Dakar

“L'objectiu és ser constant”

Motor. Laia Sanz basa la seva estratègia en el Dakar en la regularitat, sense preocupar-se pel que facin els altres. La catalana s'ha preparat intensament per a una cursa amb més navegació

“Un setè. Us sembla bé un setè?” Com ja és tradició abans de cada Dakar, Josep M. Lloreda no es va estar d'apujar una mica més el llistó de Laia Sanz en la prova reina dels raids, que d'aquí a tres setmanes iniciarà la 38a edició, la novena a l'Amèrica del Sud. “Ets molt optimista!”, va replicar la pilot de Corbera de Llobregat al president de KH-7, patrocinador de la Laia d'ençà que va tastar el Dakar per primer cop, el 2011. Tanmateix, Laia Sanz s'espolsa la pressió del damunt. “Ara ja em demanen acabar entre els cinc primers. Però el meu objectiu és ser constant. Si ets regular cada dia, la classificació final serà bona”, va raonar ahir a Barcelona, en el seu comiat abans de viatjar a Asunción, al Paraguai, on el 2 de gener es donarà la sortida.

Més navegació

El gran aliat de la pilot oficial de KTM, de 31 anys, per tal d'igualar el quinzè lloc del 2016 i acostar-se a l'excepcional novè del 2015 –millor classificació absoluta d'una dona en moto al Dakar– tal vegada serà el recorregut. El director esportiu Marc Coma ha dissenyat un Dakar “més autèntic, com a ell li agradava”. “S'ha tornat més a l'aventura, quan abans era una cursa més a l'esprint”, va assegurar. La navegació tindrà més pes en els 4.000 quilòmetres cronometrats (d'un total de 9.000), i a més serà més difícil validar els controls de pas, donat que el GPS no n'indicarà la direcció amb una fletxa, com fins ara, i caldrà posar-hi els cinc sentits per no esquivar-ne cap. “Jo em puc perdre, com tothom, però amb dificultats diàries de navegació baixarà molt el ritme, i això m'afavoreix”, va valorar. “Les diferències no seran de segons, sinó més àmplies”, va afegir.

La navegació ha estat precisament un dels aspectes que més ha treballat la Laia en l'última setmana d'assajos al Marroc, al costat de la resta de l'equip KTM, amb els seus companys Toby Price –l'últim vencedor–, Sam Sunderland, Matthias Walkner i el debutant mexicà Iván Ramírez, dirigits pel director esportiu de l'equip, Jordi Viladoms. Al final d'una temporada “força intensa”, en la qual ha guanyat el cinquè mundial d'enduro femení consecutiu, ha corregut tres grans ral·lis (Abu Dhabi, Qatar i Atacama, a Xile) i ha disputat per primer cop els 6 Dies d'Enduro, Laia Sanz assegura que hi arriba “més ben preparada que altres vegades”. Ja cal que ho estigui, perquè el nivell “és molt alt”. “Hi ha vuit pilots intocables i una vintena de molt ràpids”, va assegurar. Per tant, la seva recepta és no preocupar-se “pels altres i ser regular”. “En el Dakar, el gran rival és un mateix”, va sentenciar.

LAIA SANZ

En el Dakar depens de moltes coses que no controles, però l'objectiu és millorar sempre. Si és un Dakar difícil, tindré més possibilitats
Em trobo molt còmode a KTM. L'equip és com una gran família i les motos són molt fiables. És el millor lloc on podria estar
El meu primer Dakar [el 2011] va ser una idea esbojarrada. Llavors no m'imaginava que m'hi dedicaria i que seria oficial de KTM
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)