Fórmula 1

ÀLEX PALOU

PILOT DE CAMPOS RACING EN LA GP3

“El cotxe nou m'ajuda”

És el segon any de Palou a la GP3, que té el suport del programa Joves Pilots del Circuit de Barcelona-Catalunya

“L'objectiu és guanyar el títol, però això implica guanyar curses”

Tot pot ser realista, però ara és molt difícil entrar a la F-1; no depens només dels resultats, sinó també dels diners

El vencedor més recent d'una cursa de la GP3 és Àlex Palou (Sant Antoni de Vilamajor, 1-4-1997), que es va imposar en l'última prova del 2015, a Abu Dhabi. Potser és massa simplista dir que això el converteix en el màxim favorit. “Hi ha pilots amb més experiència, però som allà”, assegura.

La GP3 estrena cotxe aquest any. Això equilibra el seu nivell d'experiència amb els altres?
Exacte. De fet, el cotxe no canvia gaire. Jo m'esperava més canvi, la qual cosa ens hauria beneficiat més. Però és bo, sí. No només equilibra l'experiència dels pilots, sinó també dels equips [és el segon any de Campos en la GP3].
El motor és el mateix?
Sí, és igual [V6 de 3,4 litres i 400 CV]. L'han fet una mica més lleuger i l'entrega de potència és diferent, però no és més potent. Però el conjunt de xassís i motor és millor. L'any passat teníem molt desgast de pneumàtics perquè teníem poca adherència mecànica i aerodinàmica. Aquest any en tenim més i això redueix el desgast de les rodes i permet lluitar més. A mi, que sóc un pilot agressiu, això m'ajuda.
Sent realistes, doncs, quin objectiu es planteja? Lluitar pel títol? Guanyar curses?
Ara mateix l'objectiu és guanyar el títol, però això implica guanyar curses. De fet, prefereixo guanyar moltes curses i no guanyar el títol, abans que endur-me el títol sense haver-ne guanyat cap.
Té identificat algun rival clar?
No. Hem d'anar a la nostra sense fixar-nos en els altres i fer-ho al millor possible en cada volta.
És el seu tercer any en el programa Joves Pilots del Circuit de Barcelona-Catalunya. Quina valoració en fa, tot i les retallades pel que fa al suport econòmic?
És molt difícil per al Circuit, però tot i això els tres anys m'han donat suport. Han tingut molts problemes per recaptar aquestes ajudes econòmiques però mai han dubtat, i jo els n'estic molt agraït.
Pel que fa a la preparació, segueix treballant amb Lluís Pérez-Sala [expilot de F-1]?
Sí, encara ve a algunes carreres, però més que res com a assessor. Ja no és una ajuda en qüestions de pilotatge, com va ser en el primer any de F-3 [2014].
El president del Circuit, Vicenç Aguilera, ha dit que vol veure'l en la F-1 el 2017 o el 2018, com a molt tard. És realista?
Tot pot ser realista, però crec que s'ha tirat una mica a la piscina! Ara és molt difícil entrar a la F-1. No depens només dels resultats, sinó també dels diners.
Així, doncs, el següent pas que té al cap seria la GP2, i amb Campos, si fos possible?
No, no tinc cap pas al cap. El meu pas immediat és intentar guanyar totes les curses que pugui, fer els millors resultats que pugui. Això és el que després et dóna la possibilitat d'anar a la GP2
o de fer altres coses.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)