Més motor

MOTOR / GRAN PREMI DE CATALUNYA DE MOTOCICLISME

Simoncelli parla a la pista

L'italià marcala volta ràpida en el darrer instant ili pren a Casey Stoner

L'australià, tanmateix, és qui demostra tenir el millor ritme de cursa per avui

Lorenzo millora i és tercer, però encara no està a l'altura de les Honda

Toni Elias progressa peròno pot sortir de la cua tot i el xassís nou

Viñales, en la primera línia, ho té tot a punt per fer-la grossa

Marco Simoncelli
«Estic molt content, i la veritat no ho esperava. A Le Mans i a Estoril estàvem en millors condicions per obtenir-la. He fet una gran últim sector. A la cursa serà molt difícil seguir el ritme de Stoner, però provarem de ser al davant»
«Aquest pole és la millor manera d'oblidar l'incident de Le Mans i el que es va dir després. Estic content de ser a Catalunya i espero que tot vagi bé»
«El primer objectiu és acabar, el segon és fer podi i el tercer, guanyar»
Casey Stoner
«Amb el temps de divendres no vam poder treure gaires conclusions. Avui [per ahir] sí que hi ha hagut unes condicions climàtiques estables i hem fet un bon treball. Penso que tenim un bon ritme per a la cursa amb el pneumàtic dur i si la cursa és en sec»
Jorge Lorenzo
«Hem fet passes, però encara estem lluny. El circuit té poca adherència i hi ha molts sots. Sembla que hi ha restes d'oli, potser perquè fa 15 dies va haver-hi la fórmula 1. Espero fer un podi i, sobretot, continuar al capdavant del campionat»
Toni Elias
«El temps és una mica millor. Al matí he fet un temps amb el xassís vell seguint un pilot i esforçant-m'hi molt. I amb el nou l'he fet sense esforçar-me'hi tant, i sol. Tenim més feeling al davant i tenim més tracció al darrere, però no n'hi ha prou. Haig i hem de treballar més»
Maverick Viñales
«Crec que ho tenim controlat. Estem com a Le Mans, tercers. En aquest circuit vuit dècimes és molt, però en el warm up intentarem fer una bona feina i a la cursa provarem de ser al davant»

Marco Simoncelli ha vingut a Montmeló, però no perquè només es parli d'ell per l'incident de Le Mans o perquè es recordi a cada moment que porta tres o quatre guardaespatlles. No, Marco Simoncelli és a Montmeló també per córrer en moto i ahir, en l'últim minut de la qualificació oficial, va guanyar-se un bon i merescut protagonisme amb dues voltes finals sensacionals que van prendre a Casey Stoner allò que li pertocava.

Sic va molt ràpid a una volta i parla a la pista, cert, si bé avui s'haurà de veure si també té prou ritme com per posar el llaç a Stoner. L'australià, dominador incontestable dels entrenaments des del primer minut de divendres, va perdre la posició que li corresponia quan desgranaven els darrers segons de la qualificació, però això no li treu ni mig gram de favoritisme per a la cursa d'avui. Una carrera que, tot i la primera fila marcada en l'última volta, serà complicada per a Jorge Lorenzo. El campió del món i líder del mundial afirmava estar content per com havien anat les coses en els lliures del matí –segon millor temps a només una dècima de Stoner–, però en els entrenaments oficials la cosa va tornar allà on havia acabat divendres: amb les Honda amb un ritme més alt i constant, de gairebé mig segon. El mallorquí notava que li mancava adherència per llimar el temps com havia fet en la primera sessió del dia, i els seus registres –quatre voltes en 1:42 alts i preferentment voltes en 1:43 baixos– no el desmentien. En contraposició, el ritme de Stoner, més constant i sobretot fluid –Lorenzo li treu molt marge en els dos primers sectors, el de Yamaha l'aguanta en el tercer i en torna a perdre en el darrer–. Més enrere, Dovizioso, Spies i Valentino Rossi. L'italià de Ducati continua sent, de llarg, el més estimat i aclamat del pàdoc, però enguany treballa per fer bons temps i trobar un ritme decent. En la qualificació, l'1:43 alt va ser el seu denominador comú, un fet que el porta a perdre sis dècimes en una volta ideal –obtenint els millors parcials a cada sector– respecte a Stoner. Un món.

El xassís nou.

Per a Toni Elias, dia complicat. Al matí va treballar amb el xassís vell i el nou que Honda li ha proporcionat a Catalunya, i en la qualificació va fer-ho només amb el del 2011. «Tot el que és més bo és millor, però necessitem fer un gran salt endavant. Fer passes petites sempre és positiu, però no n'hi ha prou», deia el manresà, encara amb el mono posat.

LES GRAELLES

Moto GP
1r Marco Simoncelli (Honda)
1:42.413
2n Casey Stoner (Honda)
a 0.016
3r Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 0.315
4t Ben Spies (Yamaha)
a 0.329
5è Andrea Dovizioso (Honda)
a 0.336
6è Carl Crutchlow (Yamaha)
a 0.789
7è Valentino Rossi (Ducati)
a 0.810
8è Nicky Hayden (Ducati)
a 0.815
9è Álvaro Bautista (Suzuki)
a 1.034
10è Héctor Barberà (Ducati)
a 1.243
11è Hiroshi Aoyama (Honda)
a 1.321
12è Randy De Puniet (Ducati)
a 1.351
13è Loris Capirossi (Ducati)
a 1.655
14è Toni Elias (Honda)
a 2.820
15è Karel Abraham (Ducati)
a 3.248
16è Colin Edwards (Yamaha)
no sortirà
Moto 2
1r Stefan Bradl (Kalex)
146.753
2n Aleix Espargaró (Pons K.)
a 0.114
3r Yuki Takahashi (Moriwaki)
a 0.225
4t Thomas Lüthi (Suter)
a 0.315
Marc Márquez (Suter)
a 0.401
6è Bradley Smith (Tech 3)
a 0.454
7è Mika Kallio (Suter)
a 0.473
8è Julián Simón (Suter)
a 0.602
Tito Rabat (FTR)
a 0.673
10è Jules Cluzel (Suter)
a 0.703
11è Scott Redding (Suter)
a 0.774
12è Dominique Aegerter (Suter)
a 0.805
13è Xavi Forés (Suter)
a 0.988
16è Àxel Pons (Pons Kalex)
a 1.064
23è Carmelo Morales (Moriwaki)
a 1.315
25è Pol Espargaró (FTR)
a 1.403
125 cc
1r Nico Terol (Aprilia)
1:51.281
2n Héctor Faubel (Aprilia)
a 0.402
3r Maverick Viñales (Aprilia)
a 0.818
4t Johann Zarco (Derbi)
a 0.854
5è Efren Vázquez (Derbi)
a 1.007
6è Sandro Cortese (Aprilia)
a 1.168
7è Jonas Folger (Aprilia)
a 1.195
8è Lluís Salom (Aprilia)
a 1.348
9è Sergio Gadea (Aprilia)
a 1.354
10è Adrián Martin (Aprilia)
a 1.466
11è Danny Kent (Aprilia)
a 1.578
12è Alberto Moncayo (Aprilia)
a 1.943
13è Jasper Iwema (Aprilia)
a 2.326
14è Danny Webb (Mahindra)
a 2.359
15è Jakub Kornfeil (Aprilia)
a 2.425
25è Josep Rodríguez (Aprilia)
a 3.878
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)