Més motor

MOTOR / GRAN PREMI D'ALEMANYA DE MOTOCICLISME MOTO GP

Pedrosa sempre hi és

El pilot de Repsol torna a vèncer, al davant de Lorenzo i de Stoner

Amagat al primer tram de cursa, va afirmar-se imponent a la part final

Lorenzo retalla de nou a Stoner i engrandeix la pugna que tenen pel títol

Dani Pedrosa
«És una sensació increïble tornar després d'un llarg període d'operacions i recuperació i aconseguir la victòria tan aviat. No m'ho esperava»
«És un gran alleujament per mi després d'haver-ho passat tan malament. He patit menys que a Mugello per com és aquí el circuit, tot i que he acabat amb problemes de sensibilitat a la mà dreta»
«Al principi no em sentia bé amb la moto, però a la meitat de la cursa he decidit tirar i ha funcionat. Vull donar les gràcies a la família, als metges –ells saben com he patit per tornar a estar aquí–, i a l'equip i als fans, que mai s'han rendit»
Jorge Lorenzo
«He fet una cursa fantàstica. L'avançament final ha estat un miracle. El resultat és molt important per nosaltres»
Casey Stoner
«Ho he intentat tot, però en Jorge ha anat a la zona bruta del traçat i, tot i que era molt arriscat, ha mantingut la posició»
Toni Elias
«Estic molt frustrat. Amb prou feines he pogut acabar setzè. Tot i això no perdo la motivació ni la concentració, i veurem què passarà a Laguna Seca»

Dani Pedrosa és un pilot especial, i potser per això ja ha guanyat cinc vegades en un traçat com Sachsenring, singular, únic. Pedrosa és diferent, guanyi o perdi, caigui o faci la volta ràpida. No se sap com estarien la resta de pilots amb un cos masegat com el seu. Se sap, però, que la capacitat de sofriment de Pedrosa és extraordinària, i potser per això, després de tres intervencions quirúrgiques a l'espatlla dreta fa poc més d'un mes, encara pot pilotar fins allà on no arriba ningú, ni els dos únics aspirants al títol mundial. Dani Pedrosa va guanyar, però no va tornar perquè el català no ha marxat mai.

Sempre hi és, el de Castellar del Vallès. En ocasions, com per exemple ahir, si la moto també respon al seu talent, ni la precarietat física és impediment. Pedrosa és un llepafils amb la mecànica. Necessita que tot estigui en perfecte sintonia, que res no grinyoli. Quan això passa, com a la segona meitat de la cursa d'ahir, no té aturador. Amb la moto òptima, Dani avança com ningú, passa pel revolt talment com si portés una 125cc i talla el vent silenciós, imperceptible i inabastable. I s'escapa, sempre que l'ordre universal és el que disposa el català, l'horitzó és el límit. Malauradament, l'incident de Le Mans ha robat a l'aficionat una pugna pel títol com la d'ahir al sinuós perfil de Sachsenring: Stoner, Lorenzo, Pedrosa; Lorenzo, Stoner, Pedrosa o Pedrosa, Lorenzo i Stoner. Alteracions de l'ordre que no minimitzen gens ni mica un producte sensacional. Ara, un mundial amb Dani d'àrbitre i dos pretendents que obsequien tant com ambicionen.

En grup.

Després de la clàssica bona sortida de Pedrosa, la cursa va desgranar-se en grup, primer amb Lorenzo manant al davant de les Honda oficials –Stoner, Pedrosa, Dovi i Simoncelli– i, més tard, amb Stoner en primer lloc. Després de 13 voltes l'australià va prémer l'accelerador, traient el gra de la palla i deixant el podi emmarcat, amb ell, Lorenzo i Pedrosa. A Dovizioso i Sic els atraparia Spies, i per a ells la lluita seria pel quart lloc. Més enrere, les Ducati oficials de Hayden i Rossi se les tenien amb l'única Suzuki de la graella, la de Bautista, en un episodi més d'una temporada per oblidar d'Il Dottore. Més lluny encara, Toni Elias no sortia del calvari, i rodava sol amb una moto configurada exclusivament pels seus mecànics. El manresà, perdut, tindrà el nord-americà Ben Bostrom de company de box a Laguna Seca, en la que podria ser la seva penúltima, sinó última, cursa amb LCH.

Al davant, el grup de tres era liderat ara per Lorenzo i Dani, veient que Stoner no seguia al campió del món, passava el seu company d'equip. Ja amb la moto al seu gust el català flairava el triomf, passava el mallorquí en la recta principal i, tot i que restaven nou voltes, va enfilar, sense pausa, cap a la victòria. No el seguien ni Lorenzo ni Stoner, per a qui restava el segon lloc, posició que Lorenzo, genuí, va guanyar-se pròpiament amb un avançament brutal al darrer gir.

CLASSIFICACIONS

Cursa
1r Dani Pedrosa (Honda)
41:12.482
2n Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 1.477
3r Casey Stoner (Honda)
a 1.568
4t Andrea Dovizioso (Honda)
a 10.513
5è Ben Spies (Yamaha)
a 10.719
6è Marco Simoncelli (Honda)
a 10.923
7è Álvaro Bautista (Suzuki)
a 27.451
8è Nicky Hayden (Ducati)
a 27.510
9è Valentino Rossi (Ducati)
a 27.576
10è Colin Edwards (Yamaha)
a 33.491
11è Hèctor Barberà (Ducati)
a 38.944
12è Karel Abraham (Ducati)
a 39.148
13è Randy De Puniet (Ducati)
a 39.415
14è Cal Crutchlow (Yamaha)
a 39.477
15è Hiroshi Aoyama (Honda)
a 54.516
16è Toni Elias (Honda)
a 1:12.335
17è Sylvain Guintoli (Ducati)
a 1 volta
Mundial
1r Casey Stoner (Honda)
168
2n Jorge Lorenzo (Yamaha)
153
3r Andrea Dovizioso (Honda)
132
4t Valentino Rossi (Ducati)
98
Dani Pedrosa (Honda)
94
6è Ben Spies (Yamaha)
85
7è Nicky Hayden (Ducati)
85
8è Marco Simoncelli (Honda)
60
9è Colin Edwards (Yamaha)
59
10è Hiroshi Aoyama (Honda)
57
11è Hèctor Barberà (Ducati)
49
12è Karel Abraham (Ducati)
41
13è Álvaro Bautista (Suzuki)
39
14è Toni Elias (Honda)
35
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)