Més motor

MOTOR / GRAN PREMI DELS ESTATS UNITS DE MOTOCICLISME DE MOTO GP

A ritme oceànic

Casey Stoner torna a un Jorge Lorenzo tocat la passada de fa vuit dies i venç a Laguna Seca

Pedrosa, fatigat en el progrés de la cursa, acaba en tercera posició, lluny de l'australià

Casey Stoner i Jorge Lorenzo van protagonitzar, en la darrera cursa abans de les vacances, un avanç del que serà la segona part de la temporada, un teva meva en què l'australià va saber esperar el seu moment –que va ser el moment de la seva Honda– per tornar a Lorenzo la passada de feia set dies a Sachsenring. Un pilot, el de Yamaha, irreductible a pesar dels problemes que arrossegava al maluc i que van acabar arraconant-lo de la lluita pel triomf.

De menys a més.

Són només record les pèssimes sortides del campió del món, i ell i Pedrosa, que sempre ho ha fet, de sortir bé, es van posicionar primer i segon després del semàfor. És a dir, el penalitzat respecte a les posicions de graella va ser Stoner. Lorenzo va provar d'imposar de seguida un ritme amb 1:21 alt, però el primer a baixar d'1:22 va ser Pedrosa. I tot seguit Stoner, donant validesa a la teoria que explica que amb el dipòsit ple i els pneumàtics nous les Honda van molt bé. En qualsevol cas, Lorenzo, sempre inconformista, va posar-s'hi i en només tres voltes va estabilitzar la cursa on tothom havia projectat: el podi definit, Dovi despenjat, Spies condemnat –mala sortida tot i ser a temps de superar l'italià– i Simoncelli, com sempre, llepant quitrà.

Així es va desgranar la primera meitat de la cursa, amb Lorenzo manant, Pedrosa marcant-lo de prop i Stoner esperant que la seva moto, amb el dipòsit buit, marqués la diferència. A 16 voltes del final, a la meitat exacta de la cursa, Lorenzo semblava que s'escapava i Stoner, conscient del pa que s'hi jugava, va superar Pedrosa –cansat– a l'entrada del tirabuixó per anar pel mallorquí, que feia dels 1:21 alts el seu modus operandi. Incisiu, l'australià s'hi va enganxar, i tots dos eren un amb deu voltes al davant. Mentre calcaven els temps, Lorenzo rodava masegat i Stoner li ensenyava la roda a qualsevol racó. A sis voltes, però, en la recta d'arribada i per l'exterior, tant proper a Lorenzo com del mur, el de Repsol se situava al davant amb una maniobra arriscada i genial. No només això, sinó que en dues voltes, i trencant els temps, va deixar Lorenzo en la distància i el podi completament dibuixat.

CLASSIFICACIONS

Cursa
1r Casey Stoner (Honda)
32 voltes
2n Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 5.634
3r Dani Pedrosa (Honda)
a 9.467
4t Ben Spies (Yamaha)
a 20.562
5è Andrea Dovizioso (Honda)
a 20.885
6è Valentino Rossi (Ducati)
a 30.351
7è Nicky Hayden (Ducati)
a 31.031
8è Colin Edwards (Yamaha)
a 45.502
9è Hèctor Barberà (Ducati)
a 51.549
10è Hiroshi Aoyama (Honda)
a 1:08.850
11è Karel Abraham (Ducati)
a 1:09.132
12è Loris Capirossi (Ducati)
a 1 volta
13è Toni Elias (Honda)
a 1 volta
Mundial
1r Casey Stoner (Honda)
193
2n Jorge Lorenzo (Yamaha)
173
3r Andrea Dovizioso (Honda)
143
4t Dani Pedrosa (Honda)
110
5è Valentino Rossi (Ducati)
108
6è Ben Spies (Yamaha)
98
7è Nicky Hayden (Ducati)
94
8è Colin Edwards (Yamaha)
67
9è Hiroshi Aoyama (Honda)
63
10è Marco Simoncelli (Honda)
60
11è Hèctor Barberà (Ducati)
56
12è Karel Abraham (Ducati)
46
13è Álvaro Bautista (Suzuki)
39
14è Toni Elias (Honda)
38
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)