Motociclisme

S'haurà de treure l'entrellat en només tres sessions

Motociclisme. Río Hondo, a l'Argentina, és el primer circuit del calendari on els equips hi arriben sense haver fet cap quilòmetre amb la nova electrònica i els nous pneumàtics

La ràpida pista de Termas de Río Hondo, un traçat de bon grat en el sentir general de la graella, acull aquest cap de setmana la segona prova del mundial. A efectes pràctics, pensant en la centraleta única i els nous pneumàtics de Moto GP, la prova de l'Argentina serà un test de consideració per a equips i pilots des del moment que es tracta del primer circuit on no hi ha cap referència prèvia amb la nova reglamentació. “Fins divendres serà un interrogant”, deia Marc Márquez abans de viatjar cap a l'hemisferi sud.

Poc temps i molta feina

I és que a diferència de Losail, per exemple, on la cursa es va fer després d'un test de tres dies i, ja en el cap de setmana de gran premi, amb quatre sessions d'entrenaments, aquí només hi haurà les tres habituals –les dues d'avui i una demà– abans dels 30 minuts de l'FP4, on la moto ja ha d'estar pràcticament ajustada.

Per postres, Río Hondo és un circuit amb poca activitat durant l'any i l'experiència del passat diu que la primera sessió és poc útil –el 2015, d'aquesta a la segona es van baixar els temps en dos segons–. I encara una última consideració: mai es roda més tard de les tres de la tarda (hora local) en els entrenaments, tot i que la cursa de Moto GP arrenca a les quatre.

Tot plegat, en unes condicions que res tenen a veure amb les de Losail. A Qatar la carrera és de nit i, per exemple, enguany hi havia una temperatura de pista de 23 graus, mentre que aquí l'any passat l'asfalt donava 36 graus tot i estar parcialment ennuvolat –la cursa del 2015 la va guanyar Rossi amb un pneumàtic extradur, anant de menys a més, i cruspint-se un Márquez que calçava el dur i que en les primeres deu voltes havia guanyat més de quatre segons a l'italià. A més a més, en els testos que Michelin feia durant tot l'any passat per desenvolupar els pneumàtics, únicament va poder treballar un dia en aquest traçat.

Tornaran les Yamaha, amb Jorge Lorenzo al capdavant, a marcar implacablement el ritme de pas? On seran les Honda, que, llevat de Márquez, tants problemes van tenir a Losail i durant tota la pretemporada? Podrà Maverick Viñales mantenir la Suzuki entre les motos capdavanteres? I la Ducati, sempre efectiva al traçat qatarià, tindrà aquí la mateixa resposta?

Tinc ganes, després de Losail, de provar-me en un circuit on els anys anteriors hem patit una mica
Jorge Lorenzo
Moto GP
1r. Jorge Lorenzo (Yamaha)
25 punts
2n. Andrea Dovizioso (Ducati)
20
3r. Marc Márquez (Honda)
16
4t. Valentino Rossi (Yamaha)
13
5è. Dani Pedrosa (Honda)
11
6è. Maverick Viñales (Suzuki)
10
7è. Pol Espargaró (Yamaha)
9
8è. Bradley Smith (Yamaha)
8
9è. Héctor Barberà (Ducati)
7
10è. Scott Redding (Ducati)
6
11è. Aleix Espargaró (Suzuki)
5
12è. Eugene Laverty (Ducati)
4
13è. Álvaro Bautista (Aprilia)
3
14è. Jack Miller (Honda)
2
15è. Tito Rabat (Honda)
1
Moto 2
1r. Thomas Luthi (Kalex)
25
2n. Luis Salom (Kalex)
20
3r. Simone Corsi (Speed Up)
16
4t. Hafizh Syahrin (Kalex)
13
5è. Dominique Aegerter (Kalex)
11
6è. Danny Kent (Kalex)
10
7è. Franco Morbidelli (Kalex)
9
8è. Àlex Rins (Kalex)
8
9è. Sam Lowes (Kalex)
7
10è. Luca Marini (Kalex)
6
11è. Miguel Oliveira (Kalex)
5
12è. Johann Zarco (Kalex)
4
13è. Ratthapark Wilairot (Kalex)
3
14è. Takaaki Nakagami (Kalex)
2
15è. Sandro Cortese (Kalex)
1
Moto 3
1r. Niccolò Antonelli (Honda)
25
2n. Brad Binder (KTM)
20
3r. Francesco Bagnaia (Mahindra)
16
4t. Romano Fenati (KTM)
13
El resultat a Qatar ens va deixar una sensació amarga; hauria pogut ser millor. Tenim potencial per poder fer més
Maverick Viñales
Aquest circuit és diferent en tots els aspectes a Losail, i tindrem molta feina a fer des del primer entrenament
Pol Espargaró
Hem de millorar la posició del pilotatge i la posada a punt en general. El marge amb els primers és encara molt gran
Dani Pedrosa
L'any passat vam fer una gran cursa, però hem de continuar treballant molt. Amb un podi estaríem contents
Valentino Rossi

L'odissea de 60 hores de Márquez per arribar

Marc Márquez va viure una veritable odissea de més de 60 hores per arribar al circuit argentí. Dilluns es va cancel·lar el vol que l'havia de dur de Barcelona a Londres pel mal temps. Dimarts, el vol Barcelona-Madrid va arribar amb retard i va perdre el que l'havia de dur a Buenos Aires. Va volar dimecres fins a Buenos Aires i allí va agafar un xàrter fins a Termas de Río Hondo que va girar cua després d'enlairar-se perquè li va fallar un motor. “Fins i tot he vist fum negre d'un dels motors de l'avió”, va explicar el cerverí, que afronta la cursa amb esperances: “La clau serà veure si la configuració trobada a Losail ens serveix per anar ràpid aquí.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)