1a divisió

1a divisió

L'aeroport groguet

El Vila-real CF farà enlairar dimecres, per anar a Sant Sebastià per la copa, el primer xàrter de l'aeroport de Castelló, que el va patrocinar sense vols durant cinc anys

El club ja va voler viatjar a Màlaga, però quatre anys després de la inauguració encara va topar amb problemes administratius

El Vila-real es convertirà demà passat, amb un vol a Donostia i la tornada des de Vitòria, en el primer client més o menys regular del controvertit aeroport de Castelló, inaugurat el 2011, sense estar acabat, i amb tots els permisos en regla des de fa només un mes. Quatre anys de virtualitat hipotecats per una idea genuïna del polèmic expresident de la Diputació de Castelló Carlos Fabra, actualment a la presó per frau fiscal. Quatre anys que se sumen a les cinc temporades, entre el 2006 i el 2011, en què la marca Aeroport de Castelló, a través de l'empresa pública del govern valencià Aerocas, que Fabra va presidir, va ser la patrocinadora principal del Vila-real CF més europeu de la història, amb una aportació d'uns tres milions d'euros per temporada, si bé Esquerra Unida va denunciar que el patrocini de l'aeròdrom fantasma hauria pujat fins als 20 milions. Nou anys de marca i soroll, amb conflictes amb la primera concessionària i denúncies mediambientals, i cap avió. Només un helicòpter de l'Aeroclub del Grau de Castelló, amb jubilats a bord, segons van publicar diversos mitjans.

El president del Vila-real CF, l'empresari Fernando Roig, sempre ha estat, però, un defensor de la inexplicable infraestructura, i ara, per força o per convicció, s'ha encarregat que el seu Vila-real comenci a fer-la servir, a través de vols xàrters per als desplaçaments. A partir del març es van anunciar els primers vols comercials, però la llarga història d'anuncis incomplerts han fet de l'aeroport de Castelló l'obra més polèmica de la demarcació. De fet, Roig ja havia plantejat a l'estiu la necessitat que l'aeroport estigués finalment operatiu per rebre vols de seguidors dels rivals del Vila-real en l'Europa League i generar el primer impacte positiu a la zona, però l'obertura un cop més es va retardar. Fins i tot s'haurà ajornat cinc dies el primer ús que en farà el club groguet, que havia sol·licitat poder viatjar ja divendres passat a Màlaga, on els de Marcelino van empatar en la lliga, però es van trobar que encara hi havia pendents de resoldre problemes administratius amb l'assistència en terra, segons va argumentar el club mateix en rebre la negativa del nou concessionari, SNC-Lavalin.

Dimecres, però, tot ha d'estar a punt perquè el Vila-real, que ha de visitar Anoeta en la tornada dels vuitens de la copa, es pugui enlairar per primer cop, i passar a fer-ho regularment, des de Vilanova d'Alcolea, municipi on està situat l'aeroport, a uns 40 quilòmetres de distància de Vila-real. Només 10 quilòmetres menys que l'aeroport de Manises, a València, que és el que ha utilitzat habitualment el club de la Plana. “En el millor dels casos es poden estalviar deu minuts, però és una tria molt simbòlica”, explica un periodista d'El Mediterráneo.

150
Milions
va costar l'aeroport de Castelló, sense comptar patrocinis esportius i accions de divulgació.
40
Quilòmetres
separen Vila-real de l'aeroport, només 10 menys que la distància amb Manises.
20
Milions
va denunciar Esquerra Unida que s'havia gastat el govern valencià en el patrocini del Vila-real a través de la marca Aeroport de Castelló.
0
Avions
han utilitzat la infraestructura. Només algun vol de prova.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)