Motociclisme

MOTOR

CAMPIONAT DEL MÓN DE MOTOCICLISME

Pedrosa els deixa sols

El català renuncia a córrer a Anglaterra i queda gairebé descavalcat de la lluita pel títol

Jorge Lorenzo i Casey Stoner, sense rivals, davant d'un tram que els mesurarà la realitat

Dani Pedrosa va fer oficial ahir que no disputarà el GP d'Anglaterra el cap de setmana vinent a Silverstone, en una decisió que el deixa gairebé fora de la lluita pel títol, perquè si Jorge Lorenzo (98 punts) o Casey Stoner (91) pugen al podi, el deixaran a 50 o 60 punts (Pedrosa en té ara 61), una distància impossible de remuntar simplement derrotant-los a la pista.

El català, en un comunicat del seu equip, explica que no vol tornar a les pistes si no està al cent per cent: «He fet tot el que he pogut per arribar a temps a Silverstone, però les condicions no són adequades per tornar a competir amb garanties. Necessito sentir-me segur quan pugi a la moto i saber que puc lluitar per la victòria. No vull tornar per córrer i prou. He pilotat molts cops amb dolor i l'experiència em diu que ara no estic en condicions de ser competitiu. He decidit no arriscar-me i continuar amb la recuperació, fent cas més a la raó que al cor i a les ganes de tornar.»

Són dos.

La renúncia de Pedrosa clarifica el panorama. Amb Ducati i Rossi allunyats de tota possibilitat real, Dovizioso assumint el paper de secundari a HRC i Simoncelli marcat i pressionat per l'amenaça de sanció, el títol sembla que serà cosa de dos, el líder i campió Jorge Lorenzo, i Casey Stoner, que no mana perquè té un zero al seu caseller.

Tot i acabar a 2,4 segons de Casey Stoner a Montmeló i, el que és més simptomàtic, el tercer lloc del seu company d'equip Ben Spies, Jorge Lorenzo va mostrar-se inflexible en la reiteració del discurs que pinta el pàdoc del campionat del món: a la Yamaha li calen més coses per aspirar a lluitar pel títol, perquè les Honda mengen a part. «No sé què falta, no sóc enginyer», va exposar el mallorquí. «Només Dani pot aturar Stoner», deia Rossi, referint-se al fet que només una Honda pot batre una altra Honda. Però amb Stoner 60 punts a davant, HRC prou que sabrà el que ha de fer. Els propers cinc circuits posaran tothom a lloc i serviran per mesurar distàncies reals, ara que amb Stoner rere Lorenzo la iniciativa de l'australià sembla de segona.

Superioritat manifesta.

Admeten, doncs, que ja no hi ha circuits d'aquesta o aquella marca sinó que tots són de Honda, Lorenzo afronta, començant per Silverstone –circuit ràpid però que alhora té zones lentes i que agrada especialment al mallorquí–, un tram de traçats que la temporada passada li van servir per deixar virtualment sentenciat el campionat –va sortir de Laguna Seca amb 72 punts de marge respecte a Pedrosa, que va caure quan anava líder forçant molt–. Després de la cursa britànica arriben Assen i Mugello, també dos circuits veloços, per acabar aquesta ruta inicial d'estiu a Sachsenring i Laguna Seca, dos dels més lents del calendari. És a dir, que n'hi haurà per a tots els gustos. A banda de les bones sensacions que ha de rebre el campió del món vigent en recordar la seva última visita en aquests circuits, s'hi ha d'afegir el fet que per a Stoner el sentiment recent és contrari. La temporada passada, quan la Ducati era ingovernable fins i tot per a ell, el segon lloc a Laguna Seca va ser el seu millor resultat. Però és que fins i tot quan va ser campió i va passejar-se pel mundial, el 2007, els seus resultats en aquest tram no van estar a l'altura del que va fer Lorenzo l'any passat.

Jorge Lorenzo
2010
Silverstone
1r lloc (25)
Assen
1r lloc (25)
Mugello
2n lloc (20)
Sachsenring
2n lloc (20)
Laguna Seca
1r lloc (25)
Total
115 punts
Casey Stoner
2010
Silverstone
5è lloc (11)
Assen
3r lloc (16)
Mugello
4t lloc (13)
Sachsenring
3r lloc (16)
Laguna Seca
2n lloc (20)
Total
76 punts
Casey Stoner
2007
Donington Park
1r lloc (25)
Assen
2n lloc (20)
Mugello
4t lloc (13)
Sachsenring
5è lloc (11)
Laguna Seca
1r lloc (25)
Total
94 punts

Bradl (Moto 2) se supera amb escreix

En Moto 2, ara per ara sembla difícil que algú li rebati la disputa pel títol a Stefan Bradl (21 anys). Líder amb 43 punts respecte a Corsi i 57 respecte a Marc Márquez, el pilot d'Augsburg havia disputat fins aquest any 70 curses, acumulant tres victòries –dues en 125cc al 2008 (Brno i Motegui) i una a Moto 2 (Portugal)– i un total de set podis. En aquest 2011, però, els seus registres en cinc curses són tres victòries (Qatar, Portugal i Catalunya) i un tercer lloc (Le Mans). A Silverstone, l'any passat va haver d'abandonar.

Terol (125 cc) a ritme de rècord

La temporada de Nico Terol (22 anys) és la més brillant dels tres líders del campionat. El pilot d'Alcoi encetava l'any amb cinc triomfs després de 96 curses disputades –sempre en 125 cc–, i ho està brodant perquè ja en té quatre (Qatar, Jerez, Portugal i Catalunya) en només cinc carreres. La seva distància al capdavant del mundial és de dues proves (48 punts) respecte a l'alemany Sandro Cortese –120 punts per 72–, mentre que a Maverick Viñales (quart) l'avantatja de 55 punts. A Silverstone fa un any –doblet de Marc Márquez i Pol Espargaró– va ser quart.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)