El futbol català valorarà avui al CAR de Sant Cugat els primers nombres de l'era Jordi Casals (FCF)
El 2009 es tanca amb 600.000 euros de dèficit, i ho hauran d'explicar
També s'hauran de votar més coses, com ara la reforma del futbol amateur
Després que l'assemblea de l'any passat –amb la directiva de Jordi Casals acabada d'arribar– no aprovés el pressupost del 2009 que la junta de Ricardo Campoy havia deixat fet, i com a conseqüència es prorrogués el del 2008, avui el futbol català haurà de votar els primers números de la nova directiva. L'assemblea ordinària deixa aquest cop l'INEFC de Montjuïc i emigra al CAR de Sant Cugat (10.00 h), on els clubs hauran d'escoltar les explicacions de per què els comptes del 2009 s'han tancat amb prop de 600.000 euros de dèficit, i si l'organització del partit Catalunya-Argentina hi ha tingut res a veure. De fet, l'explicació dels nombres d'aquest partit és un dels punts més esperats de l'assemblea d'avui. Pel que fa al pressupost previst el 2010, el primer del qual aquesta directiva n'és plenament responsable, serà d'uns 7,6 milions d'euros, molt semblant a l'anterior.
Una assemblea llarga.
ORDRE DEL DIA
LA REFORMA DE LES CATEGORIES TERRITORIALS AMATEURS
La pilota, les actes en línia i les revisions mèdiques
La junta de la FCF ha inclòs tres propostes afegides al que toca en una assemblea ordinària que es votaran al final. Per una banda, hi ha la proposta d'unificar el model de pilota amb què s'hauria de jugar en totes les categories del futbol català. La segona proposta és que tots els àrbitres estiguin obligats a penjar l'acta del partit a través d'internet poc després que s'acabi. I la tercera proposta és la de l'obligatorietat que tots els jugadors federats hagin de passar una revisió mèdica abans de l'inici del curs. Durant la campanya electoral de fa un any, Jordi Casals parlava de fer aquestes revisions subvencionades per la FCF, però la crisi no ho ha permès. Les revisions es faran a 72 centres homologats.
Els observadors federatius i el defensor del club
En la proposta de reforma d'alguns articles dels estatuts, s'hi inclou la figura del defensor del club (semblant al síndic de greuges), un òrgan nou creat per la junta de Jordi Casals l'estiu passat –el primer defensor és Sergi Albert–. Així, en els nous estatuts ja apareixerà el defensor del club i les seves atribucions. A més, pel que fa als observadors federatius (persones que van als camps de futbol per controlar el bon desenvolupament de la competició), una figura que ja existia, en els nous estatuts amplien les seves atribucions i les detalla.