El Barça vol fusionar els logos d'Unicef i Qatar Foundation a la samarreta
El FC Barcelona ha anunciat oficialment l'acord amb Qatar Foundation, que passarà a ser el nou patrocinador del club per les pròximes cinc temporades
El contracte suposarà ingressar una xifra al voltant dels 165 milions d'euros fins el 2016
El Barça ha signat el contracte de patrocini més alt de la història del món del futbol. Però ho ha fet, segons ha detallat aquest divendres el vicepresident econòmic del club, Javier Faus, empès per les circumstàncies. “Si no ens haguéssim trobat la situació econòmica que vam trobar, l'operació amb Qatar Foundation no s'hagués concretat”, ha assegurat Faus.
D'aquesta manera, els responsables del FC Barcelona han confirmat el que des d'ahir es coneixia a través dels mitjans de comunicació però que va començar a gestar-se a principis del mes d'agost. El Barça ha tancat un acord amb Qatar Foundation, que passarà a ser el nou patrocinador de la samarreta per les pròximes cinc temporades.
Aquest contracte suposarà uns ingressos d'uns 30 milions d'euros per cada una de les cinc temporades més un bonus de 15 milions fins a final d'aquesta. En total, el Barça ingressarà per aquest acord una xifra al voltant dels 165 milions d'euros.
Faus ha volgut remarcar que el patrocini serà, a més, compatible amb el de l'Unicef i que la intenció del club és que els dos logos comparteixin espai a la samarreta del primer equip blaugrana.“Els experts de màrqueting i branding del club, d'Unicef i de Qatar Foundation estan treballant per veure si és possible trobar un logo unificat del gust de tothom”, ha anunciat el vicepresident blaugrana. No obstant això, ha puntualitzat també que només disposen de 45 dies per posar-se d'acord, ja que “Nike no pot demorar-se més en el disseny”.
Per tant, “allò que més interessa a la gent, que és com quedarà la samarreta”, no s'ha pogut presentar “ni avui ni dilluns que ve”, quan hi ha prevista una roda de premsa del president blaugrana, Sandro Rosell, amb representants de Qatar Foundation i la presidenta d'Unicef a l'Estat espanyol.
Segons Faus, Qatar és “un país petit que vol donar-se a conèixer al món a través de l'educació i l'esport”, i que l'actual directiva del club “no vol entrar a jutjar si la fundació de Qatar és millor o pitjor que d'altres fundacions”.
El vicepresident, però, no s'ha escapat de les preguntes sobre la manca de democràcia que hi ha a Qatar i en aquest sentit ha remarcat que Qatar “és una monarquia absolutista tolerat dins del que és l'Orient Mitjà, equiparable a Egipte, i de la mateixa manera que ho és Abu Dabhi, que patrocina el Manchester City, o Dubai, que patrocina l'Arsenal”.
Faus ha admès que la junta directiva és conscient que possiblement, i com s'està reflectint en les xarxes socials, al soci no li agradarà aquesta decisió, “però la nostra obligació és governar el club”. Més encara. Faus ha dit: “És molt difícil ser solidari quan es perden diners”.
En aquest context, ha recordar que l'origen d'aquest acord es remunta als primers dies d'agost, quan la nova junta directiva es va plantejar què podia fer per pal·liar el deute que es va trobar. “Hi havia diverses idees sobre la taula, com vendre patrimoni, posar-li un nom comercial al Camp Nou, o fer l'espai Barça i posar-li patrocinador, però les vam descartar totes i vam apostar per Qatar Foundation”, ha explicat el vicepresident.
També ha remarcat molt especialment que sense els contactes que té el president Sandro Rosell amb el govern qatarià (per l'empresa Aspire i Football Dreams) no hauria sigut possible signar un acord com aquest, i que els serveis jurídics del club consideren que no cal sotmetre a la votació de l'assemblea aquest acord.