Fórmula 1

Les espases, enlaire

El Gran Premi al Circuit de Barcelona-Catalunya escalfa motors abans que els cotxes surtin avui a la pista

Alonso i Vettel confien que el circuit català els sigui més favorable

Ferrari i Red Bull tenen dipositades les esperances de fer un bon paper en el Gran Premi del Circuit de Barcelona-Catalunya en les característiques del traçat, fins i tot més que en les evolucions dels cotxes. “Portem algunes peces noves, però res de l'altre món”, va dir Fernando Alonso en roda de premsa. “Amb només una recta llarga, les característiques del circuit ens ajudaran una mica”, hi va afegir.

Quan els motors encara estaven en silenci, somiar en el podi no era cap entelèquia per a l'asturià, que l'any passat va aconseguir al circuit vallesà la seva última victòria en la F-1. No obstant això, Alonso no en volia ni sentir a parlar: “No podem començar el cap de setmana pensant a pujar al podi o a guanyar la cursa, perquè això seria crear falses expectatives a la gent que vingui aquí”, va asseverar amb franquesa.

La qüestió és que Alonso va pujar al podi en l'última cursa, a la Xina, per bé que lluny dels Mercedes. “Allò va ser perquè les coses van sortir bé diumenge, però no podem dir que aquí serà el mateix. Si digués que lluitaré pel podi, mentiria”, va sentenciar. “El que hem de fer és mirar de reduir la diferència amb els Mercedes, que fins ara han tingut quatre curses fàcils”, hi va afegir.

Cotxe nou per a Vettel

Al seu costat, Sebastian Vettel assenyalava que tant ell com Alonso són aquí “per guanyar”. El vigent campió del món va reconèixer que no s'acaba de trobar a gust amb el cotxe: “No em fa res tenir sobreviratge i que la part del darrere es mogui, però si el cotxe llisca massa et trobes fent més correccions que no pas tibant per treure'n suc.” Tot plegat és part del problema que ha fet que en les dues últimes curses Vettel s'hagi vist superat pel seu company Daniel Ricciardo.

Per tal de posar fil a l'agulla “i començar de zero”, Vettel estrena xassís a Montmeló, que de fet és un que va utilitzar durant la pretemporada. “No és que hi hagués un problema determinat amb l'altre xassís, però es tracta de no deixar res per provar”, va aclarir. “El podi de Malàisia va demostrar que anem pel bon camí, és només que encara no som on volem ser”, hi va afegir.

Com Alonso, el tetracampió no es posa el podi com a objectiu ineludible: “Si el millor que pots fer és ser cinquè, has de ser cinquè; si ets setè, malament.”

En acabar, Vettel també es va referir a la lluita interna a can Mercedes, i va deixar anar, tot murri: “Si jo fos Nico [Rosberg], odiaria Lewis [Hamilton].” Heus ací la definició més acurada de la relació entre companys d'equip: si el teu company és al davant, has de fer alguna cosa. Com ara canviar de xassís.

COP DE TIMÓ

Vettel canvia de xassís per mirar de redreçar el rumb i parar els peus a Ricciardo
Alonso no vol dir que lluitarà pel podi per no crear falses expectatives

Per molt gros que sigui el mal, algun bé en queda

El Circuit de Barcelona-Catalunya acostumava a ser l'escenari de rigor dels tests de pretemporada. Aquest fet feia palès que el traçat de Montmeló era ideal per posar a prova el rendiment aerodinàmic dels cotxes. La contrapartida és que, amb la munió de voltes que els equips hi feien, el circuit deixava de tenir secrets i, quan arribava el gran premi, qui més qui menys ja el tenia ben apamat. Enguany no serà així. No perquè els equips hagin oblidat totes les dades recollides amb els anys, sinó perquè encara no hi han rodat amb els cotxes nous i durant els entrenaments lliures d'avui tindran més incògnites damunt la taula que no pas si s'hi haguessin estat dues setmanes al febrer. “Abans sabíem quin era el reglatge ideal, i ara serà més difícil de trobar”, reconeix Max Chilton (Marussia). I la manera de trobar-lo és fer voltes, amb més acció per al públic. “Divendres serà important”, sentencia Sebastian Vettel, que tanmateix hi afegeix: “No podrem fer tantes voltes com voldríem, perquè hem d'estalviar els motors [només n'hi ha cinc en tot l'any].” Si més no, amb un joc de pneumàtics addicional per a la primera mitja hora de la sessió d'aquest matí i la necessitat de definir els reglatges i provar les peces noves, alguna volta més sí que s'hi veurà.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)