Editorial

L’EDITORIAL

Honda i Pedrosa, una fidelitat que s’estronca

Dani Pedrosa tancarà una etapa de 18 anys vinculat amb Honda. No ha pilotat cap altra marca. El català va guanyar en 125 (2003) i 250 cc (2004 i 2005) però, tot i les 31 victòries i 112 podis en la categoria reina, mai s’hi ha pogut coronar. Stoner, Rossi, Lorenzo i Márquez –aquests dos, companys d’equip l’any vinent– li han barrat el pas però hi ha hagut un mur encara més difícil de saltar. El físic fràgil de Pedrosa s’ha revelat com un rival invencible i les lesions i les seqüeles que li han deixat li han condicionat una carrera que potser acabarà amb menys llors dels merescuts.

En els últims mesos, de les paraules d’Alberto Puig –ara director esportiu d’Honda i antic mànager de Pedrosa fins que van partir peres el 2013– ja s’intuïa que HRC podria prescindir del pilot més fidel de la història, però justament aquesta fidelitat era l’argument per creure en una renovació de contracte més. Pedrosa no ha dit que es retiri. De fet, la seva trajectòria mereix que sigui ell i no la decisió d’un equip (encara que sigui el número 1 del motociclisme) qui tingui la iniciativa. Però després de 13 anys amb una Honda pota negra, qualsevol moto pot semblar plat de segona taula. I tampoc en queden tantes de bones: la Ducati que deixarà Petrucci i la Yamaha del futur equip Petronas.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció