Girona

El Girona es ven més que mai

El Girona bat rècords amb 2,25 milions d’euros d’ingressos per venda de marxandatge oficial

La samarreta oficial lidera les vendes amb 17.000 unitats distribuïdes entre els tres models

L’impacte esportiu i mediàtic dispara la demanda i el mercat europeu

L’exercici comprès entre l’1 de juliol del 2024 i el 30 de juny del 2025 quedarà registrat als llibres d’història del Girona com el més fructífer de tots pel que fa a ingressos per retail. En plena eufòria per la classificació per a la Champions League i l’exposició internacional que ha suposat per al club, l’interès per les samarretes, el marxandatge i els productes oficials ha crescut de manera exponencial. El balanç provisional de la temporada assenyala una xifra rècord: 2,25 milions d’euros d’ingressos provinents de la venda directa, en línia, royalties i llicències.

L’evolució d’ingressos

Aquest salt és especialment destacable si es té en compte l’evolució dels darrers anys. La temporada 2019/2020, els ingressos per aquesta via van ser de 362.000 euros, una xifra que es va mantenir estable l’any següent malgrat els efectes de la pandèmia. El canvi es va començar a notar a partir del curs 2022/2023, amb un salt fins als 790.000 euros. L’any passat (2023/2024), la xifra ja va pujar fins a 1,75 milions, però aquest any s’ha superat amb escreix.

Una de les claus d’aquest increment és, sens dubte, l’impacte esportiu i mediàtic del primer equip. El Girona ha multiplicat la seva presència a mitjans i ha viatjat per Europa, fet que també ha tingut un impacte directe a nivell comercial. La samarreta oficial, principal producte de venda, ha estat l’estrella indiscutible de la temporada. En total, se n’han venut 17.000 unitats sumant els tres models: 10.500 del primer, 4.200 del segon i 2.500 del tercer. Aquestes xifres superen amb escreix les del curs anterior, quan es van vendre 12.400 samarretes (10.500 de la primera, 1.500 de la segona i només 400 de la tercera).

Una dada destacable s’extreu només de les vendes del club; a tot això cal sumar-hi les vendes oficials en altres punts com la distribuïdora Puma, que pot arribar a representar un 30% del que ven el club i altres punts locals i europeus. Sense anar més lluny, a Mònaco hi pots trobar un punt de venda de samarretes del Girona. Ara bé, aquesta distribució elevada va provocar una demanda molt alta que, durant els mesos de setembre i octubre, es va veure afectada per problemes de subministrament de Puma, tot i que es va acabar resolent ràpidament.

Marxandatge variat

A banda de la samarreta, el marxandatge oficial del club ha viscut un moment de gran efervescència. L’article més venut, després de la peça estel·lar, ha estat l’estampació de dorsals, amb 5.500 unitats afegides a les samarretes. També han tingut molt bona acollida articles com el clauer oficial (1.500 unitats venudes), la bufanda commemorativa del Girona–Liverpool i Arsenal (1.400), la bufanda amb la senyera (prop de 1.300) i el pin del club (1.200).

Entre les novetats més ben rebudes destaca la bufanda personalitzada amb Cristhian Stuani com a protagonista. Es tracta del primer article oficial del club vinculat a un jugador en concret, i se’n van vendre 500 unitats en molt poc temps. El carisma del davanter uruguaià i el simbolisme que representa per a l’afició expliquen l’èxit del producte.

Altres línies de productes també han experimentat un creixement significatiu. El club ha venut 1.500 pilotes de diferents formats i mides, així com 600 peluixos de la mascota oficial, la Sisa. Pel que fa a roba d’entrenament, s’han registrat 1.500 peces venudes, en una línia que cada vegada guanya més visibilitat entre els seguidors habituals del club.

El pic de vendes, com és habitual, es concentra durant els mesos de juliol i agost, coincidint amb el llançament de les noves samarretes. Segons fonts del sector, només en els dos primers mesos de disponibilitat, les samarretes van generar uns ingressos de 600.000 euros. Després d’aquest pic inicial, el ritme de vendes tendeix a estabilitzar-se amb un lleuger repunt per Nadal, coincidint amb les campanyes promocionals i l’activitat comercial associada a les festes.

Aquesta evolució en les xifres i el comportament del consumidor també reflecteix un canvi en l’estatus del club. El Girona ha passat de ser un equip amb projecció local a convertir-se en una marca esportiva amb presència internacional. El fet de competir a Europa, de tenir un model de joc reconegut i de mantenir figures de referència com Míchel o Stuani ha contribuït a enfortir la imatge i el vincle emocional amb l’aficionat.

De cara a la temporada vinent, el club ja té confirmat el llançament de tres noves samarretes, que es presentaran al llarg del mes de juliol. L’expectació generada és elevada i es preveu que es pugui mantenir o fins i tot superar el ritme de vendes d’aquest exercici que ara es tanca. Amb l’entrada consolidada a mercats internacionals i una afició cada vegada més fidelitzada, el repte ara passa per gestionar l’èxit comercial de manera sostinguda, sense perdre l’essència del club ni la proximitat amb la seva comunitat de seguidors, que cada vegada és més àmplia i fragmentada.

EL TRET DE SORTIDA

Al juliol i l’agost, el club va facturar 600.000 euros amb les tres versions’

LA JOIA DEL MERCAT

10.500 unitats de la primera, 4.200 de la segona, amb la senyera, i 2.500 de la tercera

MARCA DE JUGADOR

La bufanda de Stuani ha estat el primer producte oficial personalitzat
Temporada 19/20 362.000
Retorn a 2a divisió
Temporada 20/21 362.000
Curs de la pandèmia
Temporada 21/22 363.000
Any de l’ascens
Temporada 22/23 790.000
Retorn a 1a divisió
Temporada 23/24 1,75 M
El curs més brillant de la història
Temporada 24/25 2,25 M
L’any de la Champions
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)