Mor Àngel Pedraza
Exjugador del Barça i del Mallorca, va formar part del grup dels primers residents de la Masia
També va entrenar equips com el Benidorm, el Vila-real B, l'Iraklis, l'Atlètic Balears i l'Hospitalet
Només dos dies abans que el planter del Barça rebés l'homenatge de tot el futbol mundial en la gala de la Pilota d'Or que se celebrarà a Zuric, es va produir ahir la mort d'Àngel Pedraza, un dels membres de la primera generació que va ocupar la Masia quan aquesta es va inaugurar l'octubre del 1979. Pedraza va traspassar a l'edat de 48 anys després d'una llarga malaltia i la notícia va commocionar no només el barcelonisme sinó també la resta de clubs pels quals va passar tant en la seva època de jugador com en la d'entrenador. El Barça, per exemple, va voler dedicar-li la victòria que va aconseguir ahir a Riazor.
Jugadors com Jordi Vinyals i Esteve Fradera van compartir amb ell els primers mesos d'una Masia que acabaria sent la llar d'alguns dels millors jugadors del món, i Pedraza va pujar al primer equip en la temporada 1985/86, gràcies a l'oportunitat que li va donar Terry Venables. Una campanya trista per al record blaugrana, ja que l'equip acabaria perdent la final de la copa d'Europa contra l'Steaua de Bucarest en la tanda de penals. Curiosament, amb un llançament fallat per Pedraza. Al Barça va militar durant tres temporades, en què va guanyar una lliga i una copa del Rei, fins que l'estiu del 1988 se'n va anar al Mallorca. Allà va aconseguir l'ascens a la primera divisió, en la qual acabaria disputant un total de 142 partits –45 de blaugrana i 97 amb l'equip de Palma– abans de retirar-se al modest Sóller. Defensa amb bon toc de pilota, també va arribar a ser internacional amb Espanya en les categories inferiors.
Un cop finalitzada la seva carrera com a futbolista, l'any 1997, en va iniciar una altra com a entrenador. Primer, com a tècnic dels equips inferiors del Barça, després en el planter de l'Espanyol, i posteriorment en clubs com ara el Benidorm, el Vila-real B, l'Iraklis grec, l'Atlètic Balears i l'Hospitalet. El seu fill, Marc Pedraza, també es va formar al planter del Barça i posteriorment de l'Espanyol, i actualment juga a l'Hospitalet de la 2a B.
Guardiola li dedica la victòria
Guardiola va voler dedicar la victòria d'ahir a Àngel Pedraza en la roda de premsa posterior al partit de Riazor: «Vull dedicar-la a ell; va ser una de les primeres persones de la Masia que va debutar al primer equip i aquesta victòria també és seva.» També va parlar sobre Pedraza el secretari tècnic, Andoni Zubizarreta: «Hi vaig coincidir al Barça i era una persona excel·lent. Ara mateix tinc una sensació molt estranya; la notícia em deixa molt tocat.» Iniesta, que el va tenir com a entrenador en els equips inferiors, també va lamentar la seva mort i va assegurar que l'havia visitat a l'hospital poques hores abans.