Fórmula 1

No n’ha deixat ni una

Ni una engruna per als rivals: Verstappen s’ho cruspeix tot al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb una prestació majúscula

Signa la 40a victòria en F1, set anys després d’haver aconseguit la primera a Montmeló

Es veia a venir, però la manera de refermar el pronòstic ha palesat una autoritat de campionat. Max Verstappen no només va vèncer al Circuit de Barcelona-Catalunya; s’ho va cruspir tot. Sortia de la posició preferent, no va perdre el primer lloc en cap moment –a pesar del ball de dues aturades a boxs– i, per postres, va fer seu el puntet de la millor volta. És un depredador.

“La teva millor volta és un 17.3, Max, però tens un avís per límits de pista; deixa-ho córrer”, li va pregar l’enginyer de Red Bull Gianpiero Lambiase. Debades. Li va entrar per una orella i li va sortir per l’altra. El seu company Sergio Pérez, que havia de tibar per remuntar des de la galdosa onzena posició que ocupava en la graella, era el més ràpid en pista, amb 1:16.666. En la volta 61 (de 66), Max va prémer l’accelerador i va fer 1:16.330. “Entesos, ja ho tens; ara, sisplau, porta el cotxe cap a casa i vigila amb les ratlles blanques.”

Així, sense deixar ni una engruna, va assolir Verstappen la cinquena victòria del curs en set proves. És el tercer cop que guanya a Montmeló. El primer triomf va ser el 2016, el dia que debutava amb Red Bull. D’aleshores ençà, n’ha afegit 39. Un total de 125.565 espectadors van gaudir de la cavalcada del líder, 292.488 al llarg del cap de setmana. És el segon any seguit que el GP de F1 registra xifres de rècord al Circuit de Barcelona-Catalunya.

Com els crancs

Red Bull a banda, també somriu Mercedes, que va enlairar Lewis Hamilton i George Russell fins al podi. En canvi, Ferrari i Aston Martin van perdre pistonada. Carlos Sainz sortia de la primera línia i va atacar Verstappen en l’arrencada, calçat amb pneumàtics tous. Però en la cursa el Ferrari va anar com els crancs, i el madrileny va ser cinquè, superat també per Pérez. Rere seu van entrar els Aston Martin de Lance Stroll i Fernando Alonso. Aspiraven al podi –Stroll s’havia enfilat fins al tercer lloc en la primera volta– però van acabar a més d’un minut. Més enrere, i fora dels punts, va entrar Charles Leclerc amb l’altre Ferrari. Ni una engruna tampoc per a ell.

LA XIFRA

40
victòries
de Verstappen, totes amb Red Bull. És el pilot de la marca de begudes amb més triomfs, seguit per Vettel (38).
1r M. Verstappen (Red Bull) 66 voltes
2n L. Hamilton (Mercedes) a 24.090
3r G. Russell (Mercedes) a 32.389
4t S. Pérez (Red Bull) a 35.812
5è C. Sainz (Ferrari) a 45.698
6è L. Stroll (Aston Martin) a 1:03.320
7è F. Alonso (Aston Martin) a 1:04.127
8è E. Ocon (Alpine) a 1:09.242
9è G. Zhou (Alfa Romeo) a 1:11.878
10è P. Gasly (Alpine) a 1:13.530
11è C. Leclerc (Ferrari) a 1:14.419
12è Y. Tsunoda (A. Tauri) a 1:15.416
13è O. Piastri (McLaren) a 1 v.
14è N. de Vries (Alpha Tauri) a 1 v.
15è N. Hülkenberg (Haas) a 1 v.
16è A. Albon (Williams) a 1 v.
17è L. Norris (McLaren) a 1 v.
18è K. Magnussen (Haas) a 1 v.
19è V. Bottas (Alfa Romeo) a 1 v.
20è L. Sargeant (Williams) a 1 v.
Mundial de pilots
1r Max Verstappen 170
2n Sergio Pérez 117
3r Fernando Alonso 99
4t Lewis Hamilton 87
5è George Russell 65
Mundial de constructors
1r Red Bull 287
2n Mercedes 152
3r Aston Martin 134
Mercedes està fent passes en la bona direcció. El doble podi és una mostra del que ha d’arribar
George Russell
mercedes
He sortit bé i a partir d’allà he gestionat el ritme. Si hagués calgut, hauria pogut tibar més
Max Verstappen
red bull

“Lluitar pel títol és l’objectiu”

Amb la victòria en la cursa llarga de F3, ahir al matí al Circuit de Barcelona-Catalunya, Pepe Martí ja és segon en la general. El barceloní va fer la posició preferent, va liderar de punta a punta i va marcar la millor volta. Com Verstappen. “Ha fet un capolavoro, una obra mestra, com diuen els italians”, va verbalitzar l’expilot de F1 Lluís Pérez-Sala. Amb el tercer triomf del curs, el primer en una cursa llarga, Martí aspira a tot. “Lluitar pel títol sempre ha estat l’objectiu”, va reblar el pilot del RACC. “El ritme sempre ha estat allà; les úniques curses que s’han guanyat amb més d’un segon d’avantatge han estat les nostres.” A mitjà termini, “el somni és la F1”, afirma convençut.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)