Rugbi

La Santboiana renova Baker i Tapu i aspirarà a tot

Rugbi. Són els jugadors que van transformar radicalment l'equip en la segona volta de l'última lliga i s'afegiran al retorn de dues de les joies del planter, Nil Baró i Hèctor Garcia

La UE Santboiana ha confirmat la continuïtat de dos dels millors jugadors que han vingut a Catalunya les darreres temporades: el mig d'obertura internacional de Tonga Tapu Apikotoa i el centre australià Matenga Baker. Els dos jugadors continuaran a les ordres de Lewis Williams com a mínim una temporada més. La continuïtat d'Apikotoa permetrà a l'equip mantenir l'excel·lent nivell en el joc ofensiu de la segona volta. El jugador, amb tot, haurà de combinar els partits de lliga amb els compromisos de la selecció del seu país de cara a la copa del món d'Anglaterra el 2015. Apikotoa (30 anys) ha jugat una vintena de partits amb una selecció que és la dotzena del rànquing mundial.

A banda de la renovació de dos jugadors determinants en el joc ofensiu, també continuarà en l'equip l'ala Romuald Lauret, que va patir de valent l'última temporada per culpa de les lesions. Una altra de les grans esperances per a la progressió de l'equip és el retorn de la joia del planter, Hèctor Garcia, de baixa els últims mesos per una lesió als lligaments encreuats del genoll. En principi el jugador, que també va formar part de l'equip filial de la USAP, començarà a entrenar-se amb els seus companys dilluns en la primera jornada d'entrenaments. També hi serà l'altre gran reforç de l'equip, l'internacional, l'ala Nil Baró, que va completar una temporada en el filial del Clermont l'última temporada. El jugador ja ha mostrat la seva ambició en declaracions al web del club: “Aquest equip no té límits, tenim jugadors com Afa i Tapu que són d'un altre nivell. Crec que podem trencar l'hegemonia del Valladolid. La generació de jugadors del 1993-94, amb Héctor Garcia, Marcos Puig, Josep Puigbert, Rubén Sanz i jo mateix, hem de ser la base de l'equip.” Hèctor Garcia també ho té clar: “Em moro de ganes de tornar a jugar, amb l'equip que estem fent podem competir perfectament amb els quatre primers classificats, no tenim res a envejar-los.”

La lliga, que començarà el 14 de setembre, tindrà un altre gran al·licient per a l'equip degà del rugbi, la presència del FC Barcelona. Els dos equips, de fet, ja han pactat un amistós per al 30 d'agost per mesurar les forces amb vista al gran objectiu de la temporada.

DOBLE REPTE

Apikotoa, internacional amb Tonga, compaginarà la lliga i el mundial
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)