Nils Politt, el més llest en l’escapada fins a Nimes
Nils Politt (Bora) ha guanyat en solitari la dotzena etapa del Tour, de 159,4 quilòmetres amb final a Nimes i sense canvis en els primers llocs de la general, l’endemà de l’etapa amb la doble pujada al mont Ventor. Tot per una escapada de tretze homes, el més llest dels quals ha estat el corredor alemany; que ha estat atent en cada moviment i que quan eren tres els candidats al triomf ha pogut deixar enrere els altres dos i donar el primer triomf al Bora, que a la sortida perdia Peter Sagan.
Volen
Theuns (Trek) i Swift (Arkéa) provaven de marxar del pilot quan Alaphilippe, Politt, Greipel, Küng i Erviti entre altres s’hi afegien per acabar formant la fuga, després de 10 quilòmetres amb constants talls en el grup. Finalment han estat 13 els homes que han format la fuga que, al quilòmetre 20, rebia el vist-i-plau del pilot.
André Greipel (Israel), Edward Theuns (Trek), Julian Alaphilippe (Dceuninck), Imanol Erviti (Movistar), Nils Politt (Bora), Stefan Küng (Groupama), Stefan Bissegger (EF Education-Nippo), Connor Swift (Arkéa), Harry Sweeny, Brent van Moer (Lotto), Luka Mezgec (BikeExchange), Sergio Henao (Qhubeka) i Edvald Boasson Hagen (TotalEnergies) anirien fent pujar la diferència, de 5:35 al quilòmetre 38 i de fins a 12 en la cota de 3a categoria al 83,7 després de rodar les dues primeres hores a 45 km/h de mitjana.
Politt i Swift han trencat l’harmonia col·lectiva al davant, a 50 quilòmetres i amb més de 12 minuts i mig.
L’absurd
Harry Sweeny mentre menjava s’obria a un costat de la carretera i, en un moviment de l’absurd, ha agafat uns metres que, amb Küng, Politt i Erviti atents, acabava trencant el grup capdavanter fent augmentar la diferència per sobre els 14 minuts a 40 quilòmetres. Els altres nou homes han rodat a mig minut força estona, però el vent favorable ha fet que a menys de 20 per al final la diferència ja fos propera al minut i al quart d’hora respecte el pilot.
Küng ha entrat en crisi a menys de 15 quilòmetres quan la carretera s’ha enfilat una mica i Politt ha marxat en solitari a menys de 12 deixant Erviti i Sweeny, segon i tercer a l’arribada a 31 segons, amb un pam de nas. El pilot ha entrat a 16 minuts.
