Motociclisme

Ramon Aurín

ENGINYER DE PISTA DE DANI PEDROSA (REPSOL HONDA)

“Veig un Dani obert als canvis”

El seu pilotatge és una mica particular i era reticent a les coses noves. I ara és més receptiu, en aquest sentit
Sense l'últim dia de test a Losail, Dani, entre el primer dia i el segon, només va fer 73 voltes. Molt trastocats, els plans de treball?
Sempre et queda alguna cosa més per fer, sobretot perquè penses a fer el setting pel gran premi. D'alguna manera sí que ens va trastocar els plans, però li va passar a tothom. En d'altres circuits comptes que et pot ploure, però aquí no, perquè en tot l'any hi plou, literalment, quatre dies comptats. A més, les hores de test a Losail són molt curtes: sortir a pista abans de les sis amb llum i sol no té sentit perquè no et dóna referències per a la cursa.
“L'evolució que hem tingut en la pretemporada ha estat positiva i hem millorat cada dia respecte a l'anterior”, deia el Dani després d'aquests entrenaments. I també afirmava que físicament se sentia molt millor de com va acabar l'any passat. Són optimistes?
Sí, jo ho sóc molt, d'optimista. El veig fort. El Dani sempre ha estat un pilot que li ha costat molt provar coses noves. El seu pilotatge és una mica particular, sap el que li va bé i li costa canviar a coses noves. Fins ara era reticent als canvis. No n'estava mai del tot segur. El Dani analitza molt les coses, no es queda només en l'entrenament o en la cursa que està preparant. Pensa i analitza més enllà del moment puntual. Però aquest any està més receptiu en aquest sentit i ha canviat una mica la mentalitat. “Haig de canviar alguna cosa per guanyar”, pensa. “Sempre he estat molt a prop però mai ho he aconseguit.” El veig més obert a canviar i a seguir més les propostes que vinguin dels tècnics i d'Honda.
Pel que diu, és un Dani amb una mentalitat més fresca.
Sí, més obert als canvis. Prova una cosa i, si veiem que té possibilitats de funcionar i millorar, continuem forçant en aquell sentit per buscar el progrés. Això, amb la mentalitat de l'any passat, no ho veuríem per la reticència que comentava que tenia.
Quants membres nous hi ha en l'equip de treball respecte a l'any passat? Vostè és l'únic amb canvi de responsabilitats?
Jo he passat de ser el cap d'anàlisi de dades a ser el cap d'equip i, en el meu lloc, ha arribat un noi nou. I també hi ha dos mecànics nous. És a dir, tres membres nous del total de vuit que formem l'equip de treball.
Per un pilot com ell, que està obligat a guanyar, són massa novetats?
Home, algunes les ha buscat ell. Els mecànics que han vingut són gent amb molta experiència que han treballat ja amb Honda i en d'altres fàbriques de Moto GP, com ara Ducati. Potser el punt més crític és el meu i el que analitza les dades. La qüestió del canvi dels mecànics és un acord seu amb Honda, mentre que el meu una mica se'l va trobar. El Mike [Leitner], pel que sigui, va voler deixar-ho i ell es va trobar sense cap de mecànics. I dins de les possibilitats que li va presentar Honda, al final van acordar dir-m'ho a mi. D'alguna manera, a aquestes altures de la seva carrera esportiva, no és massa bo canviar. Si fem una mica d'història, abans no passava res: un pilot arribava a un lloc i es trobava l'equip fet. Com a molt podies portar algun mecànic, però l'equip tècnic era el de cada equip i el pilot s'hi havia d'adaptar. En aquest cas ha anat així i els resultats diran si ha estat una bona decisió o no. Una decisió que estrictament no ha estat seva, sinó donada per la situació.
És a dir, davant la marxa de Leitner, Honda diu a Dani que vostè és una opció i ells, conjuntament, hi donen el vistiplau.
No sé exactament com van anar les iniciatives entre Honda i el Dani. Suposo que la meva candidatura era una entre d'altres i ells, després d'analitzar-ho, m'ho van dir. M'ho vaig pensar, perquè no es fàcil agafar un pilot d'aquesta categoria en aquest punt de la seva carrera, amb la responsabilitat que hi ha. Ell està amb un contracte de dos anys que són molt importants per a ell. Vaig acceptar també perquè entenc que si m'ho proposen és perquè ells pensen que estic capacitat per fer-ho i que, entre les opcions, sóc la millor. Ara, com deia, els resultats diran.
Es comparteix i es compara informació entre el que diu l'ordinador de Dani i el de Marc?
Sí, es compara tot. Menys el setting propi de la carrera, les dades estan obertes. S'aboquen en un servidor compartit i no hi ha cap restricció. El setting de la cursa no, perquè posar les dades en el servidor és una feina que, en situació de cursa i cap de setmana, es va decidir que no es faria. És per logística que no es comparteix, no pas per secretisme. A més, el setting que porta el Marc és impossible que el porti el Dani, i el del Dani és impossible que el porti el Marc. I més enllà d'això, quan s'ha provat una peça nova és igual si la prova un o altre pilot: és una informació per a Honda i aquesta després va a tot l'equip.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)