Més esport

Practicar la igualtat

Dona i esport. Presentades les segones jornades que es faran el cap de setmana vinent a Girona, confiant a millorar l'èxit de l'edició de l'any passat

La Diputació de Girona, que enguany porta el pes institucional de les actuacions, va ser la seu ahir al matí de la presentació de la II Jornada de l'Esport Femení, ‘Dona' un pas per l'esport.

En uns actes que, coincidint amb el Dia Internacional de la Dona del 8 març, ja fa tres anys que se celebren, la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Girona i la mateixa Diputació donen forma i empenta a les activitats que es faran durant tres dies a la ciutat de Girona, amb la col·laboració de més de trenta entitats, entre clubs esportius, empreses i organitzacions. En la presentació, amb el vicepresident de la Diputació, Xavier Soy, al capdavant, també hi van ser presents Fina Surina, coordinadora territorial de l'Institut Català de les Dones de la Generalitat; Josep Pujols, representant territorial de l'Esport de la Generalitat; Isabel Muradàs, regidora d'Educació i Esports de l'Ajuntament de Girona, i Olga Praderas, coordinadora de la jornada.

Esports per a tothom

Justament va ser Praderas qui va obrir l'acte recordant la directriu i el sentit de la proposta –“Hi ha una mancança en l'accés a l'esport per part de les dones”– i explicant que, a diferència de l'any passat i veient l'èxit que va tenir, enguany seran disset els esports que durant el matí del diumenge dia 9, de les 9.30 h a les 13.30 h, es podran practicar.

“L'any passat vam tenir unes 1.500 participants, majoritàriament d'entre 14 i 16 anys. L'objectiu és superar aquesta xifra arribant a dones de més edat que no fan esport de manera regular però que poden fer exercici.” En aquest sentit, va explicar, l'oferta s'ha incrementat amb el kick-boxing i la marxa nòrdica, “aquesta pensada especialment per a aquest segment de dones més adultes”.

Aquests dos esports s'uneixen al bàsquet, l'handbol, el judo, l'esgrima, el tennis de taula, la gimnàstica rítmica, el patinatge, la gimnàstica, el voleibol, el bàdminton, el futbol, el rugbi, l'atletisme, el piragüisme i l'hoquei. Totes aquelles nenes, noies i dones que ho vulguin podran practicar el que més peça els faci, en tornejos o activitats d'iniciació, així com assistir a exhibicions i entrenaments magistrals. Les zones habilitades són la plaça Constitució, la plaça Mercadal, la plaça Josep Pla i la zona del riu Onyar.

En una mateixa direcció

“Aquesta és una de les presentacions que no s'haurien de fer, perquè la qualitat de vida de les societats plenament civilitzades implica la plena igualtat”, sentenciava Muradàs. “Malauradament, estem lluny d'això i cal unir esforços i potenciar activitats com aquestes.” En el mateix sentit s'expressava Surina, que exposava que “cal establir complicitats, sumar entre tots els àmbits –institucions, clubs, entitats i sobretot persones–, en aquest cas a través de l'esport”. Per la seva part, Pujols va explicar que les dades amb què treballa la secretaria general de l'Esport expliquen que, tot i l'escurçament de la distància, “la participació de les noies i les dones és més baixa que la del sexe masculí en la pràctica global, tant des d'un punt de vista federat com de salut, amb un 43% en dones per un 57% en homes”.

17
esports
diferents es podran practicar en l'edició d'enguany, dos més que l'any passat.
Les dades diuen que la participació en l'esport és d'un 43% en dones i un 57% en homes
Josep Pujols
SECRETARIA DE L'ESPORT
Cal establir complicitats i sumar, des d'institucions, clubs, entitats i sobretot persones
Fina Surina
INSTITUT CATALÀ DE LES DONES
Hi ha mancança en l'accés a l'esport per part de les dones, i el propòsit és ajudar a pal·liar-la
Olga Praderas
COORDINADORA DE LES JORNADES

El paper de la dona en el món de l'esport

Amb el propòsit de poder aportar eines de debat per fer una anàlisi de la situació actual de la dona en el món de l'esport, particularment a la demarcació de Girona, l'Auditori Josep Irla serà l'escenari divendres que ve, 7 de març, de la primera edició de la Jornada Dona i Esport. Des de les quatre de la tarda fins passades les set del vespre, s'hi faran conferències, lectures i una taula rodona, amb la presència de diverses personalitats i professionals, en un acte presidit pel secretari general de l'Esport, Ivan Tibau, acompanyat per Isabel Muradàs i Xavier Soy. La tarda s'obrirà amb la lectura de la declaració institucional del Dia Internacional de la Dona, i hi ha previstes una conferència sobre la poca visibilitat de les dones en el món de l'esport a càrrec de la professora titular de psicologia social Susanna Pallarès (UAB) i una taula rodona amb Teresa Masó –professora d'educació física i tècnica del Pla Català de l'Esport a l'Escola–, Isabel Tarragó –presidenta de la UE Llagostera i membre de la Federació Catalana de Futbol–, Coral Vila –entrenadora del GEiEG de rugbi femení– i Teresa Mas de Xaxars –membre de l'equip olímpic espanyol de rem–. Finalment, es farà una conferència a càrrec d'Alexandra Panayotou, ultrafondista, escriptora i dona de negocis, entre d'altres.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció