FEB

BÀSQUET

EBA

El Vila-seca s'aguanta per un fil

El patrocinador, GAM, no dóna senyals de vida i la junta no té intenció de continuar

L'equip, descendit des de fa mesos, podria renunciar, fins i tot, a jugar a Copa Catalunya

El futur del GAM Vila-seca és tota una incògnita. L'equip, immers en un malson des de l'estiu passat –amb la retallada del patrocini, el club va decidir renunciar a la plaça en la lliga EBA i intercanviar-la amb un altre equip de categoria inferior, però aleshores va comprovar que havia de pagar 16.000 euros per la renúncia i, sense acord amb l'altre equip, es va inscriure el dia abans d'acabar el termini–, no sap encara on jugarà el curs vinent. Va descendir fa mesos després d'una campanya horrible marcada per tota una sèrie d'incidències i adversitats que l'han dut a guanyar un sol partit en 28 jornades quan encara en falten dues més per acabar la competició. El club està pendent de saber si podrà comptar amb el patrocinador principal, GAM (l'antic Vilatel), que a hores d'ara encara no ha manifestat si continuarà donant suport a l'equip o no. «Fa un mes que vam parlar amb ells, però encara no ens han dit res. No sóc gens optimista», va dir el president José Luis Trillo. GAM és el pal de paller de l'economia del club. La temporada passada va aportar 62.000 euros, però a l'estiu va decidir retallar el patrocini i deixar-ho en 30.000. L'Ajuntament de Vila-seca, que fa de mitjancer entre el club i l'empresa –a l'estiu, la seva intervenció va ser clau per evitar que GAM deixés d'apostar pel bàsquet– aporta 15.000 euros i, amb les quotes dels jugadors de les diverses categories del club i alguns patrocinadors privats, el pressupost per aquesta campanya ha estat de 50.000 euros per a tota l'entitat. «Cal pensar que només pel fet de jugar a EBA ja tens unes despeses fixes de 20.000 euros i el pressupost per al primer equip és d'uns 22.000», va apuntar Trillo. Val a dir que la plantilla del Vila-seca no cobra res per jugar, un cas insòlit a EBA.

Canvi en la junta.

La junta directiva acaba el seu mandat el mes de maig i no té intenció de continuar. «Personalment, no m'agraden els mandats llargs, cremen molt. La intenció és renovar tota la junta, i això es decidirà en l'assemblea de socis del mes vinent», va dir el màxim dirigent del Vila-seca. Trillo, però, en un acte de responsabilitat, va voler deixar clar que no abandonaria la presidència sense haver deixat resolt el futur del club: «No vull deixar les coses sense lligar o a mig fer. Si la cosa està molt embolicada, continuarem.» La falta de diners pot provocar que l'equip pugui renunciar, fins i tot, a jugar a Copa Catalunya: «Hem de veure en quina situació estem. El pla A és tenir patrocinador i jugar a Copa Catalunya i el pla B és, si no tenim el patrocini, renunciar a la plaça i buscar un lloc a primera catalana o on sigui.»

Una temporada per a no dormir

L'equip es va vincular al CBT, però un dels jugadors cedit pel club tarragoní, Graells, va marxar després de la jornada 9. També va marxar el pivot Nacho González, que va anar a estudiar a València, i el seu substitut, l'irlandès Saunders, que va deixar l'equip sense motiu aparent després de dos partits. L'estrella del grup, el búlgar Dimitre Marintchechki (17,7 punts i 14,7 de valoració) va ser temptat per un equip de LEB Plata i per poder fitxar per ell, el seu agent va dir que hi havia una oferta d'Anglaterra per aconseguir la baixa federativa. La FIBA va intercedir. El jugador, sense contracte amb el Vila-seca, va quedar lliure al gener, però després l'equip anglès no el va deixar anar –la FIBA va dir que si el jugador tornava al bàsquet espanyol investigaria el cas– i ara Dimitre és a casa seva sense jugar. Al desembre també va plegar Rubén Sánchez, per incompatibilitat amb la feina. Més encara: els dos únics pivots, Bayod i Ngomo estan lesionats de fa dos mesos. I tot sense poder fitxar ningú. Així s'expliquen algunes derrotes: 126-67 contra el Santfeliuenc, 64-116 contra el Cornellà i 112-55 contra el Vic.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)