Motociclisme

Dorna revisarà la subjecció del casc

Consens. Els especialistes coincideixen que Simoncelli va morir per l'impacte amb la moto d'Edwards

Un dels fets més aparatosos de l'accident de Marco Simoncelli va ser la pèrdua del casc, un fet inhabitual que va engegar especulacions com que Sic portava un casc una talla més gran per encabir la seva cabellera o que no el tenia ben cordat. La realitat és que els pilots porten cascos fets a mida i que abans de la cursa es revisa que estiguin ben tancats. Malgrat tot, Javier Alonso, director d'esdeveniments de Dorna, va explicar ahir a RAC1 que revisaran el sistema de subjecció per si es pot millorar: “El casc li salta per l'impacte de la moto d'Edwards, però ens plantejarem si cal revisar-ne les subjeccions.”

Alonso va afegir que en els últims anys les condicions de seguretat han millorat molt i va revelar que Simoncelli era un dels pilots que portava airbag a la granota (no tots els fabricants en disposen). “El problema no és millorar la subjecció del casc, sinó aconseguir que un pilot que cau no quedi al mig de la pista.”

Franco Uncini, expilot i ara delegat de seguretat a Moto GP, va tenir un accident semblant en què Wayne Gardner el va atropellar i li va fer saltar el casc. És de la mateixa opinió que Alonso: “Perdre el casc no li va causar la mort, sinó el cop que va rebre al coll en ser atropellat. En qualsevol cas, que ningú dubti dels immensos esforços que s'han fet en els últims 20 anys per millorar la seguretat. Fa 30 anys, quan jo corria, els accidents greus, sovint mortals, eren una setmana sí i una setmana no.”

No va morir perquè li saltés el casc, sinó pel cop al coll que va rebre en ser atropellat
Franco Uncini
responsable seguretat moto gp
Va perdre el casc per l'impacte de la moto d'Edwards. Tot i això, ens plantegem millorar la subjecció
Javier Alonso
director d'esdeveniments dorna

L'equip de Simoncelli no correrà a Xest

L'equip Honda Gresini no competirà en l'últim gran premi de la temporada, del 4 al 6 de novembre a Xest, en senyal de dol per la mort de Simoncelli. Hiroshi Aoyama (Moto GP), Michele Pirro i Yuki Takahashi (Moto 2) han acabat, per tant, la temporada.

D'altra banda, el cadàver del pilot italià arribarà avui a la seva ciutat, Coriano, a la província de Rimini, després que ahir se li va fer l'autòpsia. En el mateix vol tornarà el seu pare, Paolo i la seva xicota, Kate. La seva mare, Rosella, i la seva germana Martina no es van desplaçar a Malàisia. La capella ardent serà instal·lada al teatre Comunale de Coriano i el funeral es farà probablement dijous. D'altra banda, l'entorn de Valentino Rossi va desmentir ahir que el pilot –amic personal de Simoncelli i implicat en l'accident– pensi retirar-se.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)