A la final s'hi va a guanyar
Tot a punt en l'Spar Citylift Girona per rematar una temporada que encara pot ser més històrica
El favorit no pot ser un altre que l'Avenida, però en una final les emocions se sobreposen sovint al talent
Ara fa deu anys, l'Uni Girona s'estava gestant com una operació d'unió de forces –finalment va ser entre el Vedruna i el CE Santa Eugènia– que havia de fer retornar el bàsquet femení gironí a les categories FEB. Fa deu anys el Perfumerías Avenida –ja un dels grans del bàsquet espanyol– es quedava a les portes de la final, eliminat per l'UB Barça. Va ser l'última vegada, perquè després han vingut deu finals consecutives per al conjunt castellà. La desena comença avui, contra aquell equip que ara fa deu anys ni existia, en un pavelló, Würzburg, que fa anys que registra les millors assistències del bàsquet femení FEB: de les 3.500 places, 2.500 són per als abonats. És fàcil d'imaginar què li espera a l'Spar. Però a una final no s'hi va a jugar, s'hi va a guanyar.
Sense permís
És una evidència que tots els factors analitzables prèviament afavoreixen el Perfumerías Avenida: pressupost, plantilla llarga, experiència en finals, factor pista, història... Però a una final no s'hi va a demanar permís per guanyar-la. Ningú no els el donarà, i menys a Salamanca, on saben que la pèrdua de jugadores fonamentals –començant per Marta Xargay o Angelica Robinson– possiblement els farà tancar un cicle i obrir-ne un altre que, per recursos econòmics, podria ser igualment dominador en les competicions FEB.
L'Spar és a la final perquè té el nivell dels millors. Guanyar-la depèn de fer aflorar aquest nivell, de la concentració i, per descomptat, de les circumstàncies del joc. La final no té en compte els precedents. És foc nou. Tothom sap que el triomf golós del 10 de gener (75-53) no és referència del potencial de l'Avenida, perquè l'equip castellà va jugar sense esma. Però sí que val com a guia pròpia, del que un equip és capaç de fer si està junt, molt junt, durant 40 minuts. És segur que avui no es repetirà. N'hi ha prou guanyant.
EN XIFRES
Anna Carbó, a punt per jugar
Entre Anna Carbó i la fisioterapeuta Laura Antoja han fet la feina i la maresmenca finalment estarà a Würzburg en bones condicions físiques, un cop superat l'esquinç de turmell que es va fer en l'entrenament previ al segon partit de semifinals a Huelva. Finalment no hi haurà més baixa a l'Spar que Iho López, que es queda a Girona per lluitar pel títol català júnior.