Barça

El club per dins

Luxe sobre rodes

El nou autocar del FC Barcelona, de la companyia catalana Autopullman Padrós, és el més capdavanter en mesures de seguretat

L'empresa està molt satisfeta pels gairebé nou anys de col·laboració amb el Barça

El nou autocardel
primer equip del Barça té
un cost de 500.000 euros
i està equipat amb tot
tipus de comoditats

El primer equip del FC Barcelona acostuma a fer tots els desplaçaments en avió i per als més propers a Barcelona, com Saragossa i Vila-real, a vegades agafa el tren. A tots els aeroports o estacions, això sí, els espera sempre l'autocar oficial del club, que viatja amb temps d'antelació suficient al destí del Barça perquè els trasllats als hotels i als camps es realitzin amb les màximes comoditats possibles. I és que si per a la majoria de mortals viatjar en autocar sol ser incòmode –sobretot pel poc espai que hi sol haver per posar les cames– en el cas dels futbolistes blaugrana aquesta situació no es produeix perquè els vehicles que utilitzen són una veritable meravella.

I l'últim model, presentat oficialment dijous passat, és autèntic luxe sobre rodes. És de l'empresa catalana Autopullman Padrós, col·laboradora del FC Barcelona des de fa nou anys i de l'Espanyol des de en fa vint-i-dos. És, per tant, sòcia dels dos grans clubs de futbol de Catalunya. “Com a empresa i família catalana és tot un orgull formar part dels dos equips de Barcelona”, reconeix Marc Padrós, el director comercial de la companyia. Segons ens explica, el Barça, de moment, només ha comprat una unitat nova però afegeix que té l'opció de tenir un altre bus perquè el puguin utilitzar les seccions del club. Tenint en compte que, al marge del futbol, el FC Barcelona té quatre seccions professionals més (bàsquet, handbol, hoquei sobre patins i futbol sala) un autocar nou gairebé seria imprescindible, però quan se'n coneix el preu, s'ha de calcular molt bé la inversió. Perquè el cost de l'autocar, i Marc Padrós ho confirma, és de 500.000 euros, més de vuitanta milions de pessetes.

Les característiques del model

El preu és tan desorbitat perquè es tracta de l'autobús amb més comoditats del mercat, dotat de les millors mesures de seguretat i tecnològicament el més capdavanter dels que existeixen. El model és l'Starliner, de catorze metres de llarg i propulsat per un motor de 12,4 litres i 505 cavalls de potència. Per evitar qualsevol accident que pugui posar en perill la integritat física del conductor, els jugadors, els membres del cos tècnic, els metges i els encarregats de material està dotat de mesures de seguretat com el sistema ESP –que permet controlar l'estabilitat–, fars de xenó, llum de dia i llum de revolt, LGSM –un sistema d'avís en cas d'abandonament del carril–, CDS –el control electrònic de suspensió que permet que la carrosseria no s'inclini en els revolts i que s'adapta a cada tipus de carretera en funció del seu estat–, i del sistema ACC, que s'encarrega del control de la velocitat de creuer amb regulador de distància de seguretat, i que també té un sistema d'avís en cas d'incendi.

Pel que fa a les comoditats, els jugadors del Barça tenen de tot en el seu autocar nou. Disposen d'equip de climatització independent per al conductor i els passatgers, de sistemes d'àudio individuals, d'un forn per escalfar fins a 32 dinars, de 2 zones de bis a bis amb so individual multicanal, i de taules amb sistema d'elevació i descens elèctric. També té un sofà lounge, amb taula de reunió, cuina equipada amb aigüera, microones, frigorífic i cafetera i 7 monitors de 15,6 '' que permet veure tant pel·lícules com la TDT. Les butaques estan entapissades de pell i personalitzades amb els escuts del Barça i d'Autopullman Padrós.

L'empresa
Autocars José Padrós es va fundar l'any 1968, però no va adquirir el nom d'Autopullman Padrós SA fins al 1990 a causa del fort creixement que va experimentar del 1982 al 1985.
505
cavalls de potència
té el nou autocar del primer equip del FC Barcelona.
37
butaques
que són abatibles i es poden desplaçar.
14
metres
és la llargada. D'altura fa 3,97 metres.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció