Girona

El Girona es treu el pes de sobre

El Vila-real supera el Leganés i l’equip dirigit per Míchel ja pot dir que continuarà un any més a primera

Stuani continua engrandint la seva llegenda i amb els 6 gols que ha fet en els darrers 10 partits ha donat 7 dels últims 9 punts

El Girona va sumar tres punts d’or al José Zorrilla contra el Valladolid. Una victòria, la primera a domicili en tota la segona volta, d’alliberament i de permanència a primera. I és que, a la derrota de Las Palmas al Ramón Sánchez Pizjuán contra el Sevilla, ahir s’hi va sumar també la del Leganés a La Ceràmica contra el Vila-real. Els gironins ja han esquivat tot perill i poden dir que continuaran per quarta temporada consecutiva, la sisena en la seva història, en la màxima categoria, la que realment permet fer salts endavant a tots els nivells si la consolidació és efectiva. Els de Míchel tanquen la jornada amb set punts més que el Leganés, amb qui tenen, a més, el goal-average guanyat, i nou més que Las Palmas quan queden sis punts per disputar-se, i és que els gironins també sabien que sortien vencedors en tots els empats a 41 possibles entre diversos equips que es puguessin donar, per tant, l’objectiu ja era virtual.

L’embolic en què s’ha posat el Girona en la segona volta podria haver estat històric. De participar en la Champions League, gràcies a un curs passat extraterrestre, a veure’s implicat en el que podria haver estat un descens traumàtic amb molts projectes en l’àmbit estructural començats o per començar. La segona volta dels blanc-i-vermells ha deixat molts dubtes en la planificació i la reestructuració de la plantilla que es va haver de fer després de la marxa de peces vitals com ara Eric, ara triomfant en el Barça, Aleix, Couto, Savinho i els 24 gols de Dovbyk. Molts jugadors han estat per sota de les expectatives de rendiment i han acabat desconnectats d’un equip que ha hagut de recórrer al cor i l’ànima de jugadors amb sentit de pertinença com ara Stuani, Portu i Juanpe.

Sempre Stuani

El davanter de Tala, amb un embenatge aparatós a la cuixa per culpa d’un cop rebut durant el matx contra el Vila-real, va sortir des de la banqueta quan l’equip més el necessitava. Quan havia de prémer l’accelerador per buscar el gol de la permanència. Naturalment, Stuani no va fallar i va aprofitar una assistència de David López, un altre dels futbolistes amb un paper clau en el tram final gràcies al seu lideratge, així com Gazzaniga, per batre Hein i fer esclatar d’eufòria el prop del centenar d’aficionats gironins que hi havia en un dels córners del José Zorrilla: “El més important de Stuani és el sentiment que té cap al club. Va viure moments complicats amb aquell descens traumàtic i ho va passar malament a segona, en què feia molts gols i no pujàvem. Ha estat el gran protagonista del tram final, en què ens ha costat fer gols però ha aparegut la seva figura, com la de Portu, que ha aportat un sentiment i entrega clau”, va explicar Quique Cárcel després d’acabar el partit a Valladolid.

Stuani ha fet en les vuit temporades que acumula en el Girona com a mínim 10 gols en cada una comptant totes les competicions i, enguany, quedarà pitxitxi de l’equip gràcies a una ratxa final salvadora per al club. El charrúa ha fet sis dianes en les darreres 10 jornades (les últimes quatre de tot l’equip), precisament en el tram en què el Girona ha estat conscient que tocaria patir i arromangar-se per lligar l’objectiu prioritari de la permanència en la categoria. I és que aquests gols han donat a l’equip ni més ni menys que 7 punts dels 9 que han sumat els de Míchel en els últims 30 en joc per salvar el coll: “Això va de rendiment i mentre segueixi donant rendiment ha d’estar a prop de l’equip i el club. Per mi Stuani ha de seguir el proper any”, va sentenciar clar i català el director esportiu del Girona. A hores d’ara, ningú dubta que l’uruguaià sumarà el novè curs en el Girona esgotant contracte.

SUMANT CURSOS

El Girona jugarà l’any vinent la seva sisena temporada a 1a divisió, la quarta consecutiva

LA SEGONA VOLTA

Molts jugadors han estat per sota de les expectatives generant dubtes en la planificació

L’ÀNIMA DE L’EQUIP

Míchel ha hagut de recórrer als homes que més sentit de pertinença han demostrat al club

NO FALLA

Stuani ha estat el protagonista i en els 8 cursos al Girona sempre ha fet un mínim de 10 gols
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)