Motociclisme

Mir té el títol a tocar

El mallorquí suma la seva primera victòria, amplia l’avantatge en la general i pot ser campió el proper diumenge. El seu company a Suzuki, Àlex Rins, acaba segon i Pol Espargaró, amb KTM, ocupa la tercera plaça del podi

Joan Mir (Suzuki) podria guanyar el títol mundial de MotoGP en el proper gran premi, que es disputarà diumenge en aquest mateix circuit de Xest. El mallorquí va aconseguir en el GP d’Europa la seva primera victòria en la màxima categoria i va ampliar l’avantatge en el mundial. Quan només queden dues curses, amb 50 punts en joc, Joan Mir en suma 162 i en té 37 d’avantatge sobre el segon classificat i en el GP de la Comunitat Valenciana de diumenge pot aconseguir el títol. El francès Fabio Quartararo (Yamaha), segon, i el barceloní Àlex Rins (Suzuki), que ha pujat al tercer lloc, tenen els mateixos punts, 125. Maverick Viñales (Yamaha) és quart amb 121 punts.

La cursa va ser dominada per les Suzuki, primer, per Àlex Rins i després, per Joan Mir. El mallorquí es va situar primer a onze voltes del final aprofitant una errada del seu company d’equip en canviar de marxes i s’hi va mantenir sense problemes fins al final. Àlex Rins va fer una bona sortida superant Pol Espargaró (KTM), que havia fet la posició preferent en la segona volta. Va liderar la cursa fins que Joan Mir el va superar. Pol Espargaró va veure com les dues Suzuki el passaven sense que pogués oposar gaire resistència. El granollerí es va assentar en la tercera posició i va estar al darrere dels dos pilots de Suzuki durant tota la cursa. Les últimes voltes, va internar apropar-se a Àlex Rins, però no el va inquietar.

Maverick Viñales va sortit des del pit lane sancionat pel problema dels motors de Yamaha i va entrar en les posicions de punts, finalitzant en la tretzena plaça. El rosinc es va beneficiar de diverses retirades i caigudes per pujar posicions. El seu company d’equip, l’italià Valentino Rossi, que tornava després de dues curses absent per haver donat positiu en la Covid-19, es va retirar, com ho va fer el barceloní Tito Rabat (Ducati). Aleix Espargaró (Aprilia) va caure en la primera volta i Àlex Márquez (Honda), a quatre voltes pel final. També va anar per terra el segon del mundial, el francès Fabio Quartararo (Yamaha), en la primera volta, però va continuar i va acabar catorzè.

Vierge és el novè

L’italià Marco Bezzecchi (Kalex) va sumar la seva segona victòria de la temporada en Moto2 després de protagonitzar una gran cursa i dominar des de l’inici. Xavi Vierge (Kalex), que havia fet la posició preferent, va finalitzar en la novena posició, lluny dels primers llocs. El pilot de Castellbisbal va fer una bona sortida i, tot i que va perdre un parell de llocs en les primeres voltes, va aguantar fins a meitat de la cursa entre els cinc millors. A partir d’aquí, va anar perdent posicions clarament sense poder presentar lluita als rivals. El barceloní Edgar Pons (Kalex) va acabar el dissetè.

En els primers llocs el britànic Sam Lowes (Kalex), líder del mundial i que havia guanyat les tres darreres curses, es va intentar apropar a Marco Bezzecchi i va caure a deu voltes del final, quan era segon. Això va fer que perdés el lideratge del campionat, i el nou líder és l’italià Enea Bastianini (Kalex), que va ser quart i ara té sis punts de marge sobre el britànic.

ELS PROTAGONISTES

Estic molt satisfet i content amb mi i amb Suzuki pel primer i segon que hem aconseguit, ja que al principi de la temporada era difícil pensar que fos així
Joan Mir
Joan Mir està fent una gran temporada, però jo encara tinc possibilitats
Àlex Rins
Les Suzuki han posat el turbo i m’han passat com un coet. He anat molt al límit totes les voltes
Pol Espargaró
Viñales surt del ‘pit lane’ per la sanció i finalitza en la tretzena posició

Arenas és desqualificat i continua líder per 3 punts

Albert Arenas (KTM) va veure la bandera negra en el GP d’Europa de Xest i va ser desqualificat en la cursa de Moto3. Tot i això, el gironí manté la primera posició del mundial, però, ara, només té tres punts d’avantatge respecte al Japonès Ai Ogura (Honda). En la segona volta, va caure l’italià Celestino Vietti (KTM), que anava davant del gironí, que el va evitar però va ser envestit per darrere pel madrileny Alonso López (Husqvarna) i va haver d’entrar al seu box. Es van haver de canviar la roda del darrere, el tub d’escapament i algunes altres peces de la seva KTM, i va tornar a pista amb diverses voltes perdudes i sense possibilitats de puntuar. Albert Arenas, però, es va situar en el grup capdavanter quan el van atrapar i, després de que alguns equips rivals es queixessin que no podia ser allà i s’havia de deixar avançar, els comissaris li van mostrar la bandera negra de desqualificació per conducció irresponsable. El màxim rival del gironí en el mundial, Ai Ogura, va aprofitar l’oportunitat i sempre va estar lluitant pel podi. Va acabar tercer i es va apropar a només tres punts. La resta de rivals d’Albert Arenas pel títol mundial tampoc van puntuar. El tercer, Celestino Vietti, va caure i va acabar el 23è, mentre que el valencià Jaume Masià (Honda) ho va fer quan intentava remuntar des de les últimes posicions. Qui sí que va poder completar la remuntada va ser el tortosí Jeremy Alcoba (Honda), que sortia des de la 29a posició i va acabar en els punts, finalitzant en la vuitena plaça. La victòria va ser per al madrileny Raúl Fernández (KTM), la primera de la seva carrera.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)