Fórmula 1

Vettel ha d'ajornar la festa

L'alemany domina de principi a final al traçat urbà de Singapur

Button, segon a davant de Webber, i deixa Vettel a un punt del seu segon títol

Alonso s'ha de conformar amb el quart lloc

Dominant de principi a final el Gran Premi de Singapur, Sebastian Vettel va fer tot el possible per celebrar ahir, en la primera de les sis oportunitats de què disposava, el seu segon títol mundial de fórmula 1. Però la segona posició de Jenson Button el va obligar a deixar la festa per a més endavant, possiblement un parell de setmanes, i en un altre escenari, previsiblement el Japó.

Que Vettel tornarà a ser coronat campió és una veritat com un temple. No n'hi havia absolutament cap dubte abans d'aquesta catorzena prova del mundial i una vegada conquerida ahir la novena victòria d'aquest any només li caldrà sumar un punt dels 125 que queden en joc. I això en el més que improbable supòsit que Button guanyi les cinc curses que falten per disputar. Sota el sostre estrellat del circuit urbà de Marina Bay, Mark Webber, Fernando Alonso i Lewis Hamilton van dir adéu a les possibilitats –només matemàtiques, no realistes– d'impedir la coronació del tan jove com portentós pilot alemany.

Una vegada més, Vettel va fer una cursa perfecta. Des del primer moment va tenir pressa per allunyar-se dels seus companys de viatge i en només dues voltes va agafar cinc segons d'avantatge sobre Button, que, contràriament a Webber i Hamilton, no es va encantar gens ni mica en la sortida. Vint segons separaven el pilot de Red Bull del de McLaren quan pràcticament al punt de la mitja cursa va aparèixer el cotxe de seguretat, després de l'accident de Michael Schumacher. Després de la represa, cap problema per a Vettel però sí per a Button, amb tres pilots amb volta perduda interposats entre ell i el líder. Un episodi que es va repetir a les últimes voltes, quan l'anglès salpebrava les últimes voltes i retallava espectacularment la distància respecte a l'alemany.

Vettel i Button van brillar amb esplendor en la nit de Singapur. Webber, tot i completar el podi, es va quedar amb el regust que hauria pogut ser millor si hagués arrencat bé. I Alonso, una altra vegada condicionat pel desastrós Ferrari, que, siguin quines siguin les condicions, sempre acaba patint del seu mal crònic, els pneumàtics. Absent per primer cop del podi d'aquest gran premi, l'asturià no es va estar de dir que sense els problemes que es va buscar Hamilton en un avançament molt agosarat a Felipe Massa –una aturada de més al box per canviar l'aleró davanter i un drive through pel fet de ser considerat responsable de la topada– no hauria sigut ni tan sols quart.

LA PEL·LÍCULA DE LA CURSA

Sortida. Sense incidents. Vettel aprofita l'avantatge de sortir des de la posició preferent. Button i Alonso, situats a la part neta de la pista, superen Webber. Hamilton cau a la setena posició, després el passa Schumacher i acaba 8è la primera volta. Alguersuari és 19è.
Volta 4. Vettel té 5 segons sobre Button. Hamilton avança Schumacher (7è) i en la volta següent, Rosberg (6è). Volta 10. Entre Vettel i Button hi ha 10 segons. Webber passa Alonso (3r), que s'atura a fer el primer canvi de rodes. Schumacher també fa la primera aturada. Volta 11. Massa posa rodes dures i Hamilton les toves. Tornen a la pista en el mateix ordre però l'anglès vol avançar el brasiler i es toquen. Hamilton, que serà penalitzat amb un pas lent pel carril dels boxs, trenca l'aleró davanter i punxa un pneumàtic a Massa. Voltes 12 a 14. Webber (12), Vettel i Button (14) canvien pneumàtics. Volta 24. Segona aturada d'Alonso.
Volta 29. Accident de Schumacher. Surt el cotxe de seguretat quan Vettel precedeix Button de 20 segons. Webber canvia rodes i en la volta següent ho faran Vettel i Button.
Volta 34. Es reprèn la cursa. Vettel s'escapoleix i Webber supera Alonso (3r). Voltes 37-39. Hamilton avança Sutil, Rosberg i Di Resta i se situa cinquè. Voltes 47-49. Tercera aturada de Webber i Button (47), Hamilton (48), Vettel i Alonso (49).
Si [Hamilton] no reflexiona en les qualificacions, imagineu en cursa
Felipe Massa
FERRARI
No aconsegueixo sortir com ho feia l'any passat. Ho he de millorar
Mark Webber
RED BULL-RENAULT
Quan era tercer sabia que abans o després ens passarien
Fernando Alonso
FERRARI
A l'ultim relleu he fet dotze voltes de qualificació, arriscant molt. M'he divertit
Jenson Button
McLAREN-MERCEDES
Volta 59. Alguersuari perd el control del Toro Rosso i se'n va contra la tanca de seguretat. Button cedeix 2 segons rere els dos Williams, amb volta perduda, quan lluitava per atrapar Vettel, que té via lliure cap al triomf.

Per oblidar

Certament, l'estil i combativitat de Hamilton s'agraeixen. Però a vegades passa de la ratlla i arruïna el seu propi resultat. Ahir hi va tornar

Per emmarcar

La impecable cursa de Vettel i Button, que en unes condicions difícils van fer una immensa demostració de solidesa i bon pilotatge

Un cap de setmana nefast

Les adversitats que havia viscut als entrenaments van continuar acompanyant Jaume Alguersuari durant la cursa, i el balanç del seu cap de setmana a Singapur va ser comparable al dels primers grans premis d'aquest any. Els ajustaments de suspensió del seu Toro Rosso no van ser els que hauria preferit el barceloní, que va perdre tres llocs en l'arrencada, va ser penalitzat amb un pas lent per la via dels boxs en ser considerat responsable de la topada quan avançava Jarno Trulli “en una maniobra ajustada però impecable”, segons va justificar. I finalment se'n va anar contra el mur de protecció quan els pneumàtics més tous amb què havia d'acabar la cursa estaven “fora d'ús”. “No és cap drama, el resultat el sabíem des de dissabte”, va comentar.

La FIA amonesta Schumacher

Els comissaris de la FIA no van estar d'acord amb l'argument que va defensar Michael Schumacher en relació amb l'accident quan va envestir el cotxe de Sergio Pérez i les rodes posteriors del Sauber li van fer de trampolí cap al mur de seguretat. Schumacher va qualificar la topada com el resultat d'una “incomprensió” amb el pilot mexicà. “No esperava que alentís en aquell punt”, va comentar l'alemany, que va afirmar que l'accident havia estat “més espectacular vist des de fora que no pas des de dins”. Malgrat tot, la FIA devia tenir ben present que el pluricampió del món continua portant massa lluny les situacions d'atac i defensa i el va amonestar. També va imposar 10.000 euros de multa a Lotus per la maniobra de Kovalainen amb Vettel en sortir de l'última aturada al box.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)