Barça

ERNEST MÉNDEZ

PRESIDENT DEL COMITÈ D’EMPRESA DE BARÇA TV

“El club no ens ha comunicat res”

“És contradictori que l’any en què tenim més demanda del Barça sigui quan decideixen tancar el canal”

“Ja no tindrem les imatges del proper Leo Messi ni de la propera Alèxia Putellas jugant de petits en el club”

Teníem força convicció que hi hauria una reducció dràstica de personal, però en cap cas un tancament.

Ernest Méndez és operador de càmera i treballa a Barça TV des del 2001, amb una parèntesi de set anys en què va emprendre una aventura laboral fora del país. Méndez representa el col·lectiu de treballadors del canal i ens explica com s’està vivint aquesta última etapa de la televisió del club blaugrana.

Primer de tot, com estan vostè i els seus companys?
És complicat, perquè és una notícia que ningú no s’esperava. Teníem força convicció que hi hauria una reducció dràstica de personal, tot i que no ho desitjàvem, però en cap cas ens passava pel cap un tancament.
Hi havia alternativa?
El comitè sabia que aquesta era una opció que era sobre la taula, però també hi havia la possibilitat de fer una reducció de personal, de passar a pertànyer a una altra empresa, de passar a formar part de Barça Studios, de continuar amb TBSC... I mai no penses que l’opció definitiva sigui ni la més favorable als treballadors ni tampoc la més extrema en contra.
Com els comuniquen la decisió?
L’empresa TBSC Barcelona Producciones ens cita la tarda del 27 d’abril, el mateix dia que el Barça emet el comunicat, i ens informa que el club els ha avisat que el 30 de juny prescindeixen dels seus serveis i que, a partir d’aquella data, porten el canal a negre. Ens diuen que per a ells ha estat una sorpresa, que no es plantejaven aquest escenari i que, de fet, estaven lluitant per la renovació. El que ens consta és que el motiu és un tema econòmic.
De fet, el comunicat del Barça en cap cas diu que el canal tanca, sinó que no renova amb TBSC.
El club va comunicar a l’empresa terceritzada que Barça TV se’n va a negre. En canvi, el comunicat és ambigu. A nosaltres, el club encara no ens ha dit res; no hi tenim cap comunicació. És veritat que no hi tenen cap obligació, però és una qüestió moral.
A finals de l’any passat, els treballadors van començar una sèrie de jornades de vaga. Quines eren les reivindicacions?
Vam fer deu jornades de vaga fins que, el 14 de febrer, vam arribar a un acord, de mínims. Reclamàvem una sèrie de millores salarials i laborals. Barça TV sempre ha estat un canal subrogat i des del 2015, quan vam passar a ser subrogats de Telefónica, se’ns van congelar els sous i es van retallar partides.
Laporta coneixia el conflicte?
Ens vam reunir amb el president perquè sabés de primera mà el procés que estava a punt de començar. Volíem explicar la nostra situació en detall i li va semblar greu. Ens va donar suport.
Algun cop se’ls ha ofert formar part de Barça Studios?
El club ens va dir que voldrien que tots fóssim Barça Studios, però que la situació era molt complicada i no es podia garantir.
En quin estat de salut es trobava el canal?
Aquest any és quan més hem crescut: més programació, més desplaçaments i més suport. En cap moment hem sentit que sobràvem, sinó tot el contrari. L’any que tenim més demanda del Barça és l’any que diuen que tanquem. És contradictori.
L’estiu passat, el club fitxa Toni Cruz per liderar una transformació de Barça TV. Quins eren els fonaments?
Hi ha un moment en què hi ha un canvi de programació, d’estil, de decorat… Però nosaltres no hem tingut l’ocasió de parlar amb ell. Sabem que tenia en ment donar més vida a la televisió, però això no s’ha dut a terme.
Què perd el club sense Barça TV?
Barça TV és un servei. No només és una televisió, sinó que és un patrimoni cultural i audiovisual de club. Tot el treball amb el planter, el femení, les seccions, actes de la fundació… se’n va en orris. És una responsabilitat patrimonial que es deixa perdre. Ja no tindrem les imatges del proper Messi ni de la propera Alèxia jugant de petits.
Sembla que sobren motius per continuar vius.
Són situacions que et porten a pensar que és una mala gestió que només prengui la decisió el departament de finances. D’altra banda, també creiem que és un producte que es pot monetitzar millor. Com a servei, té un cost i un cost sempre és negatiu, però has de valorar què t’està donant. A més, com a mitjà de club, hem aconseguit tenir credibilitat i això és una eina molt important.
Quin és l’ambient aquests dies a la redacció?
No deixa de ser incòmode, perquè les emocions canvien a cada hora del dia. I això s’anirà accentuant, perquè cada dia que passa és un de menys per al final
.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)