Girona

Un comiat per gaudir-lo

El Girona rep l’Atlético a l’estadi de Montilivi (14 h, M+LaLiga), en el darrer partit d’un curs 2024/25 amb emocions dispars que deixa un regust agredolç tot i participar en la Champions League

Els de Míchel volen acabar bé la temporada i al davant hi tindran un rival que sempre exigeix i que prepara el proper mundial de clubs

El Girona tanca una temporada plena d’alts i baixos que, segurament amb el temps, serà valorada més en positiu que no pas ara. L’equip gironí ha participat per primera vegada en la seva història en la Champions League –qui sap quan ho tornarà a fer– i ha competit amb equips com el PSG al Parc dels Prínceps de París, el Milan a San Siro o l’Arsenal i el Liverpool, al mateix Montilivi. El regust que queda, però, és agre després d’una segona volta en la lliga calamitosa que només gràcies a Portu i, sobretot, l’olfacte golejador i l’orgull de Stuani, no ha acabat en tragèdia grega i un descens que hauria estat inexplicable. El conjunt blanc-i-vermell rep l’Atlético de Madrid (14 h, Movistar LaLiga) amb l’objectiu d’oferir a la seva afició un triomf de cloenda que permeti acabar amb bona notícia la temporada ja pensant en la propera, la sisena a la màxima categoria, la quarta consecutiva.

Després del xiulet final de l’àrbitre tocarà una mica de gresca, música, sorpreses i potser algun comiat sonat de futbolistes que són llegendes vives del club com Juan Carlos Martín, l’heroi de Burgos, clau per jugar el play-off d’ascens que acabaria en èxit en el primer curs de Míchel Sánchez a la banqueta, o Juanpe Ramírez, amb 264 partits a l’esquena amb el Girona, el segon qui més darrere de Stuani, amb dos ascensos a primera amb el club –i un descens– i, pel que sigui, amb un paper força rellevant a la Champions League, autor del 2-0 que va donar l’únic triomf en el torneig dels gironins contra l’Slovan de Bratislava. Una vegada acabada la festa tocarà també analitzar, valorar i criticar el que no s’ha fet bé, i és que, amb un pressupost de 113 milions d’euros i un límit salarial de gairebé 99 milions, és evident que han estat diverses les tecles que no s’han tocat acord amb el rendiment esperat de certs jugadors, lluny d’adaptar-se a l’estil de joc de l’entrenador, el primer autocrític amb la situació.

Acabar-ho bé

Per a l’últim partit de la lliga, el 48è del curs per a la plantilla inclosos els 8 de la lliga de campions i els 2 de la copa, el rival no pot ser més exigent tot i que, com el Girona, no s’hi jugui res. L’Atlético va ser el campió d’hivern –el millor de la primera volta– després d’una ratxa increïble que el va catapultar en la taula. Els de Simeone, en un tram nefast del curs, van quedar eliminats de la Champions a mans del Madrid en els vuitens i de la copa contra el campió Barça, dos cops gairebé seguits que els van deixar estabornits i abaixant el llistó en la lliga, fet que els va relegar a la tercera posició de la classificació. Tot i la inversió extraordinària feta el passat estiu –no es quedaran aquí els madrilenys– amb l’arribada de jugadors diferencials com Julian Álvarez, Sorloth, Gallagher o Le Normand, l’Atleti no ha pogut competir fins al final amb Madrid i Barça pel títol de lliga.

A Montilivi, Simeone, que prepara el mundial de clubs del proper mes, sembla que podria fer rotacions, fet que igualment convertirà l’onze inicial que plantegi en un equip competitiu ple de jugadors de qualitat per línia com Lenglet, Molina, Koke, Samu Lino o Griezmann i Correa, autor de quatre gols als blanc-i-vermells en els onze precedents totals.

Que el final de curs acabi amb una imatge positiva de l’equip i amb el perdó de part de l’afició pel mal segon tram del curs ajudarà a veure-ho tot amb una altra perspectiva i a criticar constructivament.

DE MÈRIT

L’Atlético va ser el campió d’hivern però un mal inici de la segona volta el va relegar

ROTACIONS DE NIVELL

Simeone farà rotacions però tot i així alinearà jugadors de molta qualitat per línia

Miovski s’afegeix a les baixes

En la roda de premsa prèvia al partit contra l’Atlético, Míchel Sánchez va confirmar que no recupera cap jugador dels que fa setmanes són baixa per diferents lesions. Al contrari, el tècnic de Vallecas afegeix Bojan Miovski a la llista per un cop al peu que li ha impedit entrenar-se amb condicions durant tota la setmana. Per tant, el tècnic del conjunt gironí no podrà comptar amb el macedoni, un cas estrany i gairebé inèdit en el tram final del curs, ni tampoc Miguel Gutiérrez, que va poder jugar l’últim partit amb el Girona a Butarque el 24 d’abril, ni Bryan Gil i Donny Van de Beek, els dos futbolistes que van haver de passar per la sala d’operacions per lesions al genoll i al taló.

Festa de final de temporada

El Girona, quan l’ocasió ho ha demanat, sempre ha apostat per organitzar una festa de final de temporada que serveix de comiat per a molts jugadors i aficionats. Enguany, la festa arrencarà a partir de les 11.30 h a la fan zone situada a l’aparcament del gol nord, on tindran lloc múltiples activitats per a petits i grans: pintacares, perruqueria, accions de partners, foodtrucks amb pizzes, combo vermut, carn a la brasa i tot amb decoració i festa by Delirium. Després del partit, aproximadament des de les 16 h fins a les 17 h, entre d’altres sorpreses, tindrà lloc l’actuació musical de la cantant gironina Juls, i la celebració finalitzarà amb l’equip i cos tècnic blanc-i-vermell sobre la gespa. La fan zone estarà en funcionament fins a les 19.30 h encapçalada per Delirium.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)