Motociclisme

Vingut del més enllà

Motor. Marc Márquez rebenta el rècord de Motorland en cada volta ràpida, però s'ha d'esprémer a fons per robar la posició preferent a Dani Pedrosa

Probablement hauria estat la qualificació menys transcendent de l'any si no fos per la demostració de potencial d'Honda, amb Marc Márquez esclafant el rècord de la pista de set dècimes per obtenir la seva onzena posició preferent en 14 curses (79%). Però no va ser ell sol. El campió va necessitar una volta atòmica, perquè Dani Pedrosa li havia pres el millor temps (1:47-549) amb una d'aquelles voltes de vídeo d'escola de pilots. Márquez ja havia trinxat el rècord dos cops en la primera tanda de la Q2, el primer, amb un altre flirteig amb l'impossible inclòs. Encara estava a la pista, com aquell qui fa passar l'estona, quan va veure que li marcaven P2 des del mur. I es va inventar una volta en quatre dècimes menys. Punt final.

L'aigua que baixa

I encara és possible que ahir fos un dia intranscendent. Amb previsions de pluja oscil·lant entre el 95% i el 100% a l'hora de les curses, és segur que res del que es va fer ahir –ni divendres– serà decisiu. Per això, Valentino Rossi va necessitar la Q1 per escalar fins al sisè lloc, quinze dies després d'haver dominat i guanyat a Misano. Coses de la inadaptació de Yamaha a Motorland. La millor de les motos d'Iwata no va ser tampoc Jorge Lorenzo, sinó Pol Espargaró, que va aprofitar la roda de Dani Pedrosa en la seva volta bona per situar-se en primera fila abans que Andrea Iannone el fes fora. Aleix Espargaró, per la seva banda, es va quedar amb les ganes de brillar, perquè Hèctor Barberà el va destorbar en la seva volta bona, i el va confinar al desè lloc. Molt amics no van quedar.

VIÑALES I RINS COMPLETEN UN ALTRE DISSABTE CATALÀ

Marc Márquez, Maverick Viñales i Àlex Rins van signar el cinquè triplet català en qualificació d'aquesta temporada. Mack no és un home de dissabtes. Se sent millor en el cos a cos i en les últimes voltes de cursa. Ahir va obtenir la seva primera posició preferent a Moto 2, tan sols l'onzena en 62 grans premis. Feia més d'un any (Silverstone 2013) que no ho aconseguia. Amb tot, sembla que els cinc primers –grup que tanca Tito Rabat– estan en condicions de fer una cursa en grup, separats tan sols de 151 mil·lèsimes. I en aquest grup hi ha Mika Kallio. La sensació de control que va desprendre Àlex Rins és molt remarcable. Al català li van sortir els temps de seguida, i amb facilitat aparent, tot i que, en realitat els cinc primers estan en dues dècimes. Entre ells, Àlex Márquez, que va fer un pas enrere respecte a divendres, i Juanfran Guevara. El pilot de Llorca es va col·locar en primera fila per primer cop en la seva vida. Isaac Viñales, setè, és a gairebé quatre dècimes. Jack Miller sortirà de la segona fila. No és lluny, però continua generant la sensació que Rins i Márquez i poden tornar a retallar punts.
No entenc com un pilot fa tota una volta lenta i no mira enrere. No pot ser, m'ha endarrerit i gairebé em fa caure
Aleix Espargaró
No estic del tot còmode. He fet una bona volta, però ha estat al final. Hem de recuperar el ritme que teníem ahir
Àlex Márquez
Dani serà el gran rival. Pensava que no baixaria el meu primer intent, però hi he hagut de tornar. De ritme, en tenim
Marc Márquez
És increïble com canvien les coses en 15 dies. La goma del darrere és pèssima, però el ritme és millor que la posició
Jorge Lorenzo
Estic content. Feia temps que no sortia des de la primera fila, i amb aquest primer revolt, és important
Dani Pedrosa
En la primera tanda estava nerviós. M'he calmat, hem fet uns petits canvis i, rere Pedrosa, estava segur que ho faria bé
Pol Espargaró
Per sort, i per feina, a la tarda hem trobat algunes solucions a la falta d'adherència, però hem de millorar
Valentino Rossi
Feia menys calor i més vent, però no hi ha excusa: la moto va bé i no he estat prou concentrat
Tito Rabat
La moto va molt bé, tinc bones sensacions. És la meva primera ‘pole' i tinc bon ritme per a la cursa. Però diuen que plourà
Maverick Viñales
Estic content, som ràpids i el problema amb l'embragatge s'ha resolt aviat. Però la cursa es decidirà en l'última volta
Àlex Rins
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)