Motociclisme

Conservant guanya Zarco

GP d'Indianapolis de motociclisme.Moto 2. Cap dels favorits s'arrisca a posar rodes de sec i la cursa és un patiment del qual el líder treu més profit que Rins, Rabat i Àlex Márquez

Era un dia per arriscar, però ningú no ho va fer. Una mediocritat com Florian Alt va fer la volta ràpida en 2:14 amb rodes de sec, cinc segons més ràpida que la millor volta amb goma de mullat. En sec, Alt és tres segons més lent que els favorits. Per tant, qualsevol dels capdavanters que hagués muntat goma de sec quan es va veure clar que no plouria més hauria fet un munt de voltes vuit, nou o deu segons més ràpid i hauria pogut aspirar a recuperar els tres minuts perduts en el canvi. Però ningú dels de davant no va gosar i la victòria va ser per al de sempre, Johann Zarco.

Al matí havia plogut i a la graella de Moto 2 (ahir la primera cursa) queien gotes. Eren les últimes, però tothom va ser conservador. Tito, Rins i Àlex Márquez van fer somiar amb un triplet. Fins que va arribar Zarco. “M'ha passat com una bèstia i m'ha descol·locat. Jo anava amb un ritme que creia que no es podia millorar gaire”, admetia Rins.

Era la setena volta, i una més tard Zarco ja tenia dos segons de finestra. No el van veure més, tot i que en el tram final, Àlex Rins li va retallar tres segons en dues voltes. En quedaven tres i l'avantatge era de 4.5 segons. Però era un miratge, Zarco estava cuidant la goma.

No hi ha haver més caigudes a davant que la de Simone Corsi. I va ser un petit miracle perquè la inestabilitat de les motos amb suspensions i rodes d'aigua però gairebé sense goma, sobre l'asfalt ben sec, era palmària. Rabat va fer de tap a Rins, que tampoc tenia la goma òptima. A dues voltes del final Rabat va fallar en la xicana i Àlex Márquez li va prendre el podi, però el campió el va recuperar de seguida.

Ricky Cardús va ser la gran sorpresa del dia i va demostrar que, quan les mans manen per sobre de la mecànica, ell brilla. Va ser desè però va arribar a rodar vuitè barallant-se amb Lowes i avançant West, Cortese i Luthi, pilots que ni ensuma en asfalt sec.

He anat a fons tota la cursa. Al final m'he divertit amb rodes de mullat i pista seca. M'ha recordat el ‘dirt-track'
Àlex Rins
He patit molt. El quart està bé i ara farem un test a Motorland per rematar la feina. El podi és a prop
Àlex Márquez
Ha estat una cursa de supervivència. En mullat anava molt bé però Rins i jo hem destrossat massa aviat la goma i Zarco encara en tenia
Tito Rabat

Un líder serè i equilibrista

“A l'hivern, a Jerez vaig fer moltes voltes sobre mullat i l'any passat ja em sentia bé sobre l'asfalt humit”,
recordava Johann Zarco.
El líder va ser el millor gestionant les rodes, evitant els pianos que trituraven la goma i administrant les últimes voltes. Aquest any ha arribat a la maduresa: “Aquest cap de setmana he tingut una caiguda i això et fa pensar i recordar que el campionat és llarg, que guanyar és sensacional,
però que el més important és el títol.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció