Ral·lis

La pluja ho capgira tot

Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada. Un dia passat per aigua fa de l'etapa de terra del Catalunya una prova de supervivència. Ostberg en surt com a líder, però Loeb està a l'aguait

Sébastien Loeb no n'acostuma a fer gaires, d'errades, però en el Ral·li Catalunya-Costa Daurada d'enguany en va fer una de grossa, el dia abans de començar la prova, a Barcelona. Convençut que per aquestes contrades mai no hi plou –tot i que aquest any la prova es disputa més tard, al novembre–, va decidir sortir el més enrere possible en l'etapa d'ahir, sobre terra. Era la posició més favorable... si no plovia.

Un privat al capdavant

La pluja, però, va arribar amb força en el segon tram i ho va capgirar tot: Mads Ostberg i Ott Tänak, els pilots ràpids que sortien més endavant, van marcar el millor temps, empatats, i van passar a dominar la classificació amb els seus Ford Fiesta privats, davant els Citroën de Mikko Hirvonen i Loeb. I això que Ostberg es va equivocar muntant els pneumàtics durs i, a més, va fer una virolla en el tercer tram. A la tarda, amb més pluja i força més fang sobre les pistes, el noruec va mantenir el to i va tornar a Port Aventura amb 27 segons d'avantatge sobre Loeb, que en la segona passada pels trams de Pesells i Terra Alta va avançar el seu company i Tänak, que va tenir problemes de frens i un parell d'ensurts. Amb dues etapes sobre asfalt a partir d'avui, l'alsacià haurà de córrer de valent per mantenir-se imbatut en el Catalunya-Costa Daurada.

Abandonaments a dojo

Amb la pluja, les pistes de terra van quedar força delicades per al pilotatge, i això va provocar un seguit de sortides de pista entre els capdavanters. Al segon tram, Thierry Neuville (Citroën), Petter Solberg (Ford) i Andreas Mikkelsen(Skoda) van picar contra la mateixa pedra. En el tercer, Dani Sordo (Mini) i Hayden Paddon (Skoda) se'n van anar fora de la pista en empassar-se la frenada del mateix revolt. I en el cinquè, Ievgueni Novikov (Ford) va sortir de la pista després d'haver marcat el millor temps en el quart tram. Per acabar-ho d'adobar, Sébastien Ogier (Skoda) va abandonar per avaria mecànica abans del tram urbà de Salou.

07.00: Assistència (15 min.) 08.00: La Mussara 1 (20,48 km) 09.15: El Priorat 1 (45,97 km) 10.26: Riba-roja d'E. 1 (14,20 km) 12.36: Assistència (30 min.) 13.51: La Mussara 2 (20,48 km) 15.06: El Priorat 2 (45,97 km) 16.17: Riba-roja d'E. 2 (14,20 km) 18.12: Assistència (45 min.)
En els trams de demà [per avui] mirarem de fer bons temps
Dani Sordo
prodrive mini
Hem tingut força alts i baixos en tots els trams, però espero millorar
Mikko Hirvonen
citroën total wrt
Ha estat un dels dies més difícils de l'any: el fang era com gel. He tingut molts ensurts
Jari-Matti Latvala
ford wrt
Veient com han estat els trams, de moment tot va prou bé
Sébastien Loeb
citroën total wrt
Espero poder mantenir el primer lloc, però el meu objectiu és ser al davant de Latvala
Mads Ostberg
adapta ford wrt
1r Ostberg-Andersson (Fiesta WRC)
1h41:32.4 2n Loeb-Elena (Citroën DS3 WRC)
a 27.2 3r Latvala-Anttila (Ford Fiesta WRC)
a 47.0 4t Hirvonen-Lehtinen (F. Fiesta WRC)
a 1:02.6 5è Tänak-Sikk (Ford Fiesta WRC)
a 1:10.8 6è Breen-Nagle(Ford Fiesta S2000)
6:00.9 7è Weijs-Degant (Citroën DS3 WRC)
a 6:08.5 8è Nikara-Kalliolepo (Mini JCW WRC)
a 9:00.0 9è Andersson-Axelsson (Proton)
a 9:42.4 10è Alkuwari-Duffy (Mini JCW WRC)
a 12:56.1 11è Ligato-García (Subaru Impreza)
a 12:59.2 31è Membrado-Ribolleda (Mits. Evo X)
a 23:35.2 34è Llinàs-Torra (Mitsubishi Evo X)
a 27:31.9 45è Domènech-Marchal (Suzuki)
a 1h07:26.5

Breen té ben encarat el títol de SWRC

Craig Breen (Ford Fiesta S2000) ja té a mig coll el títol mundial de la categoria SWRC,ja que el seu màxim rival, Per-Gunnar Andersson (Proton Satria Neo S2000) l'ha deixat sol al capdavant del Ral·li RACC amb un avantatge superior als tres minuts i mig. El suec va començar dominant amb autoritat, però al tercer tram va trencar un palier i va perdre un minut i mig, i en el cinquè va cometre un error que el va despenjar definitivament. “Breen ja pot estar tranquil”, va reconèixer Andersson. Per si no fos prou, amb les baixes entre els pilots capdavanters, Breen ocupa una fantàstica sisena posició absoluta.

Pel que fa a la categoria PWRC, la classificació actual donaria el títol a Benito Guerra (Mitsubishi Lancer Evo X). El mexicà va assegurar que l'etapa d'ahir va ser digna d'un ral·li "per a homes". Guerra va perdre vint segons quan va atrapar Albert Llovera cap al final del segon tram, i arrossega una penalització de deu segons en el primer tram, per un malentès sobre si havia de sortir dos o tres minuts després de Llovera. El líder provisional és Marcos Ligato (Subaru Impreza), que per guanyar el títol necessita que Guerra acabi com a màxim cinquè. Segon és el canari Yerai Lemes (Mitsubishi), sensacional ahir, a tan sols onze segons de Ligato.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)