Fórmula 1

MOTOR / FÓRMULA 1 AL CIRCUIT DE CATALUNYA

A Vettel li fan suar la victòria

Fantàstica prestació de Hamilton, que lluita per la victòria fins a l'últim revolt

Alonso anima l'inici sent líder 19 voltes però, sense màquina, acaba cinquè i doblat

Webber no treu profit de la posició preferent i Button li pren el lloc en el podi

Cursa anònima de Jaume Alguersuari, novament al darrere de Buemi

Que Vettel guanyi i es destaqui en el campionat ja no és notícia, per bé que ja són 41 els punts que el separen del segon, Lewis Hamilton. Sí que és novetat que a Vettel el facin córrer de debò, com ahir ho va fer Lewis Hamilton en una cursa memorable que demostra que McLaren té un cotxe molt competitiu i que, d'altra banda, Ferrari no acaba d'arribar, i molt menys amb els pneumàtics durs.

I tot això després que Alonso fes aixecar els aficionats de les tribunes amb una sortida espectacular que el va situar líder fins al seu segon canvi de pneumàtics. El compost tou va durar, en general, entre 10 i 15 voltes i el dur, que la majoria de favorits van deixar pel final, havia de durar entre 17 voltes (Button, Vettel, Webber) i 27 (Alonso). No és estrany que l'asturià, sense rodes, acabés doblat. Pitjor li va anar al seu company Felipe Massa, que no només no va fer avançaments de mèrit, sinó que va ser molt poc combatiu en el cos a cos i, avorrit, sense rodes i sense moral, es va retirar a sis voltes del final amb el canvi trencat.

Aquest va ser el principal maldecap dels equips. Dels capdavanters, tots menys Button –el que els cuida més– van haver de fer quatre canvis –i, per tant, van esgotar les existències– i Vettel i Hamilton van calcar els dos últims stints amb goma dura per evitar fer-ne un cinquè. La variant alternativa –allargar molt les dues primeres aturades i anar a tres– va permetre a Nick Heidfeld acabar vuitè després d'haver sortit des de l'últim lloc de la graella, fent les últimes voltes a ritme de Vettel i Hamilton –que es jugaven la victòria– i enganxant-se al clatell dels Mercedes de Rosberg i Schumacher. El Kàiser va acabar resistint la pressió del seu company d'equip.

Un miratge.

Alonso es va mantenir líder fins al seu segon canvi de rodes. Només s'havia fet un terç de cursa i tothom es temia el pitjor (quedar-se sense gomes, és clar). Els quatre primers (Alonso, Vettel, Hamilton i Webber) anaven tan destacats que Vettel, que no havia pogut superar Alonso, va ser el primer d'entrar, va reintegrar-se a la cursa quart i va fer una volta màgica que, combinada amb les quatre dècimes guanyades en l'aturada a boxs, va situar l'alemany líder quan tothom va haver passat pel box. I en la primera volta completa va treure un segon i mig a Alonso. L'alemany, a la seva, va anar augmentant l'avantatge a raó d'entre mig segon i un segon per volta.

En aquesta segona aturada a boxs Hamilton també va superar Alonso. Jenson Button, que havia sortit fatal (novè) començava a progressar i s'entreveia un seriós aspirant al podi si es confirmava que aniria a una aturada menys, com així va ser.

A menys de mitja cursa, Alonso i Webber muntaven el tercer joc de rodes. I Vettel i Hamilton ho feien poc després. L'australià s'enganxava a Alonso, però en la zona lenta de l'estadi el Ferrari s'escapava uns metres, suficients per resistir el Red Bull gràcies al KERS, que compensava l'efecte de l'aleró mòbil de l'australià. Webber, però, tampoc no va voler entrar gaire en el cos a cos.

La remuntada de Button es va concretar en la volta 36, quan va superar Webber i Alonso amb una facilitat insultant. Amb compost tou encara fresc (sis voltes d'ús) i dur en els seus rivals. El podi ja era seu.

Vettel va posar el seu últim joc de rodes a 18 voltes del final i Hamilton, a 17. Abans, només un segon els separava perquè, sorprenentment, a mesura que s'esgotava la vida útil de la goma, Hamilton retallava distàncies. Així va ser en l'últim tram de cursa. El McLaren es va convertir en l'ombra del Red Bull i, amb la volta ràpida en cursa, es va situar a set dècimes. Quedaven onze voltes però Hamilton només va fer un intent seriós –però sense possibilitats reals– al final de recta de la volta 56. La seguretat de Vettel i el funcionament erràtic de l'aleró mòbil del McLaren van fer la resta.

Alguersuari, per oblidar.

Jaume Alguersuari va acabar 16è, a dues voltes de Vettel i superant només un Barrichello amb problemes entre els pilots dels equips de sempre. El català es va moure inicialment en el grup d'aspirants a l'últim punt en joc, rere Buemi (10è) i Pérez, i al davant de Maldonado i Di Resta. Però els Toro Rosso van ser dels pitjors en l'aprofitament de les rodes i tant Buemi –sempre al davant del català– com Alguersuari van anar perdent posicions sense remei.

LA PEL·LÍCULA

Sortida:
Alonso, quart a l'engraellat, es posa líder en la frenada del primer revolt. Webber, que sortia des de la posició preferent, no oposa resistència a Vettel, que se situa segon.
Volta 1:
Schumacher ha guanyat quatre llocs i és sisè, davant de Rosberg. Button n'ha perdut cinc i és desè, dues posicions al davant d'Alguersuari.
Volta 5:
Els quatre primers classificats roden junts. Vettel és a 0.6 segons d'Alonso; Hamilton, a 1.5, i Webber, a 2.2.
Volta 9:
Vettel fa el primer canvi de rodes. Torna a pista rere Button i Massa però abans d'acabar la volta ja els ha deixat enrere.
Volta 10:
Alonso i Webber canvien rodes. En la volta següent ho farà Hamilton i Button esperarà fins a la 14.
Volta 18:
Segona aturada a boxs de Vettel. En la volta següent, Alonso i Vettel.
Volta 23:
Hamilton torna a posar rodes toves. Webber (4t) inicia una forta pressió sobre Alonso.
Volta 29:
Alonso (3r) i Webber (4t) posen rodes dures. Surten del box pràcticament emparellats. Hamilton (2n) ha reduït a 1.6 segons la diferència que el separa de Vettel.
Volta 30:
Button repeteix amb pneumàtics tous, aquesta estratègia li permetrà atrapar Webber i Alonso i passar-los sis voltes després.
Volta 34:
Tercera aturada a boxs de Vettel. En la volta següent, Hamilton, i també posarà rodes dures.
Volta 39:
Alonso fa el quart canvi de rodes. Webber ho aprofita i li pren la quarta posició.
Voltes 47 i 48:
Webber, Vettel i Button, els tres primers classificats, fan l'última aturada a boxs.
Volta 53:
A partir d'aquest moment la diferència entre Vettel i Hamilton serà inferior a 1 segon, fins a final de cursa.
Volta 56:
Hamilton intenta passar Vettel a final de recta. L'alemany aguanta el tipus. Schumacher (6è) perd volta respecte del líder.
Volta 61:
Heidfeld, que havia sortit des de la cua, supera Pérez.
Volta 64:
Vettel agafa una volta a Alonso, amb evidents problemes amb els pneumàtics. Hamilton no es dóna per vençut.
Volta 66:
Vettel guanya per primera vegada al Circuit de Catalunya.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)