Lliga femenina

Fontajau reobre les portes per al circ però no per a l’Uni

Bàsquet. L’espectacle de Nadal tindrà funcions diàries entre el 25 i el 29 de desembre amb un aforament proper al 50% del pavelló

L’Spar Girona va haver de jugar els partits més rellevants de la seva història europea, la bombolla de l’Eurolliga, sense que cap abonat –ni tan sols una petita minoria, com va demanar el club– assistís a cap de les tres jornades contra el TTT Riga, el poderós Iekaterinburg i el campió italià, el Famila Schio. Finalment, Fontajau tornarà a obrir les seves portes per a un gran espectacle, però no serà ni de l’Spar ni tampoc de l’altre club professional que ocupa les instal·lacions, el Bàsquet Girona, sinó per al Circ de Nadal, que entre el 25 i el 29 de desembre farà 14 funcions amb un aforament reduït d’un 50%.

El Procicat ha permès en la fase actual de restriccions que els espectacles que tenen la consideració de “culturals” puguin tenir aforaments de fins al 50 per cent però no els esdeveniments esportius, tot i que es facin exactament en el mateix lloc.

En el cas de l’Eurolliga hi hauria hagut molt menys públic, perquè es demanava un aforament d’un 30% que s’hauria concentrat en un horari més concret, el dels partits de l’Uni. A més, el club ja havia establert des del principi els protocols d’accés i de seguiment de contracte avalats per totes les institucions i també per la federació espanyola. Després de l’Eurolliga, l’equip d’Alfred Julbe també va jugar a porta tancada contra el Zamarat el 7 de desembre, el partit previ a la visita a la pista de l’Avenida, en què el club local va poder encabir per primer cop en la temporada uns 600 aficionats al seu pavelló. L’últim partit amb públic va ser contra el València, el 24 d’octubre.

La presència del circ a Fontajau ha enviat, de rebot, l’Uni cap a a Palau-sacosta per jugar el partit contra l’IDK Euskotren, un matx que també es jugarà sense públic per les restriccions del Procicat en aquestes instal·lacions. La situació, doncs, és del tot rocambolesca i paradoxal perquè el tracte diferencial és evident tot i que és el mateix organisme, el Procicat, qui pren la decisió final.

El Circ de Nadal fa setmanes que ven entrades, mentre que l’Uni no pot augmentar el nombre d’abonats, una de les seves fonts principals d’ingressos, ja que no pot garantir que aquests puguin veure els partits de la segona volta i el futur play-off.

LA XIFRA

0
partits
són els que ha jugat l’Spar Girona durant tot el novembre i el desembre.
Patrocini
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció