MotoGP

Marc és segon en el caos i els seus dos rivals cauen

MotoGP. Zarco fa història i guanya davant la seva afició, en una prova marcada per la pluja i els canvis de moto. Àlex Márquez i Francesco Bagnaia no puntuen en el GP de França

Marc Márquez va sortir del GP de França amb una segona posició i consolidat en el lideratge de MotoGP, ja que els seus dos rivals més directes, Àlex Márquez i Francesco Bagnaia, van caure i no van puntuar en una cursa caòtica i marcada per la pluja i els canvis de moto i de pneumàtics. La victòria va ser per a Johan Zarco, que va fer història en guanyar al circuit de Le Mans. Des de l’any 1954 cap francès aconseguia la victòria a casa en la màxima categoria. A més era la primera vegada que la mare del pilot francès anava a una cursa del mundial i el va veure guanyar.

La pluja que va caure poc abans d’iniciar-se la prova va portar el caos a la graella i va posar a prova les decisions dels pilots i els equips pel que fa als pneumàtics que s’havien de fer servir. Es va fer la volta d’escalfament amb els pneumàtics de pluja, però la majoria van entrar al box a canviar la moto que tenia els de sec, perquè la pista no estava prou mullada. Amb el nou reglament, van ser penalitzats amb dues long lap, entre ells Marc Márquez, Àlex Márquez, Maverick Viñales i Fabio Quartararo, que sortia primer. Un cop es va donar la sortida, va anar a més i després de complir la sanció van tornar a entrar a canviar la moto amb pneumàtics de mullat.

Johann Zarco es va mantenir fidel als pneumàtics de pluja des de l’inici, no va ser sancionat ni va canviar la moto i això li va donar més de vuit segons d’avantatge respecte a Marc Márquez quan les coses a la pista es van asserenar. El francès va aconseguir una gran victòria davant el seu públic, mentre que Marc Márquez va mantenir el segon lloc i va arribar a 20 segons.

Maverick Viñales va acabar cinquè, mentre que Àlex Rins va ser el dotzè. Àlex Márquez va caure dues vegades, la primera quan anava tercer a sis voltes del final, i la segona a quatre voltes per acabar. També van anar per terra Fabio Quartararo i Francesco Bagnaia, aquest en el primer revolt. L’italià va tornar a pista i va acabar setzè. Marc Márquez és més líder del mundial, ja que els seus dos perseguidors no van puntuar. Suma 171 punts i en té 22 de marge respecte al seu germà, Àlex.

GP DE FRANÇA
MotoGP
1r. Johann Zarco (Honda) 45:47.541
2n. Marc Márquez (Ducati) a 19.907
3r. Fermín Aldeguer (Ducati) a 26.532
4t. Pedro Acosta (KTM) a 29.611
5è. Maverick Viñales (KTM) a 38.136
12è. Àlex Rins (Yamaha) a 1:35.357
ret. Àlex Márquez (Ducati) a 4 voltes
General
1r. Marc Márquez (Ducati) 171 pts
2n. Àlex Márquez (Ducati) 149 pts
3r. Francesco Bagnaia (Ducati) 120 pts
4t. Franco Morvidelli (Ducati) 85 pts
5è. Fabio di Giannantonio (Ducati) 74 pts
6è. Johann Zarco (Honda) 72 pts
7è. Fabio Quartararo (Yamaha) 56 pts
11è. Maverick Viñales (KTM) 40 pts
16è. Àlex Rins (Yamaha) 23 pts
Moto2
1r. Manuel González (Kalex) 35:05.439
2n. Barry Baltus (Kalex) a 1.811
3r. Aron Canet (Kalex) a 6.113
6è. Albert Arenas (Kalex) a 8.026
General
1r. Manuel González (Kalex) 111 pts
2n. Aron Canet (Kalex) 95 pts
3r. Jake Dixon (Boscoscuro) 77 pts
9è. Albert Arenas (Kalex) 38 pts
Moto3
1r. José A. Rueda (KTM) 34:01.752
2n. Joel Kelso (KTM) a 0.636
3r. David Muñoz (KTM) a 0.124 (sanció)
General
1r. José A. Rueda (KTM) 116 pts
2n. Ángel Piqueras (KTM) 87 pts
3r. Joel Kelso (KTM) 77 pts

Bona sisena posició d’Arenas en Moto2

Albert Arenas va finalitzar en una bona sisena posició en Moto2 i va igualar el seu millor resultat de la temporada, que va fer en la darrera cursa a Jerez en el GP d’Espanya. El gironí, que sortia quart, va perdre un parell de llocs en les primeres voltes, però es va mantenir en el segon grup que al final va lluitar per la tercera plaça del podi. La victòria va ser per al madrileny Manuel González, que va sumar el tercer triomf de la temporada i va ampliar el seu avantatge en la general.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció