Més motor

ÀLEX PALOU

JOVE PILOT DEL CIRCUIT DE BARCELONA-CATALUNYA

“Sóc un pilot una mica agressiu, com Hamilton”

Palou va tancar el primer any als monoplaces amb la victòria diumenge passat, a Montmeló, en l'Euroformula Open

Ara l'espera la cursa de Macao, i després decidirà el seu futur, en què tard o d'hora albira el pas a la GP2

Arribar i moldre
El cas de Max Verstappen –amb 17 anys, ja té garantit un seient a la F-1 l'any que ve– és excepcional, però no únic. A Catalunya també hi ha un vailet que en el primer any als monoplaces ha sorprès propis i estranys. Després de rebre una beca de Banco Santander i Ferrari pel seu nivell en el kàrting, Àlex Palou (Sant Antoni de Vilamajor, 1/4/1997) ha fet aquest any el salt als fórmules, de bracet amb Campos Racing. Adrián Campos pare ha retrobat en ell la il·lusió de quan va descobrir Fernando Alonso, fa quinze anys.
Encara no hi ha res concretat de cara a l'any que ve. Mentre pugui córrer, jo estaré content amb el que sigui

Forma part del programa Joves Pilots del Circuit de BarcelonaCatalunya i, a més a més, és vallesà, però fins al cap de setmana passat Àlex Palou mai havia fet curses a Montmeló. Diumenge va cloure el curs de l'Euroformula Open amb la posició preferent i la victòria, a casa. De fet, l'havia començat igual, amb la pole i el triomf en la seva primera carrera de monoplaces, a Nürburgring, el maig passat.

S'ho esperava, guanyar de bon començament?
És el que volíem i el que necessitàvem, però no m'ho esperava. Vam començar molt bé, però després hi va haver un pilot [Sandy Stuvik, en el quart any als monoplaces] que va fer un pas endavant i que, aquest any, havia de guanyar. Però m'agrada que m'ho hagin posat difícil, perquè he après molt.
Què és el que més es nota en el pas dels karts als fórmules?
Canvien les dimensions, la forma de conduir. Tot és més gran, més professional. L'equip em va ajudar molt per tenir les idees clares i poder anar ràpid des del principi. Em deien les coses que em trobaria abans que passessin, i així ja sortia preparat.
Adrián Campos, el seu cap, diu que amb vostè ha notat el mateix que amb Alonso.
Això és tot un afalac per a mi. Ja m'agradaria, assemblar-m'hi una mica. Jo continuaré treballant molt i ja ho veurem.
Abans d'acabar el curs, li queda anar a Macao [el mundial oficiós de la F-3], tot un repte.
Sí, un repte molt interessant i divertit. El cotxe és una mica més modern i corre una mica més [que el de l'Euroformula]. M'he preparat molt bé.
A Macao coincidirà amb un tal Max Verstappen, a qui ja coneix i que té la seva edat.
Sí, l'any passat érem companys en l'equip CRG, però en categories diferents: ell duia un kart amb marxes i jo, un d'automàtic. Ara ell serà pilot de F-1 i espero que li vagi molt bé. És una bona notícia que s'aposti pels pilots joves.
El sorprèn que l'any que ve Verstappen ja sigui pilot de F-1?
La veritat és que sí. Sabia que hi arribaria, però no m'imaginava que ja ho fes l'any que ve.
Vostè, que ha seguit més o menys la mateixa trajectòria –kàrting i, aquest any, F-3–, s'hi veuria amb cor, de fer aquest salt? No és molt bèstia?
Sí, un salt bèstia sí que ho és. Però és un tren que potser no torna a passar i qualsevol pilot hi hauria pujat. Si l'han agafat és perquè està prou preparat.
Bé, Verstappen ja té el 2015 definit. I Àlex Palou, com el té, en l'aire o ja està concretat?
Encara no hi ha res concretat. Fins ara estava centrat en el campionat i ara, a fer-ho el millor possible a Macao. Després de Macao ja es veurà què fem.
El pas lògic dins de la família Campos tal vegada seria la GP2 [Campos Racing hi participa].
Hi ha molta gent que ha dit que ja he firmat, però no és cert. Suposo que va ser un malentès, perquè l'Adrián va dir que li agradaria que jo pugés a la GP2 com més aviat millor. La veritat és que crec que seria un salt també molt gran. Només he fet nou carreres de monoplaces en la meva vida, i a la GP2 hi ha gent que fa tres anys que hi corre. Tant de bo hi pogués anar, a mi m'encantaria, i més amb Campos, que per mi és la meva segona família. Si no fos per Adrián Campos [expilot de F-1], no estaria corrent en fórmules.
I si no és GP2, quina altra opció hi ha, repetir l'Euroformula o un pas intermedi?
No n'hem parlat encara, no és que estigui amagant res. Repetir un any no seria perdre un any, perquè el que aprens amb un cotxe de fórmula 3 diuen que no ho aprens amb cap altre. Mentre pugui córrer, jo estaré content amb el que sigui.
Com l'ha ajudat formar part del programa Joves Pilots del Circuit de Barcelona-Catalunya?
Tal com estan les coses, un patrocinador així ajuda molt. El circuit ens ha ajudat en el que ha pogut, i això ens ha servit per poder fer bé aquest any.
A banda de patrocini, també heu fet feina d'assessorament?
Sí, al principi, Francesc Gutiérrez [guanyador de les 24 Hores de Barcelona i monitor del programa] venia als testos que fèiem i m'ajudava per saber què fer, com fer-ho i com millorar.
Com es defineix com a pilot?
Sóc un pilot una mica agressiu, que intenta donar-ho tot des de la primera volta i treure el màxim partit del que tenim. Intento treballar tant com puc per millorar. Sóc una persona una mica pesada i també maniàtica... M'he de netejar les botes abans d'entrar al cotxe per no relliscar, coses així.
I quin pilot ha estat el seu ídol o el seu referent?
De sempre ho havia estat Michael Schumacher. I ara m'agrada molt [Lewis] Hamilton, per la seva agressivitat. Ho dóna tot sempre. I també Alonso, perquè té talent, és molt bo. La sortida que va fer aquí l'any passat [avançant per fora al curvone] és d'aquelles coses que fas amb la Play, perquè saps que després tornes a començar, però no ho fas en la vida real.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)