Barça

La junta directiva proposarà canviar l’escut del Barça a l’assemblea

Barça. L’assemblea de compromissaris haurà de ratificar la modificació de l’escut del club, que prescindirà de l’acrònim ‘FCB’ i donarà més presència als colors blau i grana la pilota

  • Els quatre capitans, lluint el nou escut FCB.
  • VÍDEO: Evolució de l'escut del FC Barcelona

La junta directiva portarà a l’assemblea de compromissaris del FC Barcelona del proper 20 d’octubre la modificació de l’escut del club després que s’hagi aprovat en la reunió que la junta s’hagi aprovat el canvi, que haurà de ser ratificat per la majoria dels assistents.

La modificació preveu que es prescindeixi de les sigles FCB, que es doni més presència a la pilota i també als colors blaugrana, que passa de set a cinc columnes. Així ho ha explicat el portaveu de la junta directiva, Josep Vives, en la roda de premsa posterior a la reunió. La junta creu que l’actual disseny, de l’any 2002, necessitava una evolució per adaptar-se als nous temps. L’evolució serà fidel als elements històrics de l’escut, com la ciutat de Barcelona, Catalunya, els colors blau i grana i la pilota. Així doncs, entre els canvis destaquen l’augment de l’equilibri i la potència dels colors blau i grana, més presència de la pilota, l’element central i icònic de l’estil de joc del Barça, l’homogeneïtzació de les formes i colors, i la desaparició de l’acrònim FCB. I així s’aconsegueix un escut, segons el club, “més homogeni, més harmònic i més lluminós”. A més, el nou disseny aporta més capacitat de reproducció, especialment en els mitjans digitals.

Si l’assemblea ho aprova, el nou escut entraria en ús a partit de la temporada 2019/20.

960 milions de pressupost

El portaveu blaugrana també ha explicat que la junta directiva ha aprovat la previsió de pressupost per a la pròxima temporada, que situa els ingressos en 960 milions d’euros amb un benefici net d’11 milions. A més, Vives assegura que el club “és seriós” i no posarà “mai en compromís la viabilitat del club”.

A més, sobre l’aspecte esportiu, Josep Vives ha reiterat la confiança en Ernesto Valverde. “Estem molt contents amb ell. És un entrenador extraordinari. És una excel·lent persona i projecta la imatge que volem del Barça”, ha dit el portaveu, que afirma que la directiva “no està preocupada” per la derrota d’ahir contra el Leganés i espera que l’equip “agafi la forma per recuperar-nos”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)