Més motor

L'equip KH-7 es presenta amb Nani Roma i Laia Sanz

Dakar. L'osonenc és favorit en cotxes i la campiona de trial aspira a revalidar el títol femení en motos. Rosa Romero, dona de Roma, serà una de les tres catalanes de la propera edició

Posada de llarg d'alguns dels pilots catalans amb més possibilitats de guanyar la propera edició del Dakar. Al Circuit de Catalunya es van reunir els pilots que patrocina la marca de productes de neteja KH-7, capitanejats per Nani Roma. El pilot de Folgueroles ha deixat enrere les peripècies de la temporada passada, en la qual va estar a punt de no participar en la prova, i encara l'edició del 2012 amb un projecte solvent i com a ferm candidat a la victòria en cotxes.

Roma correrà amb un Mini evolucionat d'un X3 amb el qual ja roda des del mes de juny passat. “He fet molts tests i algunes proves i ha anat bé. Tenim un bon equip, bons mecànics i un bon copilot [Michel Perin]. Ja hem fet els deures. Sabem que serà difícil, però estem contents i motivats”, assegura l'osonenc. Aquesta serà la seva dissetena participació en el Dakar i la segona en què coincidirà amb Rosa Romero, la seva dona. Amb ella va estrenar-se KH-7 com a patrocinador del Dakar, el 2006, i des de llavors la implicació d'aquesta empresa no ha parat de créixer.

La parella correrà amb objectius diferents. Romero, aficionada a l'enduro, tindrà l'objectiu d'acabar la prova, cosa que no va aconseguir en la seva primera participació. Per fer-ho estarà acompanyada de l'escuder canari Pedro Peñate. “Ens hem pogut entrenar a Fuerteventura. Jo li dic a la Rosa que s'ha d'anar tranquil, perquè és una prova que dura molts dies i té jornades de moltes hores. És una pilot molt sencera, es defensa bé en les zones de pedra i de terra dura”, diu Peñate. Nani respira tranquil i sap que no haurà d'estar pendent de la seva dona. I els nens, amb els avis.

Una altra dona, la multicampiona Laia Sanz, aspirarà a la victòria en motos en la categoria femenina. No li ve de nou. Defensarà el títol de l'any passat, en l'edició del seu debut. Aquest cop hi torna amb una moto catalana, la gironina Gas Gas, i amb Marc Guasch com a escuder.

Una tercera catalana farà de navegant de Jordi Juvanteny en camions. Es tracta de Fina Román. José Luis Criado completa un equip que ell mateix qualifica com un “matrimoni de tres”. Desmentint els tòpics, és la dona qui sap llegir els mapes. I parlant de dones, cal destacar que de les onze que participaran en el Dakar, tres són catalanes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)