Barça

Penyes barcelonistes

Penya Barcelonista Mercabarna

Una penya anticrisi

La Penya Barcelonista Mercabarna està formada per treballadors relacionats amb el mercat de majoristes de Barcelona i no cobra quotes ni manté un local social

Els desplaçaments que fan els membres de l'agrupació són per veure jugar en directe els equips de futbol i també de bàsquet, com la Final Four a Praga

“No paguem quotes”, diu Joan Llonch, president de la penya. Així eviten despeses “innecessàries” als socis en els actuals temps de crisi

La realitat del Barça va més enllà del primer equip de futbol. Les seccions, professionals o no, també capten l'interès dels culers i, de retruc, de les penyes barcelonistes. De fet, hi ha penyes que dediquen el seu dia a dia a l'equip que actualment dirigeix Xavi Pasqual, i d'altres que ho combinen amb el primer equip. Aquest és el cas de la Penya Barcelonista Mercabarna, allotjada al mercat majorista de la ciutat de Barcelona. El seu president, Joan Llonch, assegura que a l'agrupació hi ha “molta gent de bàsquet” i per això van ser alguns dels barcelonistes que van viatjar fins a Praga l'any 2006 per animar l'equip, llavors, de Dusko Ivanovic, en la final a quatre. No van poder celebrar una bona actuació dels blaugrana, però van tornar a Catalunya amb bon gust de boca per haver donat suport al seu equip.

La PB Mercabarna vol seguir donant suport al bàsquet blaugrana, tal com assegura Llonch, però no oblida l'equip de futbol. També els han acompanyat en diverses ocasions, com ara la final de la Champions League de París l'any 2006 o la final de la copa del Rei contra el Real Madrid la temporada 2010/11. A més de finals, també intenten fer alguna sortida cada temporada i passar un cap de setmana lluny de la ciutat comtal.

Pensant en la butxaca

Qualsevol època és dolenta per gastar més diners dels que es tenen, però l'actual és recomanable no excedir-se. És per això que la PB Mercabarna “no cobra quotes”, explica Joan Llonch. “No tenim despeses perquè, per exemple, no paguem el lloguer d'un local com a seu social”, assegura el president. L'agrupació està formada per treballadors de Mercabarna o gent relacionada amb el mercat, i Llonch i els seus companys de junta consideren que “no cal tenir despeses innecessàries, i menys en temps de crisis”. Com que la majoria de socis de la penya ho són també del Barça, molts veuen els partits del Camp Nou a l'estadi. “I els que es juguen a fora, els veu cadascú a casa seva”, diu Llonch. No es reuneixen per veure els matxs del Barça: “Ja esmorzem cada dia junts en un bar i no cal que ens vegem també pels partits”, bromeja el president. Llonch explica que el poc finançament que necessiten, el troben “a través de la loteria de Nadal i diners estalviats”, un gest a tenir en compte en temps difícils.

Les dades
1998
any
en què es va fundar la penya
270
socis
té l'agrupació, i tots estan relacionats amb Mercabarna
AVUI
Diada del Campus amb PB UPC - Vilanova
Vilanova i la Geltrú (Barcelona)
DISSABTE 26/4
10è aniversari de la PB Cor Culé
Barcelona
1a Pedalada Blaugrana per PB Camarasa
Camarasa (Lleida)
Homenatge a Antoni Ramallets de PB Vilafranca del Penedès i Comarca
Vilafranca del Penedès (BCN)
Torneig nocturn de futbol 7 amb PB de Sant Cugat
Sant Cugat del Vallès (Barcelona)
DIUMENGE 27/4
35è aniversari PB Sant Fruitós de Bages
Sant Fruitós de Bages (Barcelona)
42è aniversari PB Manlleu
Manlleu (Barcelona)
Fira de Sant Jordi amb PB Sant Andreu de la Barca
Sant Andreu de la Barca (Barcelona)
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció