Editorial

L’EDITORIAL

Barça TV i la crua realitat

Barça TV s’apaga. Després de 24 anys d’emissions, i escanyat pels problemes econòmics, el club ha decidit no renovar el contracte amb Movistar i deixar morir el canal de TDT des del qual oferia continguts propis. La decisió està justificada des del punt de vista de la rendibilitat econòmica –el club explica que li costava 14 milions d’euros a l’any i que generava 2 milions– i també per la minsa audiència, pel fracàs de la TDT que han viscut altres televisions. El Barça hauria pogut explorar altres fórmules alternatives abans que deixar morir el canal, o fins i tot considerar-lo intocable bo i assumint que era un mal negoci. Però ha optat per la via dràstica, que té com a primer efecte trist i lamentable la pèrdua de llocs de treball, tot i que Joan Laporta va assegurar que un acord amb Telefónica permetrà relativitzar-ho.

Va ser precisament Joan Laporta, en el seu primer mandat, qui hi va apostar fort. Més endavant, Sandro Rosell va externalitzar el servei, primer a Mediapro i després a Movistar, i des d’aquell pas els problemes han anat creixent, amb la diferència que s’havia anat assumint la condició de deficitari fins que, ara que els números vermells collen per tots costats, s’ha dit prou. El Barça diu adeu a 24 anys de mostrar els partits del futbol formatiu, de fer arribar arreu el poder poliesportiu –ara que el club acaba de celebrar l’èxit sense precedents de les sis lligues– i d’oferir continguts i detalls als quals els mitjans externs al club tenim l’accés cada vegada més restringit. Ha estat una eina per projectar la marca i per vincular entreteniment i Barça de manera intergeneracional, enganxant la mainada a veure els gols i els més grans a fer exercicis de nostàlgia.

No n’ha detallat gaire res, però és tan evident que el Barça continuarà produint i oferint contingut audiovisual com que el consum es vehicula molt més en xarxes socials i en altres plataformes de nova creació –i les que han d’anar arribant– que no pas en la televisió convencional. Barça TV és només una televisió més que és un mal negoci, amb la particularitat que fins ara la salvava el múscul blaugrana. I el múscul ara té moltes contractures.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)