Més motor

Un futur de color taronja

Motor. Laia Sanz podria tancar en els pròxims dies un acord amb KTM després de trencar amb Honda, que li oferia un paper de gregària per al Dakar 2016 malgrat el novè lloc d'aquest any

El futur de Laia Sanz pot decidir-se en uns pocs dies i tot indica que serà de color taronja. La pilot catalana negocia la seva incorporació a KTM després d'acabar aquest any el contracte amb Honda HRC, marca amb la qual va fer el seu debut en el Ral·li Dakar el 2011. Malgrat la novena posició que Sanz va aconseguir en l'última edició d'aquesta prova, el millor resultat mai aconseguit per una dona, no hi ha hagut cap acord per renovar el seu contracte amb l'escuderia japonesa. Bàsicament perquè a Honda reservaven per a la catalana un paper secundari com a gregària del castellonenc Joan Barreda i el portuguès Paulo Gonçalves, que seran l'aposta forta de la marca per aconseguir la victòria en la pròxima edició del Dakar.

Però després de la competitivitat demostrada en les cinc edicions disputades, Sanz considera que mereix fer el seu propi camí i que s'ha guanyat a pols la llibertat per competir per ella mateixa. D'elogis pels seus resultats, no n'hi han faltat. La catalana és un actiu creixent en el món dels raids pel fet d'haver-se guanyat un lloc entre els millors homes, i la sensació és que encara no ha tocat sostre. Això li obre les portes a parlar amb altres escuderies. Només han transcendit les negociacions amb KTM, la marca més poderosa del moment en les disciplines d'enduro i raid i vencedora del Dakar en les 14 edicions disputades des del 2001. Sanz també faria amb KTM el campionat del món d'enduro, que ha guanyat els tres últims anys, així com la resta de curses que pugui córrer. Òbviament, es dóna per descomptat que la pilot de Corbera de Llobregat estaria dintre d'una de les estructures oficials de KTM i que tindria totes les facilitats de la fàbrica. Les posicions entre les dues parts són molt “pròximes”, segons fonts properes a la pilot, però encara no s'ha tancat cap acord. La primera competició del mundial d'enduro en categoria femenina no es disputarà fins al cap de setmana del 9 i 10 de maig, a Jerez de la Frontera. Queda un mes, durant el qual ha de quedat definit el futur pròxim de Laia Sanz.

Debut el 2011 amb Jordi Arcarons

Laia Sanz va debutar el 2011 en el Dakar amb Jordi Arcarons com a mentor i amb una excel·lent 39a posició final que va repetir l'any següent. El 2013, amb Gas Gas, va acabar 84a. En l'edició següent va tornar a Honda i va sorprendre amb la 16a posició, que encara ha estat capaç de millorar cinc llocs aquest 2015. Ha acabat els cinc Dakar que ha disputat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)