 1.360
17è Toni Elias (Honda)
a 2.280
Moto 2
1r Stefan Bradl (Kalex)
1:38.357
2n Thomas Luthi (Suter)
a 0.045
3r Yuki Takahashi (Moriwaki)
a 0.183
4t Aleix Espargaró (P.Kalex)
a 0.203
5è Scott Redding (Suter)
a 0.298
Marc Márquez (Suter)
a 0.322
7è Simone Corsi (FTR)
a 0.349
8è Andrea Iannone (Suter)
a 0.442
9è Julian Simón (Suter)
a 0.462
10è D. Aegerter (Suter)
a 0.492
14è Àxel Pons (P.Kalex)
a 0.765
19è Pol Espargaró (FTR)
a 1.124
22è Esteve Rabat (FTR)
a 1.185
29è Ricard Cardús (Moriwaki)
a 1.559
125 cc
1r Nico Terol (Aprilia)
1:43.578
2n Héctor Faubel (Aprilia)
a 0.389
3r Maverick Viñales (Aprilia)
a 0.737
4t Sandro Cortese (Aprilia)
a 0.777
5è Jonas Folger (Aprilia)
a 0.919
6è Johann Zarco (Derbi)
a 1.014
7è Adrián Martín (Aprilia)
a 1.148
8è Sergio Gadea (Aprilia)
a 1.177
9è Efrén Vázquez (Derbi)
a 1.198
10è Luis Salom (Aprilia)
a 1.769

Cara i ensurt per a l'equip de Sito Pons

Més explícit no podia ser Aleix Espargaró després d'Estoril: «He fet la pitjor cursa de la meva vida». Acabat el gran premi de Portugal, l'equip de Sito Pons es va traslladar al Motorland d'Aragó per redreçar la situació, i a fe que ho van fer. Sense tocar res de la moto que va sortir de les modificacions fetes al traçat aragonès, l'equip ha estat competitiu tot el cap de setmana, i la feina es va veure ahir recompensada amb el quart millor temps d'Aleix i el catorzè d'Axel Pons. Un Pons que va tenir l'ensurt del dia quan va caure i Bradley Smith li va passar per sobre. En un primer moment es pensava que patiria alguna fractura en una de les cames, però les radiografies posteriors ho van descartar i Pons serà avui en la sortida de Moto 2.

En la quarta cursa Mack ja qualifica bé

«El podi no m'obsessiona, però em fa il·lusió estar al davant». Si amb dues curses en va tenir prou per demostrar que la categoria no només no li van gran sinó que li va a la mida, ahir Maverick Viñales (16 anys i quatre mesos) va fer un pas més endavant, acabant la qualificació en tercera posició –de fet, va marcar un parell de poles provisionals–. Una jornada, la del dissabte, que fins ara havia esta una creu per al pilot de Roses, fent el 9è temps a Qatar, el 12è a Jerez i l'11è en la darrera cursa d'Estoril. És a dir, que les aspiracions perquè el pilot del Blusens Paris Hilton pugui fer finalment un podi –a Jerez va ser un problema mecànic i a Estoril una mil·lèsima el que li va impedir estrenar-se– són entre altes i molt altes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)