Més motor

Kevin Hansen guanya a Catalunya i és el primer líder del mundial de ral·licròs

Triplet suec amb el petit dels Hansen superant els campions del món Timmy Hansen i Johan Kristoffersson

Kevin Hansen (Peugeot 208) és el primer líder del mundial de ral·licròs gràcies a la sorprenent victòria –la segona de la seva trajectòria en el campionat– que ha aconseguit en la primera cursa del campionat, que s’ha disputat avui al circuit de Barcelona-Catalunya. Hansen ha encapçalat un podi completament suec, amb dos campions del món al seu costat, l’actual, Johan Kristoffersson (Audi A1) i el germà gran del guanyador, Timmy (Peugeot 208), que va guanyar el títol l’any 2019. Kristian Szabo (Hyundai i20), René Münnich (Seat Ibiza) i Kevin Abbring (Renault Megane) han completat les sis primeres posicions de la final.

Kevin Hansen ha acaparat totes les mirades amb una actuació impol·luta, demostrant les seves habilitats i la seva astúcia a l’hora de decidir estratègia. La clau probablement ha estat l’estratègia, ja que els germans Hansen, liderats per Timmy, prenien les regnes a l’inici de la cursa programada a sis voltes. Kristoffersson sorprenia amb la seva tercera posició en la sortida, ja que el suec va passar a ser el protagonista ahir a la nit, quan es coneixia la decisió de desqualificar-lo de la Q1 per problemes en l’aparell que transmet les dades a la FIA.

L’increïble esprint final de Kristoffersson li feia compensar aquest zero d’ahir, però en la final continuava tenint als germans Hansen davant. Ell era precisament el primer pilot a realitzar la Joker Lap, la volta més lenta. Timmy Hansen decidia fer-ho una volta més tard, i es trobava amb Krisztian Szabo, amb un ritme clarament més lent. Això feia que la distància entre Hansen i Kristoffersson s’esvaís.

Precisament per la lluita d’aquest grup, Kevin Hansen decidia fer a la volta 4 la Joker Lap, més tard que els seus rivals. El resultat ha estat una sortida espectacular de la xicana, amb els tres cotxes en paral·lel. Al final, Kevin Hansen ha avançat a tots dos rirvals i ha deixat el seu germà Timmy Hansen en la segona posició i Johan Kristofferssonen la tercera.

En la categoria RX3 –motor tèrmic– el guanyador i primer líder és el moscovita Iuri Belevski, que ha encapçalat una final monopolitzada pels Audi A1 superant el seu company d’equip Timur Xigabutdinov en una final molt ajustada.

Entre els buguis, Juan Salchís, el dominador de pràcticament totes les tandes classificatòries, ha estat acompanyat per Jordi Esteve, en la segona posició, i Pol Pujol, en la tercera

En la categoria RX2e, el belga Guillaume de Ridder aconseguia passar a semifinals sent el pilot que acumulava més punts, aconseguint els millors registres en Q1, Q2, Q3 i Q4. Ja apuntava alt i sonava entre les apostes, però avui ha demostrat que els pronòstics eren més que fonamentats. Vencedor de la seva semifinal i guanyador absolut en la final, així és com Guillaume de Ridder ha començat a escriure la història del certamen elèctric que representa la porta d’entrada al futur, en el qual el polifacètic pilot català José Luís García, no podia superar les semifinals.

Kevin Hansen: “He treballat molt dur per aconseguir aquesta victòria durant tot l’hivern i portava esperant-ho molt de temps. Estic molt content”.

Timmy Hansen: “Estic molt orgullós del Kevin, ha fet una gran feina. Nosaltres teníem un pla de com passar els primers revolts, i l’hem dut a terme a la perfecció”.

Johan Kristoffersson: “El resultat està bé. Estem al podi i és més del que m’esperava si em pregunten ahir. Així i tot, és evident que vull més. Aquest cap de setmana ens ensenya que tot pot passar al WorldRX”.

.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)